Telefoontrainingen

Wilt u uw telefoonvaardigheden verbeteren?

TelefoontrainingenVindt u het lastig om met boze, dominante of geïrriteerde klanten om te gaan aan de telefoon?
Wilt u uw telefoonvaardigheden opfrissen?
Uw telefoongesprekken kunnen professioneler en efficiënter verlopen?
Wilt u telefonisch klanten werven, maar niet op een pusherige manier?
Kunt u commercieel gezien meer uit uw telefoongesprekken halen, maar u weet niet hoe?
Dan zijn onze telefoontrainingen de oplossing.

Wij verzorgen telefoontrainingen voor verschillende medewerkers: voor receptionisten/telefonisten, voor verkoopmedewerkers, voor medewerkers klantcontact, voor medewerkers van de debiteurenadministratie en elke andere medewerker die regelmatig telefonisch contact heeft. Voor elke situatie verzorgen wij telefoontrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van de beller altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, telefoneert u beter en efficiënter.

Welke telefoontrainingen verzorgen wij voor u?

Hieronder vindt u een overzicht van de telefoontrainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een telefoontraining samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Professioneel telefoneren

In deze training leert u hoe u bellers volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord staat. Daarnaast leert u efficiënte en effectieve telefoongesprekken te voeren.

LEES VERDER

Klantgericht telefoneren

In deze training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

LEES VERDER

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

In deze training leert u hoe u met lastig gedrag van dominante, boze, geïrriteerde en agressieve bellers omgaat. Daarnaast leert u hoe u slecht nieuws op een slimme manier brengt.

LEES VERDER

Commercieel telefoneren

In deze training leert u hoe u de behoefte van de klant in kaart brengt, hoe u cross- en upsellt, hoe u offertes opvolgt, hoe u adviseert, overtuigt en hoe u met klachten omgaat en slecht nieuws brengt.

LEES VERDER

Telefonische acquisitie

In deze training leert u hoe u een telefonische acquisitiegesprek voert, zonder gebruik te maken van een belscript of pusherige verkoopmethoden.

LEES VERDER

Telefonisch offertes opvolgen

In deze training leert u hoe u offertes op een originele manier opvolgt, hoe u meer resultaat uit uw offertes haalt en hoe u slim onderhandelt en de deal sluit.

LEES VERDER

Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren

In deze training leert u hoe u verschillende soorten debiteuren herkent en hoe u met ze omgaat, zodat u uw openstaande rekening betaald krijgt.

LEES VERDER

U zoekt een andere telefoontraining?

Bent u op zoek naar iets specifieks? Dan kunnen wij dat ook verzorgen! Neem gerust contact met ons op, dan bekijken we samen wat er mogelijk is.

In welke vorm verzorgen wij onze telefoontrainingen?

U volgt onze telefoontrainingen op de volgende manieren:

  • Open trainingen: u leert in klassikaal verband, samen met deelnemers van andere organisaties. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Onze open trainingen vinden plaats op centrale locaties in Nederland.
  • Individuele trainingen: u leert zelfstandig, eventueel ondersteund met digitale leermiddelen, maar altijd in interactie met een ervaren trainer. U leert waar en wanneer het u het beste uitkomt.
  • Onlinetrainingen: u leert in een volledig digitale leeromgeving waar en wanneer u wilt. Na inschrijving kunt u direct aan de slag. In de training kunt u altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
  • Incompany trainingen: u leert samen met collega’s aan leerdoelen die specifiek zijn gericht op uw organisatie. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie.

Waarom zou u ons inschakelen voor een training?

Breinvriendelijk trainenWij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u namelijk makkelijker en sneller.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen.

Hoe lang verzorgen wij al trainingen?

Al meer dan 10 jaar verzorgen wij telefoontrainingen. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit.

Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor goed telefoneren leren wij u of uw medewerkers graag.

Wat vinden anderen van onze trainingen?

Wij vinden dat wij de beste trainingen verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen niet wij, maar onze klanten wat ze van onze trainingen vinden. Zij zeggen het volgende over onze trainingen:

Goed

★★★★☆
4 5 1
Ik vond de training goed. Veel voorbeelden en een informele sfeer.

Leerzaam en leuk

★★★★★
5 5 1
Leerzaam, leuke training.

Positief en enthousiast

★★★★★
5 5 1
Wat ik al gedaan heb, ik ben erg positief en enthousiast over de training. Vind het leerzaam, herkenbaar, leuk om deze training te hebben bijgewoond.

Interessant

★★★★★
5 5 1
Interessant, het zijn vaak hele simpele dingen die ervoor zorgen dat een gesprek op de juiste manier verloopt.

Echte aanrader

★★★★★
5 5 1
Echte aanrader! Je leert op een andere manier nadenken over commerciële gesprekken.

Vernieuwend

★★★★☆
4 5 1
Zinvol, leerzaam, vernieuwend, inzichtelijk.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: