Telefoontrainingen

Wilt u uw telefoonvaardigheden verbeteren?

TelefoontrainingenVindt u het lastig om met boze, dominante of geïrriteerde klanten om te gaan aan de telefoon?
Wilt u uw telefoonvaardigheden opfrissen?
Uw telefoongesprekken kunnen professioneler en efficiënter verlopen?
Wilt u telefonisch klanten werven, maar niet op een pusherige manier?
Kunt u commercieel gezien meer uit uw telefoongesprekken halen, maar u weet niet hoe?
Dan zijn onze telefoontrainingen de oplossing.

Wij verzorgen telefoontrainingen voor verschillende medewerkers: voor receptionisten/telefonisten, voor verkoopmedewerkers, voor medewerkers klantcontact, voor medewerkers van de debiteurenadministratie en elke andere medewerker die regelmatig telefonisch contact heeft. Voor elke situatie verzorgen wij telefoontrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van de beller altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, telefoneert u beter en efficiënter.

Welke trainingen verzorgen wij voor u?

Hieronder vindt u het programma van de trainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een training samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Professioneel telefoneren
In deze training leert u hoe u bellers volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord staat. Daarnaast leert u efficiënte en effectieve telefoongesprekken te voeren.

LEES VERDER

Klantgericht telefoneren
In deze training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

LEES VERDER

Commercieel telefoneren
In deze training leert u hoe u de behoefte van de klant in kaart brengt, hoe u cross- en upsellt, hoe u offertes opvolgt, hoe u adviseert, overtuigt en hoe u met klachten omgaat en slecht nieuws brengt.

LEES VERDER

Telefonische acquisitie
In deze training leert u hoe u een telefonische acquisitiegesprek voert, zonder gebruik te maken van een belscript of pusherige verkoopmethoden.

LEES VERDER

Telefonisch offertes opvolgen
In deze training leert u hoe u offertes op een originele manier opvolgt, hoe u meer resultaat uit uw offertes haalt en hoe u slim onderhandelt en de deal sluit.

LEES VERDER

Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren
In deze training leert u hoe u verschillende soorten debiteuren herkent en hoe u met ze omgaat, zodat u uw openstaande rekening betaald krijgt.

LEES VERDER

U zoekt een andere telefoontraining?

Bent u op zoek naar iets specifieks? Dan kunnen wij dat ook verzorgen! Neem gerust contact met ons op, dan bekijken we samen wat er mogelijk is.

In welke vorm verzorgen wij onze trainingen?

U volgt onze trainingen op de volgende manieren:

  • Open trainingen: u leert in klassikaal verband, samen met deelnemers van andere organisaties. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Onze open trainingen vinden plaats op centrale locaties in Nederland.
  • Individuele trainingen: u leert zelfstandig, eventueel ondersteunt met digitale leermiddelen, maar altijd in interactie met een ervaren trainer. U leert waar en wanneer het u het beste uitkomt. Dankzij het individuele karakter van de training sluit de training precies aan op uw dagelijkse praktijk.
  • Onlinetrainingen: u leert in een volledig digitale leeromgeving waar en wanneer u wilt. Na inschrijving kunt u direct aan de slag. In de training kunt u altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
  • Incompany trainingen: u leert samen met collega’s. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Hoe lang verzorgen wij al trainingen?

Al meer dan 10 jaar verzorgen wij telefoontrainingen. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit.

Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor goed telefoneren leren wij u of uw medewerkers graag.

Waarom zou u ons inschakelen voor een training?

Breinvriendelijk trainenDe waardering voor onze trainingen is hoog. Dat komt doordat wij breinvriendelijk trainen. Daarbij baseren wij ons op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

In onze trainingen betrekken wij zo veel mogelijk zintuigen. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u makkelijker en sneller.

Wij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Uit onderzoek blijkt dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat.

Wat vinden anderen van onze trainingen?

Wij vinden dat wij de beste trainingen verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen niet wij, maar onze klanten wat ze van onze trainingen vinden. Zij zeggen het volgende over onze trainingen:

Leuke leerzame training

★★★★★
5 5 1
Leuke leerzame training

Op een leuke manier gebracht

★★★★★
5 5 1
Leerzame cursus. Op een leuke manier gebracht.

Goed uitgangspunt

★★★★★
5 5 1
Voor beginners goed uitgangspunt. Voor gevorderden mooie update.

Op een andere manier kijken naar telefonische acquisitie

★★★★☆
4 5 1
Pragmatisch en heel goed om te doen. Op een andere manier kijken naar telefonische acquisitie. Veel aan gehad.

Zeer zeker aanraden aan iedereen in de sales

★★★★★
5 5 1
Ik zou deze training zeer zeker aan iedereen aanraden die werkt in de sales. Helder en duidelijk verhaal waar ik persoonlijk heel veel van geleerd heb.

Angst voor koud bellen weggenomen

★★★★★
5 5 1
Erg tevreden, echt wat van opgestoken, angst voor koud bellen weggenomen, zekerheid gecreëerd.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: