Klantgerichtheidstest B-to-B

Klantgerichtheidstest

klantgerichtheidstestWilt u weten hoe klantgericht u bent? Of wilt u weten hoe klantgericht uw medewerkers zijn? Hieronder vindt u een gratis, korte test voor medewerkers die regelmatig contact met klanten hebben, zowel face-to-face als via de telefoon. Met deze klantgerichtheidstest bepaalt u hoe klantgericht u bent. U vult de test in en u ontvangt direct de uitslag.

De klantgerichtheidstest

De pittige klantgerichtheidstest bestaat uit 10 multiplechoicevragen. U kunt in totaal 15 punten scoren. Vanaf 10 punten hebt u een voldoende. Doordat u uw e-mailadres invult geeft u uitdrukkelijk toestemming om twee e-mails te ontvangen: de uitslag van de test en later een tip. Succes!


Geef uw e-mailadres in:

Wat zijn voor de klant de belangrijkste redenen om weg te gaan (meerdere antwoorden mogelijk – 2 pt)?

 
 
 
 

Er komt een klant bij u die direct tegen u begint te praten, terwijl u aan het praten bent met een andere klant. Hoe spreekt u deze klant aan? (1 pt)

 
 
 

Waaraan ergert een klant zich in telefonisch contact? (meerdere antwoorden mogelijk – 2pt)

 
 
 
 

Een klant noemt u een prutser. Wat doet u? (1 pt)

 
 
 

Wat zijn de belangrijkste vaardigheden in contact met klanten? (meerdere antwoorden mogelijk – 4 pt)

 
 
 
 
 

Het is tien minuten voor sluitingstijd. Er glipt nog net een klant naar binnen. Hoe vertelt u de klant dat de balie gesloten is? (1 pt)

 
 
 

Een collega heeft een klant ten onrechte een toezegging gedaan. U hebt de klant aan de telefoon. Wat zegt u? ( 1pt)

 
 
 

Hoe vaak mag een telefoon maximaal overgaan? (1 pt)

 
 
 

Een klant belt voor de derde keer deze ochtend. Wat denkt u dan? (1 pt)

 
 
 

Hoeveel procent van de klanten met een klacht vertelt dit aan de organisatie waar ze het product/dienst aangeschaft hebben? (1 pt)

 
 
 
 

Vraag 1 van 10