Telefoontrainingen

Wil je je telefoonvaardigheden verbeteren?

Vind je het lastig om met boze, dominante, geïrriteerde of langdradige klanten om te gaan aan de telefoon?
Wil je jouw telefoonvaardigheden opfrissen?
Je vindt dat je telefoongesprekken professioneler en efficiënter kunnen?
Wil je telefonisch klanten werven, maar niet op een opdringerige manier?
Kun je commercieel gezien meer uit je telefoongesprekken halen, maar je weet niet hoe?
Dan zijn onze telefoontrainingen de oplossing.

Wij verzorgen telefoontrainingen voor receptionisten/telefonisten, voor verkoopmedewerkers, voor medewerkers klantcontact, voor medewerkers van de debiteurenadministratie en elke andere medewerker die regelmatig telefonisch contact heeft. Voor elke situatie verzorgen wij telefoontrainingen.

Daarbij leren we je de positie van de beller altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te denken en te handelen. Door dat te doen, telefoneer je beter en efficiënter.

Telefoontrainingen

Overzicht telefoontrainingen

Hieronder vind je een overzicht van de telefoontrainingen die wij verzorgen. Heb je een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met je mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een telefoontraining samen die precies aansluit bij wat je nodig hebt.

Professioneel telefoneren

In deze training leer je hoe je bellers volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord staat. Daarnaast leer je de vaardigheden om efficiënte en effectieve telefoongesprekken te voeren.

Klantgericht telefoneren

In deze training leer je hoe je volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. Hoe je efficiënt en effectief telefoneert. En hoe je omgaat met (lastig) gedrag van bellers bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

In deze training leer je hoe je met lastig gedrag van dominante, boze, geïrriteerde en agressieve bellers omgaat, grenzen stelt en uitsluit. Daarnaast leer je hoe je slecht nieuws op een slimme manier brengt.

Commercieel telefoneren

In deze training leer je hoe je de behoefte van de klant in kaart brengt, hoe je cross- en upsellt, hoe je offertes opvolgt, hoe je adviseert, overtuigt en hoe je met klachten omgaat en slecht nieuws brengt.

Telefonische acquisitie

In deze training leer je hoe je een telefonische acquisitiegesprek voert, zonder gebruik te maken van een belscript of opdringerige verkoopmethoden.

Telefonisch offertes opvolgen

In deze training leer je hoe je offertes op een originele manier opvolgt, hoe je meer resultaat uit je offertes haalt en hoe je slim onderhandelt en de deal sluit.

Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren

In deze training leer je hoe je verschillende soorten debiteuren herkent en hoe je met ze omgaat, zodat je jouw openstaande rekening betaald krijgt.

Andere telefoontraining

Staat de telefoontraining die je zoekt er niet tussen? Of wil je bepaalde onderdelen van een training niet behandeld hebben in je training? Of wil je bepaalde onderdelen van verschillende trainingen in één training combineren? Bel ons gerust op 0180 328 500 of neem contact met ons op, dan bepalen we samen de beste training voor je.

Vier trainingsvormen

INCOMPANY TRAINING

Een maatwerktraining speciaal afgestemd op je team of afdeling.

OPEN TRAINING

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

INDIVIDUELE TRAINING

Een persoonlijke training, één op één, met begeleiding van een trainer.

ONLINETRAINING

Een volledig digitale training in je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt.

Breinvriendelijk leren

Breinvriendelijk trainen

Wij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leer je namelijk makkelijker en sneller.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen. Kortom je leert breinvriendelijk.

Mening van anderen over onze trainingen

Interessant

★★★★★
5 5 1
Erg interessant.

Leuke manier

★★★★☆
4 5 1
Op een leuke manier de onderdelen onder de aandacht gebracht. Handige manier om dit te onthouden. Bedankt!

Leerzaam

★★★★☆
4 5 1
Was leerzaam

Professioneel

★★★★★
5 5 1
Ongedwongen -> maar wel professioneel.

Een leerzame communicatietraining

★★★★☆
4 5 1
De training zou ik aanraden voor mensen die nog niet zo heel lang ervaring hebben met klantencontact.

Goede training

★★★★★
5 5 1
Het is een goede training. Leerzaam.

Meer dan 10 jaar een begrip

Sinds 2008 verzorgen wij trainingen in klantgerichtheid en klantcontact. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen je klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe je, vanuit je werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe je daar naadloos bij aansluit. Als je dat als uitgangspunt neemt, ben je klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor klantgerichtheid en klantcontact leren wij jou of jouw medewerkers graag.

Een selectie van onze klanten