Training klantgericht chatten en Whatsappen

Wilt u efficiënte en klantgerichte chatgesprekken voeren?

Training klantgericht chatten

Wilt u effectief en efficiënt chatten of Whatsappen met uw klanten?
Vindt u het lastig om kort en bondig uw antwoorden te formuleren?
Of wilt u dat het makkelijker is om dominante, boze of geïrriteerde klanten via chat of Whatsapp te woord te staan?
Wilt u leren hoe u klachten via de chat goed opvangt?
Wilt u geen commerciële kansen meer mislopen?
De training klantgericht chatten is dan de oplossing.

Opbrengst van de training

Goed en klantgericht chatten lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u zich verplaatst in uw gesprekspartner. U bereikt meer als u inziet hoe gedrag bij mensen werkt en hoe u daarbij de juiste gespreksvaardigheden inzet. Daarmee is de klant blij en u ook. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht chatten. Na de training voert u met klanten gemakkelijk en vlot elk soort chatgesprek.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • De etiquette van chat/Whatsapp;
  • Goed lezen, samenvatten en doorvragen;
  • Positief en actief schrijven;
  • Leiding nemen en controle houden;
  • Omgaan met lastig gedrag;
  • Klachtenbehandeling;
  • Slechtnieuws brengen;
  • Verkoopkansen zien en daarop inspelen;
  • Oefenen van chatgesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hadden gehad, reageerden op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Fijne training

★★★★★
5 5 1
Fijne training. Goede duidelijke uitleg. Van de basis opbouwend naar de praktijk en daarbij de handvatten aangereikt krijgen. Duidelijke theorie die we zeker gaan toepassen in de praktijk! Bedankt.

Leuke effectieve communicatie training.

★★★★★
5 5 1
Het is een leuke training om uit te voeren. En wordt ingegaan op belangrijke aspecten voor een goede communicatie. Hiermee krijg je een ander inzicht in je dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast wordt het goed aangepakt door een enthousiaste host.

Prettig

★★★★★
5 5 1
Goede begeleiding van iemand met kennis op zijn vakgebied. Laat je zien waar je fouten zitten en helpt ze op te lossen. Neemt in detail alles met je door totdat je het begrijpt.

Soorten trainingen

U volgt de training op één van de volgende manieren:

Incompany training
Wat houdt een incompany training in?
Incompany training

In een incompany training leert u samen met de collega’s van uw team of afdeling wat klantgericht chatten inhoudt. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training klantgericht chatten voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Open training
Wat houdt een open training in?
Open training

De open training klantgericht chatten vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op één trainingsdag van 09:15 tot 16:00. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

Niet goed, geld terug

Garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten