Telefoontest

Telefoontest

telefoontestWilt u weten hoe klantgericht u aan de telefoon bent? Of wilt u weten hoe klantgericht uw medewerkers zijn? Hieronder vindt u een gratis, pittige test voor medewerkers die regelmatig telefonisch met klanten en leveranciers spreken. In deze pittige telefoontest bepaalt u in 10 vragen hoe klantgericht u bent. Geef antwoord op de vragen en u ontvangt direct de uitslag.

De telefoontest

De pittige telefoontest bestaat uit 10 multiplechoicevragen. U kunt in totaal 12 punten scoren. Vanaf 7 punten hebt u een voldoende. Doordat u uw e-mailadres invult geeft u uitdrukkelijk toestemming om twee e-mails te ontvangen: de uitslag van de test en later een tip. Succes!


Geef uw e-mailadres in:

U werkt bij ABC BV. De telefoon gaat over. U ziet dat het een buitenlijn is. Wat zegt u als u de telefoon opneemt? (1 pt)

 
 
 

U werkt als receptionist(e) bij ABC BV. De telefoon gaat over. Het is de buitenlijn. U neemt op en iemand zegt: “Goedemorgen, u spreekt met De Jong van XYZ BV. Kunt u mij doorverbinden met degene die verantwoordelijk is voor de inkoop van kantoorartikelen?”

Wat doet u? (1 pt)

 
 
 

U werkt als medewerker verkoop binnendienst bij ABC BV. U hebt een klant aan de telefoon die een vraag over de levering van zijn order heeft. U wilt deze persoon doorverbinden naar de logistieke afdeling van uw bedrijf.

Wat doet u? (1 pt)

 
 
 

U bent telefonist(e) bij ABC BV. Een klant belt op met een vraag over het leveringsprogramma van uw bedrijf. U kan de klant niet helpen. U verbindt de klant door met de verkoopafdeling. Daar neemt Richard de telefoon op.

Wat doet u? (1 pt)

 
 
 

U werkt op de verkoopafdeling van ABC BV. De telefonist(e) vertelt u dat er een boze klant aan de telefoon hangt. U neemt de lijn over en stelt zich voor. De klant reageert als volgt: “Ja, met De Jong van XYZ. Wat denken jullie wel niet? Mij een beetje oude rotzooi leveren! Jullie denken zeker, nou die De Jong die ziet het toch niet dat het oud spul is. Nou toevallig wel!”

Hoe reageert u? (1 pt)

 
 
 

U werkt op de verkoop bij ABC BV. Een klant belt op. Deze klant vertelt een warrig verhaal over een probleem dat hij heeft.

Wat doet u? (1 pt)

 
 
 

Wat vinden bellers niet erg als het gaat om telefoongedrag? (meerdere antwoorden mogelijk – (3 pt))

 
 
 
 
 
 

Hoe spel je “ABC BV” officieel volgens het Nederlands telefoonalfabet? (1 pt)

 
 
 

U werkt op de verkoopafdeling van ABC BV. U hebt zojuist van de afdeling Logistiek gehoord dat de order van XYZ BV een week later wordt geleverd. Hoe brengt u dit nieuws bij meneer De Jong van XYZ BV op de juiste manier? (1 pt)

 
 
 

Welke middelen hebt u als persoon tot uw beschikking om het gedrag van een beller te beïnvloeden? (1 pt)

 
 
 

Vraag 1 van 10