Training klantgericht en commercieel communiceren

Wilt u dat uw monteurs, technici, consultants of projectmanagers bijdragen aan het commerciële proces?

Hebt u het idee dat u meer opdrachten bij bestaande klanten kunt halen?
Wilt u het koopproces van de klant beïnvloeden door de inzet van niet-verkopende medewerkers, zoals monteurs, technici, consultants en projectmanagers?
Onze training klantgericht en commercieel communiceren is dan de oplossing.

Training klantgericht en commercieel communiceren

Wat levert de training u op?

De verkoop van diensten en producten is niet meer alleen een zaak van verkopers. Ook andere medewerkers, zoals monteurs, technici en consultants, spelen een belangrijke rol daarin. Zij oefenen onbewust en onverdacht invloed uit op het verkoopproces.

Als u dit gegeven benut, verhoogt u eenvoudig uw omzet. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht en commercieel communiceren. Na de training voert u met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek. Daarnaast herkent u commerciële kansen en speelt u daar op de juiste manier op in, zonder dat u iets hoeft te verkopen.

Welke onderwerpen komen aan bod?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Aanmelden bij de klant;
  • Communicatie met de klant tijdens het onderzoek/reparatie/installatie:
    • Houding, stem- en woordgebruik,
    • Gesprekstechnieken zoals actief luisteren, samenvatten en doorvragen,
    • Slecht nieuws brengen,
    • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Terugkoppeling en afmelden van de werkzaamheden;
    • Instructies geven,
    • Feedback geven,
    • Adviesgesprek voeren,
    • Commerciële kansen herkennen en doorspelen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Waarom kiest u voor ons?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Wat vinden anderen van deze training?

Voor herhaling vatbaar

“Prima, voor herhaling vatbaar.”

Annuska, KMC Solutions

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

“Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.”

Niels, Hostnet

Praktijkgericht actueel eerlijk

“Geen formele binnenkomst met koffie en cake, maar een binnenkomst met leuke gesprekken én muziek! De trainer weet snel een ontspannen sfeer te creëren en de cursisten geïnteresseerd te krijgen met pakkende praktijkvoorbeelden. Ik en mijn collega’s hebben hierdoor de praktijklessen met plezier kunnen volgen. Aan de evaluatie wordt ook uitgebreid aandacht besteed, waardoor de aangeleerde zaken goed blijven hangen.”

Remco, Hostnet

Offerte aanvragen

De training klantgericht en commercieel communiceren volgt u als individuele of incompany training. Wat voor u de beste methode is, hangt van uw situatie af. Bel ons op 0180 328 500 of vul hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op.

Welke garantie krijgt u van ons?

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet wat u krijgt en of het oplevert wat u ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij u de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als u onze instructies opvolgt, garanderen wij dat u de vaardigheden die u leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

U krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.