Klantgerichtheidstrainingen

Wil je je klanten een nog betere service geven?

Merk je dat klanten steeds mondiger worden en wil je daar beter op inspelen?
Weet je niet hoe je met boze, geïrriteerde, langdradige of dominante klanten om moet gaan?
Vind je het moeilijk om klachten goed op te vangen en om te buigen?
Of vind je het lastig om slecht nieuws te brengen of ‘nee’ te verkopen?
Wil je bij elk klantcontact een bijdrage leveren aan het commerciële proces?
Onze klantgerichtheidstrainingen helpen je daarbij.

Wij verzorgen klantgerichtheidstrainingen . Het maakt niet uit hoe je contact hebt met je klant: aan de telefoon, aan de receptie/balie, op de chat, via de mail of face-to-face als klantenservicemedewerker, monteur of adviseur. Voor elke situatie verzorgen wij klantgerichtheidstrainingen.

In onze trainingen leren wij je de positie van je klant altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te denken en te handelen. Daardoor ben je klantgerichter.

Klantgerichtheidstrainingen

Overzicht klantgerichtheidstrainingen

Hieronder vind je een overzicht van de klantgerichtheidstrainingen die wij verzorgen. Heb je een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met je mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een klantgerichtheidstraining samen die precies aansluit bij wat je nodig hebt.

Klantgericht telefoneren

In deze training leer je hoe je volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. Hoe je efficiënt en effectief telefoneert. En hoe je omgaat met (lastig) gedrag van bellers bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

In deze training leer je hoe je met lastig gedrag van dominante, boze, geïrriteerde en agressieve bellers omgaat, grenzen stelt en uitsluit. Daarnaast leer je hoe je slecht nieuws op een slimme manier brengt.

Klantgerichte e-mails schrijven

In deze training leer je in 7 stappen een klantgerichte e-mail te schrijven. Deze methode zorgt ervoor dat het je minder tijd en moeite kost om een heldere e-mail te schrijven.

Klantgericht chatten en Whatsappen

In deze training leer je hoe je volgens de chatetiquette een klant te woord staat. Hoe je efficiënt en effectief chat en hoe je met (lastig) gedrag van chatters omgaat bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws. Tot slot leer je verkoopkansen te benutten.

Klantgerichte balie/receptie

In deze training leer je hoe je een beller en een gast aan de balie te woord staat. Je leert hoe je efficiënt en effectief telefoon- en baliewerkzaamheden combineert. Tot slot leer je met (lastig) gedrag van bellers/gasten om te gaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Klantgericht en commercieel communiceren

In deze training leer je hoe je als monteur, technicus of consultant met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek voert. Daarnaast leer je commerciële kansen te herkennen en daarop in te spelen.

Andere klantgerichtheidstrainingen

Staat de klantgerichtheidstraining die je zoekt er niet tussen? Of wil je bepaalde onderdelen van een training niet behandeld hebben in je training? Of wil je bepaalde onderdelen van verschillende trainingen in één training combineren? Bel ons gerust op 0180 328 500 of neem contact met ons op, dan bepalen we samen de beste training voor je.

Vier trainingsvormen

INCOMPANY TRAINING

Een maatwerktraining speciaal afgestemd op je team of afdeling.

OPEN TRAINING

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

INDIVIDUELE TRAINING

Een persoonlijke training, één op één, met begeleiding van een trainer.

ONLINETRAINING

Een volledig digitale training in je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt.

Breinvriendelijk leren

Breinvriendelijk trainen

Wij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leer je namelijk makkelijker en sneller.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen. Kortom je leert breinvriendelijk.

Mening van anderen over onze trainingen

Goede praktijkgedeelte

★★★★☆
4 5 1
Goede praktijkgedeelte. Wel wat geleerd.

Zinvol

★★★★★
5 5 1
Prettige samenwerking. Meer collegialiteit. Sympathieke trainer. Zinvol.

Aanrader

★★★★★
5 5 1
De training is een aanrader. Je leert veel (goede toepassing van de theorie in de praktijk)

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

★★★★★
5 5 1
Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.

communicatie vaardigheden verbeteren

★★★★★
5 5 1
Ideale training om communicatie vaardigheden te verbeteren

Praktijkgericht actueel eerlijk

★★★★☆
4 5 1
Geen formele binnenkomst met koffie en cake, maar een binnenkomst met leuke gesprekken én muziek! De trainer weet snel een ontspannen sfeer te creëren en de cursisten geïnteresseerd te krijgen met pakkende praktijkvoorbeelden. Ik en mijn collega's hebben hierdoor de praktijklessen met plezier kunnen volgen. Aan de evaluatie wordt ook uitgebreid aandacht besteed, waardoor de aangeleerde zaken goed blijven hangen. Bedankt René =)

Meer dan 10 jaar een begrip

Sinds 2008 verzorgen wij trainingen in klantgerichtheid en klantcontact. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen je klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe je, vanuit je werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe je daar naadloos bij aansluit. Als je dat als uitgangspunt neemt, ben je klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor klantgerichtheid en klantcontact leren wij jou of jouw medewerkers graag.

Een selectie van onze klanten