Training klantgericht chatten en Whatsappen

Wilt u efficiënte en klantgerichte chatgesprekken voeren?

Wilt u effectief en efficiënt communiceren met uw klanten op de chat?
Wilt u goed de vraag achter de vraag achterhalen?
Vindt u het lastig om kort en bondig uw antwoorden te formuleren?
Wilt u echt contact maken met de klant en niet op een chatbot lijken?
Is het gebruik van een chatscript handig of juist niet?
Bent u onzeker of en wanneer u emoticons, emoji’s of chatlingo gebruikt?
Onze training klantgericht chatten is dan de oplossing.

Training klantgericht chatten

Wat levert de training u op?

Chatten is een mengvorm van e-mailen en telefoneren. Het heeft de snelheid van telefoneren, alleen vindt het plaats via geschreven tekst. Goed en klantgericht chatten is dan ook een speciale vaardigheid. Na de training voert u gemakkelijk en klantgericht elk soort chatgesprek, zonder over te komen als een chatbot.

Welke onderwerpen komen aan bod?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • De etiquette van chat/Whatsapp;
  • Leiding nemen en controle houden;
  • De vraag achter de vraag achterhalen;
  • Een klantgerichte schrijfstijl;
  • Omgaan met vervelend gedrag;
  • Omgaan met klachten via de chat;
  • Slecht nieuws brengen en ‘nee’ zeggen;
  • Do’s en don’ts van chatten;
  • Oefenen van chatgesprekken;
  • Handige tips.

Waarom kiest u voor ons?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Wat vinden anderen van deze training?

Al bij al top en leuk!

“Leuke, leerzame training. Informatief en anders. Gezonde mix van theorie en praktijk. Veel oefenmomenten. Grappig gebracht. Fijne handvatten. Fijne reader. Al bij al top en leuk!”

Lea, Swiss Sense

Zeer leerzaam op een leuke manier.

“Zeer leerzaam en ideaal indien je binnen de klantenservice werkt. De training wordt gegeven met veel voorbeelden en je dient zelf ook gesprekken te voeren. Zo leer je, wat je in welke momenten kunt doen. Daarnaast zijn er daarna nog contactmomenten om de geleerde punten te bespreken en te kijken, hoe je dit in de praktijk brengt. Ik heb in ieder geval veel geleerd en blijf mij zo verbeteren.”

Thierry, Hostnet

Fijne training

“Fijne training. Goede duidelijke uitleg. Van de basis opbouwend naar de praktijk en daarbij de handvatten aangereikt krijgen. Duidelijke theorie die we zeker gaan toepassen in de praktijk! Bedankt.”

Kim, Swiss Sense

Welke trainingsvorm past bij u?

U volgt de training op één van de volgende manieren:

INCOMPANY TRAINING

In de incompany training leert u samen met uw collega’s van uw team of afdeling. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Het is vanaf 3 deelnemers een zeer efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing voor uw trainingsvraag.

De dagelijkse praktijk vormt het uitgangspunt in onze training. Wij hebben daarvoor een uitgebreid intakegesprek en we werken met vragenlijsten om informatie te krijgen over de werksituatie en de knelpunten. Dankzij deze informatie sluiten de oefeningen in de training naadloos aan op de praktijk.

In de training werken we met een persoonlijk actieplan, zodat medewerkers concrete punten benoemen waaraan ze gaan werken. Daarnaast krijgen leidinggevenden een instrument in handen waarmee ze hun medewerkers op de werkplek begeleiden.

Na de training ontvangen de deelnemers tips en kunnen ze altijd contact opnemen met de trainer voor al hun vragen over de behandelde stof.

Wilt u weten wat een incompany training kost? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

WORKSHOP

Gaat u als organisatie beginnen met chatten en wilt u uw medewerkers daarop voorbereiden? Dan is de workshop ‘beginnen met chatten’ een mooie kick-off. We behandelen daarin de punten waarop u moet letten als u begint met chatten. Maar we gaan ook in op specifieke vragen die er leven bij de medewerkers die gaan chatten.

Het is een leuke en praktische workshop, waardoor de chatfunctie op uw website een vliegende start krijgt.

ONLINE TRAINING

Een onlinetraining is een moderne en gemakkelijke manier van leren. u leert in een volledig digitale leeromgeving. Die leeromgeving kunt u vanaf uw telefoon, computer of tablet benaderen. U bepaalt zelf wanneer u leert. En u bepaalt ook zelf het tempo waarin u dat doet.

In de training vindt u opdrachten, video’s, geluidsfragmenten en zelftoetsen die ervoor zorgen dat u de theorie gemakkelijker opneemt. U leert zelfstandig, maar hebt u een vraag, dan kunt u altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.

Onze onlinetrainingen zijn effectief en prettig om te volgen, omdat we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden gebruiken.

OPEN TRAINING

De open training vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Kosten van de training

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Datum en locatie

De training duurt van 9:15 tot 16:15u. Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

woensdag 6 november. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeindinsdag 17 december. Locatie: BCN, Hoogoorddreef 5, Amsterdammaandag 27 januari. Locatie: Regardz, Waldorpstraat 13a, Den Haagvrijdag 27 maart. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsselwoensdag 13 mei. Locatie: BCN, Kennedyplein 204, Eindhovendinsdag 23 juni. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegein

Gegevens deelnemer:

Dhr.Mevr.

Gegevens andere deelnemers:

(Bij 3 of meer deelnemers is de incompany training klantgericht chatten voordeliger)

Facturatiegegevens:

Opmerkingen en akkoord:

Hoe verder?

Na uw inschrijving ontvangt u van ons een e-mail over uw deelname aan de training en het verdere verloop. Ontvangt u deze niet? Controleer dan uw spambox. Bel gerust als er nog vragen zijn: 0180 328 500.

Welke garantie krijgt u van ons?

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet wat u krijgt en of het oplevert wat u ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij u de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als u onze instructies opvolgt, garanderen wij dat u de vaardigheden die u leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

U krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.