Training klantgericht chatten en Whatsappen

Wil je efficiënte en klantgerichte chatgesprekken voeren?

Wil je effectief en efficiënt chatten of Whatsappen met je klanten?
Vind je het lastig om kort en bondig je antwoorden te formuleren?
Of wil je dat het makkelijker is om dominante, boze of geïrriteerde klanten via chat of Whatsapp te woord te staan?
Wil je leren hoe je klachten via de chat goed opvangt?
Wil je geen commerciële kansen meer mislopen?
Onze training klantgericht chatten is dan de oplossing.

Training klantgericht chatten

Opbrengst van de training

Goed en klantgericht chatten is lastiger dan het lijkt. Het is namelijk niet hetzelfde als een e-mail schrijven of telefoneren. Het is een tussenvorm.

Het gaat er daarbij om dat je schriftelijk sterk bent en dat je jezelf verplaatst in je gesprekspartner. Je bereikt meer als je inziet hoe gedrag bij mensen werkt en hoe je daarbij de juiste gespreksvaardigheden inzet. Daarmee is de klant blij en jij ook.

Hoe je dat doet, leer je in de praktische training klantgericht chatten. Na de training voer je met klanten gemakkelijk en vlot elk soort chatgesprek.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • De etiquette van chat/Whatsapp;
  • Goed lezen, samenvatten en doorvragen;
  • Positief en actief schrijven;
  • Leiding nemen en controle houden;
  • Omgaan met lastig gedrag;
  • Klachtenbehandeling;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Verkoopkansen zien en daarop inspelen;
  • Oefenen van chatgesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat je op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Fijne training

★★★★★
5 5 1
Fijne training. Goede duidelijke uitleg. Van de basis opbouwend naar de praktijk en daarbij de handvatten aangereikt krijgen. Duidelijke theorie die we zeker gaan toepassen in de praktijk! Bedankt.

Prettig

★★★★★
5 5 1
Goede begeleiding van iemand met kennis op zijn vakgebied. Laat je zien waar je fouten zitten en helpt ze op te lossen. Neemt in detail alles met je door totdat je het begrijpt.

Persoonlijk, scherp en leerzaam.

★★★★★
5 5 1
De trainer is erg betrokken. Iedereen kan leren om prettiger, fijner en beter te communiceren richting klanten. In deze training focus je je vooral op jouw leerpunten. Zo is alle theorie direct toe te passen in jouw specifieke situatie.

Keuze trainingsvormen

Je volgt de training op één van de volgende manieren:

INCOMPANY
OPEN

Wat houdt een incompany training in?

In een incompany training leer je samen met de collega’s van je team of afdeling. De training vindt plaats bij jou op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 collega’s een zeer efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing voor je trainingsvraag. Bovendien is er alle ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor jouw situatie, leerbehoefte en doelstelling.

Zo werkt het

  • De incompany training begint met een intakegesprek. Daarin nemen we de casuïstiek door die we in de training gebruiken.
  • De deelnemers krijgen ter voorbereiding op de training een beeldvormingsopdracht. Daarmee krijgt de trainer een beeld van hun leerwensen en -behoeften. En ze krijgen een huiswerkopdracht, zodat ze alvast wat voorkennis hebben. Dit zorgt voor een efficiënter leerproces.
  • Vervolgens nemen ze deel aan de training. In de training maken de deelnemers een zogenaamd persoonlijke actieplan. Daarmee hebben ze concrete punten in handen waarmee ze aan de slag gaan in de praktijk.
  • Na de training ontvangen de deelnemers tips. Daardoor houden we de stof levendig en gaat het naar het langetermijngeheugen.
  • Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer een individueel oefen- en coachingsgesprek met de trainer op basis van het persoonlijke actieplan.
  • Desgewenst kunnen we de deelnemers toetsen op de opgedane kennis en vaardigheden.
  • We helpen leidinggevenden bij het begeleiden van hun medewerkers op de werkplek op basis van het persoonlijke actieplan.
  • Na afronding van de training en de oefen- en coachingsgesprekken evalueren we het resultaat van de training.

Wil je weten wat een incompany training kost? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Wat houdt een open training in?

De open training vindt plaats op een locatie in Nederland, waar je in groepsverband leert. Dat doe je samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. Je wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert je leerproces.

Zo werkt het

  • Voorafgaand aan de training maak je een beeldvormings- en huiswerkopdracht.
  • Vervolgens neem je deel aan de training.
  • In de training maak je je eigen persoonlijk actieplan. Daarmee heb je concrete punten in handen waarmee je aan de slag gaat na de training.
  • Na de training ontvang je regelmatig tips, waarmee je de stof levendig houdt.
  • Je mag tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al je vragen over de behandelde stof.

Kosten van de training

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Datum en locatie

De training duurt van 9:15 tot 16:00u. Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

donderdag 19 september. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsselwoensdag 6 november. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeindinsdag 17 december. Locatie: BCN, Hoogoorddreef 5, Amsterdammaandag 27 januari. Locatie: Regardz, Waldorpstraat 13a, Den Haagvrijdag 27 maart. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsselwoensdag 13 mei. Locatie: BCN, Kennedyplein 204,Eindhovendinsdag 23 juni. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegein

Gegevens deelnemer:

Dhr.Mevr.

Gegevens andere deelnemers:

(Bij 3 of meer deelnemers is de incompany training klantgericht chatten voordeliger)

Facturatiegegevens:

Opmerkingen en akkoord:

Hoe verder?

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over je deelname aan de training en het verdere verloop. Ontvang je deze niet? Controleer dan je ongewenste berichten in je e-mail. Bel gerust als er nog vragen zijn: 0180 328 500.

Dit beloven wij

Het is best een stap om geld te investeren in een training. Je weet immers van tevoren niet wat je krijgt en of het oplevert wat je ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij je de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Dan krijg je het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat je tijdens de training aangeeft dat de training niet aan je verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als je onze instructies opvolgt, garanderen wij dat je de vaardigheden die je leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

Je krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.

Een selectie van onze klanten