Klantgerichtheidstrainingen

Wilt u uw klanten een nog betere service geven?

Klantgerichtheidstrainingen

Merkt u dat klanten steeds mondiger worden en wilt u daar beter op inspelen?
Weet u niet hoe u met boze of dominante klanten om moet gaan?
Vindt u het moeilijk om klachten goed op te vangen?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws te brengen?
Wilt u bij elk klantcontact een bijdrage leveren aan het commerciële proces?
Onze klantgerichtheidstrainingen helpen u daarbij.

Wij verzorgen klantgerichtheidstrainingen . Het maakt niet uit hoe u contact heeft met uw klant: aan de telefoon, aan de receptie/balie, op de chat, via de mail, in de winkel of face-to-face als monteur of adviseur. Voor elke situatie verzorgen wij klantgerichtheidstrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van uw klant altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, bent u klantgerichter.

Vier soorten trainingen

INCOMPANY TRAINING

Een maatwerktraining speciaal afgestemd op uw team of afdeling.

OPEN TRAINING

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

INDIVIDUELE TRAINING

Een persoonlijke training, één op één, met begeleiding van een trainer.

ONLINETRAINING

Een volledig digitale training in uw eigen tempo en wanneer het u uitkomt.

Overzicht klantgerichtheidstrainingen

Hieronder vindt u een overzicht van de telefoontrainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een telefoontraining samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Klantgericht telefoneren

In de training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

In deze training leert u hoe u met lastig gedrag van dominante, boze, geïrriteerde en agressieve bellers omgaat. Daarnaast leert u hoe u slecht nieuws op een slimme manier brengt.

Klantgerichte e-mails schrijven

In de training leert u in 7 stappen heldere en duidelijke e-mails / brieven schrijven. Deze methode zorgt ervoor dat het u minder tijd kost om een e-mail te schrijven.

Klantgericht chatten en Whatsappen

In de training leert u hoe u volgens de chatetiquette een klant te woord staat. U leert efficiënt en effectief te chatten. Bovendien leert u met (lastig) gedrag van chatters omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws. Tot slot leert u verkoopkansen te benutten.

Klantgerichte balie/receptie

In de training leert u hoe u een beller en een gast aan de balie te woord staat. U leert hoe u efficiënt en effectief telefoon- en baliewerkzaamheden combineert. Tot slot leert u met (lastig) gedrag van bellers/gasten omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Klantgericht en commercieel communiceren

In de training leert u hoe u als monteur, technicus of consultant met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek voert. Daarnaast leert u commerciële kansen te herkennen en daarop in te spelen.

Andere klantgerichtheidstrainingen

Staat de training die u zoekt er niet tussen? Of wilt u bepaalde onderdelen van een training niet behandeld hebben in uw training? Of wilt u bepaalde onderdelen van verschillende trainingen in één training combineren? Dan kunnen wij dat ook verzorgen. Neem gerust contact met ons op, dan stellen we in overleg met u de ideale training samen.

Breinvriendelijk leren

Breinvriendelijk trainen

Wij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren. Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u namelijk makkelijker en sneller. Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen. Kortom u leert breinvriendelijk.

Meer dan 10 jaar een begrip

Sinds 2008 verzorgen wij trainingen in klantgerichtheid en klantcontact. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit. Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor klantgerichtheid en klantcontact leren wij u of uw medewerkers graag.

Mening van anderen over onze trainingen

Voor een ieder heel goed

★★★★☆
4 5 1
Het 2e gedeelte -> zelfbewust zijn / worden vond ik erg leuk. Je staat weer even stil wie je bent en hoe jouw reactie op een ander is (stuk omgangskunde / pedagogiek / psychologie) Voor een ieder heel goed! Bedankt.

Goed en nuttig

★★★★★
5 5 1
Goede en nuttige training ook al is niet alles voor iedereen van toepassing, het is toch leerzaam.

Opfrisser

★★★★☆
4 5 1
Weer fijn om de techniek van het telefoneren en communicatie op te frissen.

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

★★★★★
5 5 1
Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.

Goede training met een duidelijk doel

★★★★★
5 5 1
De trainer leert je op een leuke manier kennismaken met hoe je het contact met je klanten beter voert. Deze training zal niet alleen effectief zijn bij je huidige werk, maar ook bij je toekomstige job.

Goed,Leerzaam, en leuK!

★★★★★
5 5 1
Zo enorm leerzaam. Je leert echt een gesprek te analyseren door de roos van leary. Ik zal alles wat ik geleerd hebt meenemen, ook in mijn loopbaan na hostnet

Een selectie van onze klanten