Telefoontrainingen

Wilt u uw telefoonvaardigheden verbeteren?

TelefoontrainingenVindt u het lastig om met boze, dominante of geïrriteerde klanten om te gaan aan de telefoon?
Wilt u uw telefoonvaardigheden opfrissen?
Uw telefoongesprekken kunnen professioneler en efficiënter verlopen?
Wilt u telefonisch klanten werven, maar niet op een pusherige manier?
Kunt u commercieel gezien meer uit uw telefoongesprekken halen, maar u weet niet hoe?
Dan zijn onze telefoontrainingen de oplossing.

Wij verzorgen telefoontrainingen voor verschillende medewerkers: voor receptionisten/telefonisten, voor verkoopmedewerkers, voor medewerkers klantcontact, voor medewerkers van de debiteurenadministratie en elke andere medewerker die regelmatig telefonisch contact heeft. Voor elke situatie verzorgen wij telefoontrainingen op verschillende manieren. In onze trainingen leren wij u de positie van de beller altijd als uitgangspunt te nemen en vervolgens vanuit dat perspectief te handelen. Door dat te doen, telefoneert u beter en efficiënter.

Snel naar de juiste training

Wilt u snel uw telefoontraining vinden? Gebruik dan de:

Keuzehulp telefoontrainingen

Welke telefoontrainingen verzorgen wij voor u?

Hieronder vindt u een overzicht van de telefoontrainingen die wij verzorgen. Hebt u een speciale trainingsvraag? Wij denken graag met u mee. Neem daarvoor contact met ons op of bel naar 0180 328 500. Dan stellen wij een telefoontraining samen die precies aansluit bij wat u nodig heeft.

Professioneel telefoneren

In deze training leert u hoe u bellers volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord staat. Daarnaast leert u efficiënte en effectieve telefoongesprekken te voeren.

Lees verder

Klantgericht telefoneren

In deze training leert u hoe u volgens de telefoonetiquette een beller te woord staat. U leert efficiënt en effectief te telefoneren. En u leert met (lastig) gedrag van bellers omgaan bij klachten en bij het brengen van slecht nieuws.

Lees verder

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

In deze training leert u hoe u met lastig gedrag van dominante, boze, geïrriteerde en agressieve bellers omgaat. Daarnaast leert u hoe u slecht nieuws op een slimme manier brengt.

Lees verder

Commercieel telefoneren

In deze training leert u hoe u de behoefte van de klant in kaart brengt, hoe u cross- en upsellt, hoe u offertes opvolgt, hoe u adviseert, overtuigt en hoe u met klachten omgaat en slecht nieuws brengt.

Lees verder

Telefonische acquisitie

In deze training leert u hoe u een telefonische acquisitiegesprek voert, zonder gebruik te maken van een belscript of pusherige verkoopmethoden.

Lees verder

Telefonisch offertes opvolgen

In deze training leert u hoe u offertes op een originele manier opvolgt, hoe u meer resultaat uit uw offertes haalt en hoe u slim onderhandelt en de deal sluit.

Lees verder

Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren

In deze training leert u hoe u verschillende soorten debiteuren herkent en hoe u met ze omgaat, zodat u uw openstaande rekening betaald krijgt.

Lees verder

U zoekt een andere telefoontraining?

Bent u op zoek naar iets specifieks? Dan kunnen wij dat ook verzorgen! Neem gerust contact met ons op, dan bekijken we samen wat er mogelijk is.

In welke vorm verzorgen wij onze telefoontrainingen?

U volgt onze telefoontrainingen op één van de volgende manieren:

Incompany training

Een maatwerktraining speciaal afgestemd op uw team of afdeling.

Individuele training

Een persoonlijke training, één op één,  met begeleiding van een trainer.

Open training

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

Onlinetraining

Een volledig digitale training in uw eigen tempo en wanneer het u uitkomt.

Waarom zou u ons inschakelen voor een training?

Breinvriendelijk trainenWij gebruiken uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethoden. Daarvoor baseren wij ons op het zogenaamde breinvriendelijk trainen. Deze methode is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan om effectief en makkelijk te leren.

Dat houdt in dat we in onze trainingen zo veel mogelijk zintuigen betrekken. Daardoor zijn onze trainingen zeer actief en levendig. Korte stukjes theorie lossen we af met praktijkoefeningen. Tevens staat plezier maken voorop. In een plezierige omgeving leert u namelijk makkelijker en sneller.

Tot slot blijkt uit onderzoek dat alleen een training niet werkt. Daarom werken wij altijd met een trainingstraject. Dit garandeert een beter resultaat en dat blijkt uit de hoge waarderingen voor onze trainingen.

Hoe lang verzorgen wij al trainingen?

Al meer dan 10 jaar verzorgen wij telefoontrainingen. Dat doen wij op een unieke wijze. Wij nemen uw klant namelijk als uitgangspunt. Het gaat er namelijk niet om hoe u, vanuit uw werkzaamheden, de situatie bekijkt. Maar om hoe de klant geholpen wil worden en hoe u daar naadloos bij aansluit.

Als u dat als uitgangspunt neemt, bent u klantgerichter. De kennis, de inzichten, de vaardigheden en het gedrag voor goed telefoneren leren wij u of uw medewerkers graag.

Wat vinden anderen van onze trainingen?

Wij vinden dat wij de beste trainingen verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen niet wij, maar onze klanten wat ze van onze trainingen vinden. Zij zeggen het volgende over onze trainingen:

Zeker de moeite waard

★★★★★
5 5 1
Wat een leuk interessante e-learning: telefoontraining. Zeker de moeite waard.

Motiverend en inspirerend

★★★★★
5 5 1
Motiverend en inspirerend 🙂

Inzicht in hoe je bepaalde situaties moet oplossen

★★★★★
5 5 1
Het wordt heel duidelijk uitgelegd en door het rollenspel krijg je heel duidelijk inzicht hoe je bepaalde situaties moet oplossen. Zeer leerzaam.

Goed

★★★★☆
4 5 1
Goed,persoonlijk, leerzaam

Op een andere manier kijken naar telefonische acquisitie

★★★★☆
4 5 1
Pragmatisch en heel goed om te doen. Op een andere manier kijken naar telefonische acquisitie. Veel aan gehad.

Praktisch toepasbaar

★★★★☆
4 5 1
Praktisch toepasbaar.

Een selectie van onze klanten: