Training klantgericht en commercieel communiceren

Na de training klantgericht en commercieel communiceren levert u onverdacht een bijdrage aan het commerciële proces

Training klantgericht en commercieel communicerenHebt u het idee dat u meer opdrachten bij bestaande klanten kunt halen?
Wilt u dat het koopproces van de klant beïnvloeden door de inzet van niet-verkopende medewerkers, zoals monteurs, technici, consultants en projectmanagers?
De training klantgericht en commercieel communiceren is dan de oplossing.

De verkoop van diensten en producten is niet meer alleen een zaak van verkopers. Ook andere medewerkers, zoals monteurs, technici en consultants, spelen een belangrijke rol daarin. Zij oefenen onbewust en onverdacht invloed uit op het verkoopproces. Als u dit gegeven benut, verhoogt u eenvoudig uw omzet. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht en commercieel communiceren.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek. Daarnaast herkent u commerciële kansen en speelt u daarop de juiste manier op in, zonder dat u iets hoeft te verkopen.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Aanmelden bij de klus;
  • Communicatie met de klant tijdens het onderzoek/reparatie/installatie:
    • Houding, stem- en woordgebruik,
    • Gesprekstechnieken zoals actief luisteren, samenvatten en doorvragen,
    • Slecht nieuws brengen,
    • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Terugkoppeling en afmelden van de werkzaamheden;
    • Instructies geven,
    • Feedback geven,
    • Adviesgesprek voeren,
    • Commerciële kansen herkennen en doorspelen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Onze manier van trainen is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan voor effectief leren. Dit heet breinvriendelijk trainen. Dat betekent geen saaie Powerpoints, maar wel actieve en praktijkgerichte oefeningen die wetenschappelijk bewezen effectief zijn. Het resultaat hiervan is dat u makkelijker leert en onze trainingen gegarandeerd veel meer leerrendement opleveren.

Wat vonden anderen van de training?

Goede training

★★★★★
5 5 1
heldere en duidelijke manier om jezelf verder te ontwikkelen met communicatieve vaardigheden

Praktijkgericht actueel eerlijk

★★★★☆
4 5 1
Geen formele binnenkomst met koffie en cake, maar een binnenkomst met leuke gesprekken én muziek! René weet snel een ontspannen sfeer te creëren en de cursisten geïnteresseerd te krijgen met pakkende praktijkvoorbeelden. Ik en mijn collega's hebben hierdoor de praktijklessen met plezier kunnen volgen. Aan de evaluatie wordt ook uitgebreid aandacht besteed, waardoor de aangeleerde zaken goed blijven hangen. Bedankt René =)

Boze klant? Geen probleem!

★★★★★
5 5 1
Ik vond het altijd lastig, om met boze klanten een telefonisch gesprek te voeren. René heeft mij geleerd om niet met emotie's te reageren, maar de klant op een punt te krijgen, waardoor het voeren van een gesprek naar een oplossing leidt.

Voor herhaling vatbaar

★★★★★
5 5 1
Prima, voor herhaling vatbaar.

Goed,Leerzaam, en leuK!

★★★★★
5 5 1
Zo enorm leerzaam. Je leert echt een gesprek te analyseren door de roos van leary. Ik zal alles wat ik geleerd hebt meenemen, ook in mijn loopbaan na hostnet

Erg leerzaam!

★★★★★
5 5 1
Veel geleerd over de verschillende gesprekstechnieken en hoe om te gaan met evt. boze klanten. Hierbij de Roos van Leary toegereikt gekregen en geleerd hoe deze toegepast kan worden. Daarnaast veel geleerd over schrijfmethoden m.b.t. e-mails naar klanten en hierbij vooral actief taalgebruik te hanteren. Rene luistert aandachtig, denkt met je mee en is erg aardig. Een leerzame training! 🙂
MEER REVIEWS

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht en commercieel communiceren op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING
Open trainingWat houdt een open training in?

De open training klantgericht en commercieel communiceren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert, samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormingsopdracht en krijgt u een huiswerkopdracht. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op twee trainingsdagen. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers zijn er?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De open training klantgericht en commercieel communiceren vindt plaats op twee trainingsdagen van 09:15 – 16:00. Onze trainingslocaties bevinden zich in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Ze zijn gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De training vindt plaats op de volgende data:

  • vrijdag 21 en 28 september
  • donderdag 8 en 15 november

Wat kost het?

De training kost € 990 (ex. btw) per persoon. U krijgt daarbij gratis van ons alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen, lunch en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

INSCHRIJVEN
INDIVIDUELE TRAINING
Individuele trainingWat houdt een individuele training in?

In de individuele training klantgericht en commercieel communiceren leert u zelfstandig onder begeleiding van een ervaren trainer. U leert waar u wilt en wanneer het u het beste uitkomt. Het grote voordeel van een individuele training is dat theorie, opdrachten en oefeningen in de training precies aansluiten op uw dagelijkse praktijk.

Hoe werkt het verder?

De individuele training klantgericht en commercieel communiceren bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte.

U volgt de training waar en wanneer u wilt. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 8 uur over doet. Gedurende de e-learning staat er altijd een trainer tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt één dag en vindt plaats bij u op het bedrijf.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Wat kost het?

De individuele training kost € 795 (ex. btw).

INSCHRIJVEN
INCOMPANY TRAINING
Incompany trainingWat houdt een incompany training in?

In de incompany training klantgericht en commercieel communiceren leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, nemen wij contact op om uw leervraag goed helder te krijgen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Met coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken voorkomt u dat. Wij adviseren u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

OFFERTE AANVRAGEN

GarantieNiet goed geld terug garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. U loopt dus geen enkel risico.

Wij hebben trainingen verzorgd voor onder andere: