Training klantgericht chatten en Whatsappen

Wilt u efficiënte en klantgerichte chatgesprekken voeren?

Training klantgericht chattenWilt u effectief en efficiënt chatten of Whatsappen met uw klanten?
Of wilt u dat het makkelijker is om dominante, boze of geïrriteerde klanten via chat of Whatsapp te woord te staan?
Wilt u leren hoe u klachten via de chat goed opvangt?
Wilt u geen commerciële kansen meer mislopen?
De training klantgericht chatten is dan de oplossing.

Goed en klantgericht chatten lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u zich verplaatst in uw gesprekspartner. U bereikt meer als u inziet hoe gedrag bij mensen werkt en hoe u daarbij de juiste gespreksvaardigheden inzet. Daarmee is de klant blij en u ook. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht chatten.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met klanten gemakkelijk en vlot elk soort chatgesprek.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • De etiquette van chat/Whatsapp;
  • Goed lezen, samenvatten en doorvragen;
  • Positief en actief schrijven;
  • Leiding nemen en controle houden;
  • Omgaan met lastig gedrag;
  • Klachtenbehandeling;
  • Slechtnieuws brengen;
  • Verkoopkansen zien en daarop inspelen;
  • Oefenen van chatgesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vinden anderen van de training?

Wij vinden dat wij de beste training klantgericht chatten en Whatsappen verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Individuele gesprekken waren leerzaam.

★★★☆☆
3 5 1
Individuele trainingen en groeps- trainingen waren zeer leerzaam. Ga het zeker toepassen op de werkvloer.

Prettig

★★★★★
5 5 1
Goede begeleiding van iemand met kennis op zijn vakgebied. Laat je zien waar je fouten zitten en helpt ze op te lossen. Neemt in detail alles met je door totdat je het begrijpt.

Leuk en leerzaam

★★★★★
5 5 1
Deze training is zeker aan te raden. Ontzettend leerzaam. Te gebruiken ook buiten je werk want communicatie is overal en altijd. En ook nog eens heel leuk gedaan. Meneer van de Zaag is echt een topgozer en weet wat hij doet. Aan te raden voor iedereen!

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht chatten op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING

Wat houdt een open training in?

Open trainingDe open training klantgericht chatten vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen, lunch (als de training langer dan een halve dag duurt) en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op één trainingsdag. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

Onze trainingslocaties bevinden zich in de grote steden en zijn altijd gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De open training klantgericht chatten vindt plaats op meerdere data gedurende het jaar.

BEKIJK DATA EN LOCATIES

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn de incompany training klantgericht chatten leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens volgen ze de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer. Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen. Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we de training samen met u.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten hoeveel de investering in een incompany training klantgericht chatten voor uw organisatie is? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

VRAAG OFFERTE AAN

Hoe weet u dat u kwaliteit krijgt voor uw geld?

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. De enige voorwaarde die we stellen is, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: