Social sales a la Facebook

Social sales tools

Social Sales toolsWe vinden het altijd interessant te zien hoe andere bedrijven hun geld verdienen. Vooral bedrijven die iets gratis aanbieden en vervolgens miljoenen euro’s verdienen. Denk maar eens aan de social sales tools Google en LinkedIn, maar ook Facebook. Inmiddels zijn deze bedrijven enorm gegroeid en zijn ze miljarden waard. Raar als je bedenkt dat het voor jou, als gebruiker, gratis is. Waar verdienen die jongens hun geld mee? Dat is eigenlijk heel eenvoudig. Ze verdienen geld met o.a. advertenties.

Alles weten

Facebook wil daarom alles van jou weten. Hoe meer ze over jou weten, des te beter kunnen ze advertenties op jouw pagina en in jouw tijdlijn afstemmen. Zou Facebook hiervoor geld vragen, dan zou niemand zijn gegevens zomaar prijsgeven. Daarom is Facebook gratis. In onze onschuld geven we allerlei informatie weg. Deze informatie is een heleboel geld waard.

Er zijn bedrijven die miljarden euro’s omzetten in de aan- en verkoop van persoonlijke gegevens. Daarnaast probeert Facebook met allerlei trucjes steeds meer over jou te weten. Bijvoorbeeld de ‘vind ik leuk’ knop. Als je ergens op ‘vind ik leuk’ drukt, zegt dat iets over jou. Vind je Diergaarde Blijdorp leuk. Dat zegt iets over jou en dit wordt dan ook opgeslagen.

Vervolgens word je bestookt met advertenties van dierentuinen. Maar er zit meer achter. Op het moment dat ik op ‘vind ik leuk’ druk, weten je vrienden dat ook. En die hebben zoiets van ‘Hé, René vindt Blijdorp leuk. Goh, dan ga ik ook eens in Blijdorp kijken’. We hebben immers meer geloof in onze vrienden dan in een verkoper, advertentie of artikel in een tijdschrift.

Advertentieblocker

Zelf gebruiken we een advertentieblocker in onze browsers (werkt alleen in Firefox of Chrome). Daardoor zien we geen advertenties in Facebook, Google of op andere sites. Wee worden er namelijk helemaal gek van. Ook wissen we automatisch alle cookies als we Firefox afsluiten en hebben we de optie ‘Websites laten weten dat ik niet gevolgd wil worden’ ingeschakeld (alleen in Firefox).

Hierdoor kunnen bedrijven minder gemakkelijk ons gedrag vastleggen. Misschien is het niet zo handig dat we je dit vertellen, want als iedereen dit gaat doen, dan vrezen wij dat een Facebook en Google niet lang meer gratis zullen zijn.

ProeftrainingVolg de proeftraining telefonische acquisitie

In de proeftraining telefonische acquisitie leer je in één uur de basisprincipes van hoe je succesvol nieuwe klanten binnenhaalt via telefonische acquisitie. En aan het einde van de training ontvang je een officieel bewijs van deelname. Schrijf je nu meteen in.

SCHRIJF JE IN!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *