Klantgerichtheidstrainingen

Wilt u uw klanten een nog betere service geven?

KlantgerichtheidstrainingenMerkt u dat klanten steeds mondiger worden en wilt u daar beter op inspelen?
Vindt u het moeilijk om klachten goed op te vangen?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws te brengen?
Wilt u bij elk klantcontact een bijdrage leveren aan het commerciële proces?
Onze klantgerichtheidstrainingen helpen u daarbij.

Wij verzorgen klantgerichtheidstrainingen . Het maakt niet uit hoe u contact heeft met uw klant: aan de telefoon, aan de receptie/balie, op de chat, via de mail, in de winkel of face-to-face als monteur of adviseur. Voor elke situatie verzorgen wij klantgerichtheidstrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van uw klant altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, bent u klantgerichter.

Welke klantgerichtheidstrainingen verzorgen wij voor u?

Hieronder vindt u een overzicht van de klantgerichtheidstrainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een klantgerichtheidstraining samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Klantgericht telefoneren

In de training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

LEES VERDER

Klantgerichte e-mails schrijven

In de training leert u in 7 stappen heldere en duidelijke e-mails / brieven schrijven. Deze methode zorgt ervoor dat het u minder tijd kost om een e-mail te schrijven.

LEES VERDER

Klantgericht chatten en Whatsappen

In de training leert u hoe u volgens de chatetiquette een klant te woord staat. U leert efficiënt en effectief te chatten. Bovendien leert u met (lastig) gedrag van chatters omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws. Tot slot leert u verkoopkansen te benutten.

LEES VERDER

Klantgerichte balie/receptie

In de training leert u hoe u een beller en een gast aan de balie te woord staat. U leert hoe u efficiënt en effectief telefoon- en baliewerkzaamheden combineert. Tot slot leert u met (lastig) gedrag van bellers/gasten omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

LEES VERDER

Klantgericht en commercieel communiceren

In de training leert u hoe u als monteur, technicus of consultant met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek voert. Daarnaast leert u commerciële kansen te herkennen en daarop in te spelen.

LEES VERDER

Klantvriendelijkheid in de winkel

In de training leren uw winkelmedewerkers klantvriendelijk te handelen, tijdens het helpen van de klant, maar ook bij klachten.

LEES VERDER

U zoekt een andere klantgerichtheidstraining?

Bent u op zoek naar iets specifieks? Dan kunnen wij dat ook verzorgen! Neem gerust contact met ons op, dan bekijken we samen wat er mogelijk is.

In welke vorm verzorgen wij onze klantgerichtheidstrainingen?

U volgt onze klantgerichtheidstrainingen op één van de volgende manieren:

Incompany training

Een maatwerktraining speciaal afgestemd op uw team of afdeling.

Individuele training

Een persoonlijke training, één op één,  met begeleiding van een trainer.

Open training

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

Onlinetraining

Een volledig digitale training in uw eigen tempo en wanneer het u uitkomt.

Waarom zou u ons inschakelen voor een training?

Breinvriendelijk trainenWij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u namelijk makkelijker en sneller.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen.

Hoe lang verzorgen wij al trainingen?

Al meer dan 10 jaar verzorgen wij klantgerichtheidstrainingen. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit.

Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor klantgerichtheid leren wij u of uw medewerkers graag.

Wat vinden anderen van onze trainingen?

Wij vinden dat wij de beste trainingen verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen niet wij, maar onze klanten wat ze van onze trainingen vinden. Zij zeggen het volgende over onze trainingen:

Zinnig en doen!

★★★★☆
4 5 1
Zinnig en doen! Leuk gebracht!

Wees vriendelijk voor de telefoniste!

★★★★☆
4 5 1
Wees vriendelijk aan de telefoon, want de telefoniste kan er (vaak) ook niets aan doen!

Erg interessant

★★★★☆
4 5 1
Erg interessant om vooral het bewustzijn te krijgen om op de juiste manier te communiceren en op gedrag van een ander in te gaan 🙂

communicatie vaardigheden verbeteren

★★★★★
5 5 1
Ideale training om communicatie vaardigheden te verbeteren

Erg leerzaam!

★★★★★
5 5 1
Veel geleerd over de verschillende gesprekstechnieken en hoe om te gaan met evt. boze klanten. Hierbij de Roos van Leary toegereikt gekregen en geleerd hoe deze toegepast kan worden. Daarnaast veel geleerd over schrijfmethoden m.b.t. e-mails naar klanten en hierbij vooral actief taalgebruik te hanteren. De trainer luistert aandachtig, denkt met je mee en is erg aardig. Een leerzame training! 🙂

Fantastisch, leuk, veel geleerd.

★★★★★
5 5 1
Dat het een aanrader is. Je leert er veel van en het helpt je met gesprekken voeren.

Een selectie van onze klanten: