Training klantgericht chatten

Na de training klantgericht chatten voert u efficiënte en klantgerichte chatgesprekken

klantgericht chattenWilt u effectief en efficiënt chatten of appen met uw klanten?
Of wilt u dat het makkelijker is om boze of geïrriteerde klanten via chat (of Whatsapp) te woord te staan?
Wilt u leren hoe u klachten via de chat goed opvangt?
De training klantgericht chatten is dan de oplossing.

Goed en klantgericht chatten lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u inziet hoe gedrag bij mensen werkt en dat u vervolgens de juiste gespreksvaardigheden inzet. Daarmee is de klant blij en u ook. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht chatten.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met alle soorten klanten gemakkelijk en vlot elk soort chatgesprek.

Wat komt er aan bod in de training?

De volgende onderwerpen komen aan bod in de training:

  • De etiquette van chat/Whatsapp;
  • Klantgericht schrijven: positief en actief;
  • Samenvatten, goed lezen en doorvragen;
  • Leiding nemen en controle houden tijdens een chat;
  • Het gedrag inschatten op basis van de Roos van Leary;
  • Omgaan met lastig gedrag;
  • Verkoopkansen zien en grijpen met ABC;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Mijn manier van trainen is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan voor effectief leren. Dit heet breinvriendelijk trainen. Dat betekent geen saaie PowerPoints, maar wel actieve en praktijkgerichte oefeningen, zelf de theorie ontdekken, oefeningen terugzien en -luisteren en regelmatig reflecteren op uw eigen handelingen. Het resultaat hiervan is dat u makkelijker leert.

Wat vonden anderen van de training?

Prettig, heldere uitleg

★★★★★
5 5 1
René laat je middels theorie en een hele prettige sfeer kennis maken met jezelf en legt middels leuke oefeningen bloot wat je sterke punten en verbeterpunten zijn.

Leuk en leerzaam

★★★★★
5 5 1
Deze training is zeker aan te raden. Ontzettend leerzaam. Te gebruiken ook buiten je werk want communicatie is overal en altijd. En ook nog eens heel leuk gedaan. Meneer van de Zaag is echt een topgozer en weet wat hij doet. Aan te raden voor iedereen!

Zeer leerzaam op een leuke manier.

★★★★★
5 5 1
Zeer leerzaam en ideaal indien je binnen de klantenservice werkt. De training wordt gegeven met veel voorbeelden en je dient zelf ook gesprekken te voeren. Zo leer je, wat je in welke momenten kunt doen. Daarnaast zijn er daarna nog contactmomenten om de geleerde punten te bespreken en te kijken, hoe je dit in de praktijk brengt. Ik heb in ieder geval veel geleerd en blijf mij zo verbeteren.

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht chatten op de volgende manier:

Incompany trainingWat houdt een incompany training in?

In de incompany training klantgericht chatten leert u samen met collega’s. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, neem ik contact met u op om samen met u uw leervraag door te nemen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat zonder coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken, 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Ik adviseer u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

OFFERTE AANVRAGEN

Niet goed geld terug garantie

niet goed, geld terugHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijp ik. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van mij terug. U loopt dus geen enkel risico.

Ik heb klantgerichtheidstrainingen verzorgd voor onder andere: