Klantgerichtheidstrainingen

Wilt u uw klanten een nog betere service geven?

KlantgerichtheidstrainingenMerkt u dat klanten steeds mondiger worden en wilt u daar beter op inspelen?
Vindt u het moeilijk om klachten goed op te vangen?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws te brengen?
Wilt u bij elk klantcontact een bijdrage leveren aan het commerciële proces?
Onze klantgerichtheidstrainingen helpen u daarbij.

Wij verzorgen klantgerichtheidstrainingen . Het maakt niet uit hoe u contact heeft met uw klant: aan de telefoon, aan de receptie/balie, op de chat, via de mail, in de winkel of face-to-face als monteur of adviseur. Voor elke situatie verzorgen wij klantgerichtheidstrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van uw klant altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, bent u klantgerichter.

Welke klantgerichtheidstrainingen verzorgen wij voor u?

Hieronder vindt u een overzicht van de klantgerichtheidstrainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een klantgerichtheidstraining samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Klantgericht telefoneren

In de training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

LEES VERDER

Klantgerichte e-mails schrijven

In de training leert u in 7 stappen heldere en duidelijke e-mails / brieven schrijven. Deze methode zorgt ervoor dat het u minder tijd kost om een e-mail te schrijven.

LEES VERDER

Klantgericht chatten en Whatsappen

In de training leert u hoe u volgens de chatetiquette een klant te woord staat. U leert efficiënt en effectief te chatten. Bovendien leert u met (lastig) gedrag van chatters omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws. Tot slot leert u verkoopkansen te benutten.

LEES VERDER

Klantgerichte balie/receptie

In de training leert u hoe u een beller en een gast aan de balie te woord staat. U leert hoe u efficiënt en effectief telefoon- en baliewerkzaamheden combineert. Tot slot leert u met (lastig) gedrag van bellers/gasten omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

LEES VERDER

Klantgericht en commercieel communiceren

In de training leert u hoe u als monteur, technicus of consultant met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek voert. Daarnaast leert u commerciële kansen te herkennen en daarop in te spelen.

LEES VERDER

Klantvriendelijkheid in de winkel

In de training leren uw winkelmedewerkers klantvriendelijk te handelen, tijdens het helpen van de klant, maar ook bij klachten.

LEES VERDER

U zoekt een andere klantgerichtheidstraining?

Bent u op zoek naar iets specifieks? Dan kunnen wij dat ook verzorgen! Neem gerust contact met ons op, dan bekijken we samen wat er mogelijk is.

In welke vorm verzorgen wij onze klantgerichtheidstrainingen?

U volgt onze klantgerichtheidstrainingen op de volgende manieren:

  • Open trainingen: u leert in klassikaal verband, samen met deelnemers van andere organisaties. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Onze open trainingen vinden plaats op centrale locaties in Nederland.
  • Individuele trainingen: u leert zelfstandig, eventueel ondersteund met digitale leermiddelen, maar altijd in interactie met een ervaren trainer. U leert waar en wanneer het u het beste uitkomt.
  • Onlinetrainingen: u leert in een volledig digitale leeromgeving waar en wanneer u wilt. Na inschrijving kunt u direct aan de slag. In de training kunt u altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
  • Incompany trainingen: u leert samen met collega’s aan leerdoelen die specifiek zijn gericht op uw organisatie. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie.

Waarom zou u ons inschakelen voor een training?

Breinvriendelijk trainenWij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u namelijk makkelijker en sneller.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen.

Hoe lang verzorgen wij al trainingen?

Al meer dan 10 jaar verzorgen wij klantgerichtheidstrainingen. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit.

Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor klantgerichtheid leren wij u of uw medewerkers graag.

Wat vinden anderen van onze trainingen?

Wij vinden dat wij de beste trainingen verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen niet wij, maar onze klanten wat ze van onze trainingen vinden. Zij zeggen het volgende over onze trainingen:

Actieve en leuke training

★★★★☆
4 5 1
Actieve en leuke training, waar je veel van kunt leren.

Veel van opgestoken

★★★★★
5 5 1
Heel leerzaam en ook interessant. Verveelt geen moment. Veel van opgestoken, ga het zeker in de praktijk brengen. Bedankt René!

Leerzaam

★★★★☆
4 5 1
Leerzaam, zeker wat betreft de interactie met klanten en wat gedrag kan oproepen.

Leuke vorm

★★★★☆
4 5 1
Veel geleerd in een leuke vorm", "Het was vooral ook leuk om de cursus te volgen

Praktijkgericht actueel eerlijk

★★★★☆
4 5 1
Geen formele binnenkomst met koffie en cake, maar een binnenkomst met leuke gesprekken én muziek! René weet snel een ontspannen sfeer te creëren en de cursisten geïnteresseerd te krijgen met pakkende praktijkvoorbeelden. Ik en mijn collega's hebben hierdoor de praktijklessen met plezier kunnen volgen. Aan de evaluatie wordt ook uitgebreid aandacht besteed, waardoor de aangeleerde zaken goed blijven hangen. Bedankt René =)

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

★★★★★
5 5 1
Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: