Over Zaleco

Over Zaleco trainingen en adviesToen ik zelf, als werknemer, klantgerichtheidstrainingen en salestrainingen volgde, vond ik ze vaak saai en soms ronduit slecht. Veel Powerpointpresentaties, saaie voorstelrondjes, theorieën en opdrachten die niet aansloten op mijn dagelijkse praktijk, trainers die zonder passie hun verhaaltje stonden af te draaien, etc. Ik dacht: “Dat kan ik beter!” Vanuit die gedachte begon ik in september 2008 Zaleco trainingen en advies.

Mijn trainingen: alleen klantgerichtheid en sales

De meeste trainingsbureaus bieden veel verschillende soorten trainingen aan: een soort supermarkt. Ik vind dat je voor echt goed vlees bij de slager moet zijn en voor lekker brood bij de bakker. Bij een specialist koop je uiteindelijk betere producten. Hij heeft er meer verstand van. Hij heeft er meer passie voor. Ik focus me dan ook alleen op klantgerichtheidstrainingen en salestrainingen. Daardoor zijn mijn trainingen de beste.

Bekijk klantgerichtheid en sales altijd vanuit het perspectief van de klant en handel daarnaar.

Mijn kijk op klantgerichtheid en sales

Ik volg de nieuwste ontwikkelingen op deze twee vakgebieden op de voet. Ik merk dat ze razendsnel veranderen. Mijn klantgerichtheids- en salestrainingen zijn dan ook anders dan die van andere trainingsbureaus. Dat komt doordat ik je klantgerichtheid en sales laat bekijken vanuit het perspectief van de klant. Als je begrijpt wat een klant voelt, hoe een klant denkt en hoe een klant handelt, weet je precies hoe je moet handelen. Ik leer je precies wat je moet doen en hoe je dat doet.

Mijn doelgroep: het MKB

Sinds 2008 heb ik klantgerichtheids- en salestrainingen gegeven aan mensen die werkzaam zijn in de business-to-business, van ict- tot cateringbedrijven, als ook in de retail / detailhandel, van bakkers tot boekhandels. Ik ben daarin succesvol, omdat ik in de training jouw klant als uitgangspunt neem. Ik ben van mening dat organisaties die de klant centraal stellen succesvol zijn en blijven.

Leren doe je met je brein. Hoe makkelijker ik het voor je brein maak, des te makkelijker je leert.

Mijn trainingsfilosofie: breinvriendelijk trainen

Je volgt een training om iets te leren. Leren doe je met je brein. Door wetenschappelijk onderzoek is er steeds meer bekend over de hersenen. Ook over hoe het brein het gemakkelijkste leert. De methoden die je nodig hebt om breinvriendelijk te leren pas ik toe in mijn trainingen: activerende werkvormen, reflecteren, feedback en -forward geven, herhalen, fysieke oefeningen, energizers, muziek, etc.

Mijn kwaliteit: permanent education

Trainen zit in mijn bloed, maar dat wil niet zeggen dat dat genoeg is. Als je je werk serieus neemt, zorg je er elke dag voor beter te worden. Dat doe ik ook. Ik train mezelf regelmatig. Ik zorg ervoor dat ik op de hoogte blijf van de nieuwste inzichten en ontwikkelingen op het gebied van klantgerichtheid, sales, trainen en coaching. Daardoor krijgt u de beste training en begeleiding.

Ik ontmoet u graag binnenkort in één van mijn trainingen.

Met hartelijke groet,

René van der Zaag
Directeur / trainer