Gemiddelde leestijd: 2 minuten
We vinden het altijd interessant te zien hoe andere bedrijven hun geld verdienen. Vooral bedrijven die iets gratis aanbieden en vervolgens miljoenen euro’s verdienen. Denk maar eens aan Google, LinkedIn en Facebook.
Inmiddels zijn deze bedrijven enorm gegroeid en zijn ze miljarden waard. Raar als je bedenkt dat het voor jou, als gebruiker, gratis is. Waar verdienen die jongens hun geld mee? Dat is eigenlijk heel eenvoudig: met social sales. Ze verdienen geld met o.a. advertenties.
Alles weten
Facebook wil daarom alles van jou weten. Hoe meer ze over jou weten, des te beter kunnen ze advertenties op jouw pagina en in jouw tijdlijn afstemmen. Zou Facebook hiervoor geld vragen, dan zou niemand zijn gegevens zomaar prijsgeven. Daarom is Facebook gratis. In onze onschuld geven we zo kostbare informatie weg.
Er zijn bedrijven die miljarden euro’s omzetten in de aan- en verkoop van persoonlijke gegevens. Daarnaast probeert Facebook met allerlei trucjes steeds meer over jou te weten. Bijvoorbeeld de ‘vind ik leuk’ knop. Als je ergens op ‘vind ik leuk’ drukt, zegt dat iets over jou. Vind je een product leuk. Dat zegt iets over jou en dat wordt dan opgeslagen.
Vervolgens word je bestookt met advertenties van dezelfde soort producten. Maar er zit meer achter. Op het moment dat je op ‘vind ik leuk’ drukt, weten je vrienden dat ook. En die hebben zoiets van “Hé, vriend A vindt product X leuk. Goh, dan ga ik het ook eens aanschaffen”. We hebben immers meer geloof in onze vrienden dan in een verkoper, advertentie of artikel in een tijdschrift.
Advertentieblocker
Zelf gebruiken we een advertentieblocker in onze browsers. Daardoor zien we geen advertenties in Facebook, Google of op andere sites. We worden er namelijk helemaal gek van. Ook wissen we automatisch alle cookies als we Firefox afsluiten en hebben we de optie ‘Websites laten weten dat ik niet gevolgd wil worden’ ingeschakeld.
Hierdoor kunnen bedrijven minder gemakkelijk ons gedrag vastleggen. Misschien is het niet zo handig dat we je dit vertellen, want als iedereen dit gaat doen, dan vrezen wij dat een Facebook en Google niet lang meer gratis zullen zijn.
Telefonische acquisitie is een vak
Telefonische acquisitie wordt door menigeen als moeilijk en niet leuk gezien. Het is ook niet iets wat je zomaar doet. Als je precies weet wat je wel en niet moet doen, is koud bellen een stuk gemakkelijker en leuker. lees verder
Van koud bellen naar een warm bad
Het complete boek over bijna alle aspecten van telefonische acquisitie. In dit boek onthullen we de geheimen achter een succesvol acquisitiegesprek. Superpraktisch en boordevol tips.