Verkooptest B-to-B

Verkooptest

Verkooptest B to BWil je weten hoe goed je bent in verkopen? Of wil je weten hoe goed jouw medewerkers zijn in verkopen? Hieronder vind je een gratis, korte test voor verkopers die goederen of diensten verkopen aan andere bedrijven. Met deze verkooptest bepaal je hoe goed je bent in verkopen. Je vult de test in en je ontvangt direct de uitslag.

De test

De verkooptest bestaat uit 15 multiplechoicevragen. Succes!


Je voert een telefoongesprek met een prospect. Deze laat merken dat hij geen belangstelling heeft voor jouw product. Wat doe je?

 
 
 

Waar draait het om in de verkoop?

 
 
 

Als een klant een bezwaar opwerpt, ga je er als volgt mee om:

 
 
 

Je hebt een face-to-face verkoopgesprek met een medewerker van een bedrijf. Alle vragen van de klant komen aan bod en de medewerker lijkt overtuigd. Op het eind van het gesprek komt zijn leidinggevende erbij. Je geeft hem een hand en je stelt jezelf voor. Wat doe je daarna?

 
 
 

Je hebt de afgelopen dagen een lijst opgesteld met prospects die je deze ochtend gaat bellen. Nadat je de contactpersoon goedemorgen gewenst hebt en je jezelf voorgesteld hebt, wat ga je vervolgens doen in het telefonische acquisitiegesprek?

 
 
 

Je brengt een bezoek aan een prospect. Aan het einde van het gesprek vraagt hij of jullie korting geven voor grote partijen. Is deze klant bereid iets bij jou te gaan kopen?

 
 

In het gesprek met de klant gaat het op een gegeven moment over de prijs. De klant zegt: “Je bent te duur.” Wat doe jij?

 
 
 

Aan het einde van het gesprek met een klant heb je zojuist een prijs afgesproken. Wat doe je?

 
 
 

Je had een interessant gesprek bij een klant waarmee jullie al lang een relatie hebben. Hij vraagt je een offerte te maken. Wat doe je?

 
 
 

Je bent op gesprek bij een grote klant en hebt een gesprek met de directeur. Deze kijkt voortdurend op zijn horloge. Hoe ga je hiermee om?

 
 
 

Je belt een prospect op. Je wenst hem goedemorgen, je stelt je keurig voor en je vraagt of het schikt. De klant reageert met: “Je krijgt van mij 5 minuten om je verhaal te doen.” Wat doe jij?

 
 
 

De klant brengt tijdens het gesprek een product / dienst van een concurrent ter sprake. Hij vraagt waarom hij voor jouw bedrijf zou moeten kiezen.

 
 
 

Je hebt een aangenaam gesprek met een klant. Het gaat om een grote order. De klant heeft de bevoegdheden om een beslissing te nemen. Toch wil de klant maar geen besluit nemen. Wat ga je doen?

 
 
 

Je zit in een competitieve markt met veel aanbieders en overcapaciteit. Hoe ga je ervoor zorgen dat je toch je opdrachten binnenhaalt?

 
 
 

Een klant heeft een, in jouw ogen, onterechte klacht over een geleverd product / dienst. Hoe ga je daarmee om.

 
 
 

Vraag 1 van 15