Training klantgericht en commercieel communiceren

Wil je dat jouw monteurs / consultants ambassadeurs van jouw organisatie zijn?

Heb je het idee dat je meer opdrachten bij bestaande klanten kunt halen?
Wil je dat het koopproces van de klant beïnvloeden door de inzet van niet-verkopende medewerkers, zoals monteurs, technici, consultants en projectmanagers?
Onze training klantgericht en commercieel communiceren is dan de oplossing.

Training klantgericht en commercieel communiceren

Opbrengst van de training

De verkoop van diensten en producten is niet meer alleen een zaak van verkopers. Ook andere medewerkers, zoals monteurs, technici en consultants, spelen een belangrijke rol daarin. Zij oefenen onbewust en onverdacht invloed uit op het verkoopproces.

Als je dit gegeven benut, verhoog je eenvoudig je omzet. Hoe ze dat doet, leer je in de praktische training klantgericht en commercieel communiceren. Na de training voer je met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek. Daarnaast herken je commerciële kansen en speel ze daar op de juiste manier op in, zonder dat je iets hoeft te verkopen.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Aanmelden bij de klant;
  • Communicatie met de klant tijdens het onderzoek/reparatie/installatie:
    • Houding, stem- en woordgebruik,
    • Gesprekstechnieken zoals actief luisteren, samenvatten en doorvragen,
    • Slecht nieuws brengen,
    • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Terugkoppeling en afmelden van de werkzaamheden;
    • Instructies geven,
    • Feedback geven,
    • Adviesgesprek voeren,
    • Commerciële kansen herkennen en doorspelen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat je op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Mening van anderen over onze trainingen

communicatie vaardigheden verbeteren

★★★★★
5 5 1
Ideale training om communicatie vaardigheden te verbeteren

Voor herhaling vatbaar

★★★★★
5 5 1
Prima, voor herhaling vatbaar.

Boze klant? Geen probleem!

★★★★★
5 5 1
Ik vond het altijd lastig, om met boze klanten een telefonisch gesprek te voeren. De trainer heeft mij geleerd om niet met emoties te reageren, maar de klant op een punt te krijgen, waardoor het voeren van een gesprek naar een oplossing leidt.

Praktijkgericht actueel eerlijk

★★★★☆
4 5 1
Geen formele binnenkomst met koffie en cake, maar een binnenkomst met leuke gesprekken én muziek! De trainer weet snel een ontspannen sfeer te creëren en de cursisten geïnteresseerd te krijgen met pakkende praktijkvoorbeelden. Ik en mijn collega's hebben hierdoor de praktijklessen met plezier kunnen volgen. Aan de evaluatie wordt ook uitgebreid aandacht besteed, waardoor de aangeleerde zaken goed blijven hangen. Bedankt René =)

Goed,Leerzaam, en leuK!

★★★★★
5 5 1
Zo enorm leerzaam. Je leert echt een gesprek te analyseren door de roos van leary. Ik zal alles wat ik geleerd hebt meenemen, ook in mijn loopbaan na hostnet

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

★★★★★
5 5 1
Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.
Offerte aanvragen

De training klantgericht en commercieel communiceren volg je als individuele of incompany training. Wat voor jou de beste methode is, hangt van je situatie af. Bel ons op 0180 328 500 of vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Dit beloven wij

Het is best een stap om geld te investeren in een training. Je weet immers van tevoren niet wat je krijgt en of het oplevert wat je ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij je de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Dan krijg je het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat je tijdens de training aangeeft dat de training niet aan je verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als je onze instructies opvolgt, garanderen wij dat je de vaardigheden die je leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

Je krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.

Een selectie van onze klanten