Telefoontrainingen

Wilt u uw telefoonvaardigheden verbeteren?

Telefoontrainingen

Vindt u het lastig om met boze, dominante of geïrriteerde klanten om te gaan aan de telefoon?
Wilt u uw telefoonvaardigheden opfrissen?
Uw telefoongesprekken kunnen professioneler en efficiënter verlopen?
Wilt u telefonisch klanten werven, maar niet op een pusherige manier?
Kunt u commercieel gezien meer uit uw telefoongesprekken halen, maar u weet niet hoe?
Dan zijn onze telefoontrainingen de oplossing.

Wij verzorgen telefoontrainingen voor verschillende medewerkers: voor receptionisten/telefonisten, voor verkoopmedewerkers, voor medewerkers klantcontact, voor medewerkers van de debiteurenadministratie en elke andere medewerker die regelmatig telefonisch contact heeft. Voor elke situatie verzorgen wij telefoontrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van de beller altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, telefoneert u beter en efficiënter.

Vier soorten trainingen

INCOMPANY TRAINING

Een maatwerktraining speciaal afgestemd op uw team of afdeling.

OPEN TRAINING

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

INDIVIDUELE TRAINING

Een persoonlijke training, één op één, met begeleiding van een trainer.

ONLINETRAINING

Een volledig digitale training in uw eigen tempo en wanneer het u uitkomt.

Overzicht telefoontrainingen

Hieronder vindt u een overzicht van de telefoontrainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een telefoontraining samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Professioneel telefoneren

In deze training leert u hoe u bellers volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord staat. Daarnaast leert u efficiënte en effectieve telefoongesprekken te voeren.

Klantgericht telefoneren

In deze training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

In deze training leert u hoe u met lastig gedrag van dominante, boze, geïrriteerde en agressieve bellers omgaat. Daarnaast leert u hoe u slecht nieuws op een slimme manier brengt.

Commercieel telefoneren

In deze training leert u hoe u de behoefte van de klant in kaart brengt, hoe u cross- en upsellt, hoe u offertes opvolgt, hoe u adviseert, overtuigt en hoe u met klachten omgaat en slecht nieuws brengt.

Telefonische acquisitie

In deze training leert u hoe u een telefonische acquisitiegesprek voert, zonder gebruik te maken van een belscript of pusherige verkoopmethoden.

Telefonisch offertes opvolgen

In deze training leert u hoe u offertes op een originele manier opvolgt, hoe u meer resultaat uit uw offertes haalt en hoe u slim onderhandelt en de deal sluit.

Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren

In deze training leert u hoe u verschillende soorten debiteuren herkent en hoe u met ze omgaat, zodat u uw openstaande rekening betaald krijgt.

Andere telefoontraining

Staat de training die u zoekt er niet tussen? Of wilt u bepaalde onderdelen van een training niet behandeld hebben in uw training? Of wilt u bepaalde onderdelen van verschillende trainingen in één training combineren? Dan kunnen wij dat ook verzorgen. Neem gerust contact met ons op, dan stellen we in overleg met u de ideale training samen.

Breinvriendelijk leren

Breinvriendelijk trainen

Wij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren. Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u namelijk makkelijker en sneller. Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen. Kortom u leert breinvriendelijk.

Meer dan 10 jaar een begrip

Sinds 2008 verzorgen wij trainingen in klantgerichtheid en klantcontact. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit. Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor klantgerichtheid en klantcontact leren wij u of uw medewerkers graag.

Mening van anderen over onze trainingen

Voor herhaling vatbaar

★★★★★
5 5 1
Dat het een aangename training was. Fijne sfeer, nuttige informatie en boven alles voor herhaling vatbaar.

Fijne uitleg, goede opdrachten

★★★★★
5 5 1
Top: je vriendelijkheid", "Top: leuke training, fijne uitleg, goede opdrachten, Theorie en praktijk goed in balans

Gericht op je dagelijkse werkzaamheden

★★★★☆
4 5 1
Leuk met humor en leerzaam. Ruimte om inhoudelijke zaken te bespreken die aan de telefoon zijn voorgekomen. Gericht op de dagelijkse werkzaamheden waardoor je er echt iets aan hebt en meeneemt met het bellen.

Veel geleerd

★★★★★
5 5 1
Op een gezellige manier leren. Goed verzorgd. Veel geleerd.

Meteen op de juiste weg

★★★★★
5 5 1
Als starter in het koud bellen meteen goed op de juiste weg begonnen. Door middel van de training kan ik nu de klant langer aan de lijn houden om interesse te wekken en mijn verhaal te houden.

Praktisch, leuk, persoonlijk

★★★★☆
4 5 1
Praktisch, leuk, persoonlijk, lekker tempo

Een selectie van onze klanten