Training klantgericht en commercieel communiceren

Wilt u dat uw monteurs / consultants ambassadeur van uw organisatie zijn?

Training klantgericht en commercieel communiceren

Hebt u het idee dat u meer opdrachten bij bestaande klanten kunt halen?
Wilt u dat het koopproces van de klant beïnvloeden door de inzet van niet-verkopende medewerkers, zoals monteurs, technici, consultants en projectmanagers?
De training klantgericht en commercieel communiceren is dan de oplossing.

Opbrengst van de training

De verkoop van diensten en producten is niet meer alleen een zaak van verkopers. Ook andere medewerkers, zoals monteurs, technici en consultants, spelen een belangrijke rol daarin. Zij oefenen onbewust en onverdacht invloed uit op het verkoopproces. Als u dit gegeven benut, verhoogt u eenvoudig uw omzet. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht en commercieel communiceren. Na de training voert u met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek. Daarnaast herkent u commerciële kansen en speelt u daarop de juiste manier op in, zonder dat u iets hoeft te verkopen.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Aanmelden bij de klus;
  • Communicatie met de klant tijdens het onderzoek/reparatie/installatie:
    • Houding, stem- en woordgebruik,
    • Gesprekstechnieken zoals actief luisteren, samenvatten en doorvragen,
    • Slecht nieuws brengen,
    • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Terugkoppeling en afmelden van de werkzaamheden;
    • Instructies geven,
    • Feedback geven,
    • Adviesgesprek voeren,
    • Commerciële kansen herkennen en doorspelen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hadden gehad, reageerden op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Erg leerzaam!

★★★★★
5 5 1
Veel geleerd over de verschillende gesprekstechnieken en hoe om te gaan met evt. boze klanten. Hierbij de Roos van Leary toegereikt gekregen en geleerd hoe deze toegepast kan worden. Daarnaast veel geleerd over schrijfmethoden m.b.t. e-mails naar klanten en hierbij vooral actief taalgebruik te hanteren. De trainer luistert aandachtig, denkt met je mee en is erg aardig. Een leerzame training! 🙂

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

★★★★★
5 5 1
Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.

Goede training met een duidelijk doel

★★★★★
5 5 1
De trainer leert je op een leuke manier kennismaken met hoe je het contact met je klanten beter voert. Deze training zal niet alleen effectief zijn bij je huidige werk, maar ook bij je toekomstige job.

communicatie vaardigheden verbeteren

★★★★★
5 5 1
Ideale training om communicatie vaardigheden te verbeteren

Leuke vorm

★★★★☆
4 5 1
Veel geleerd in een leuke vorm", "Het was vooral ook leuk om de cursus te volgen

Fantastisch, leuk, veel geleerd.

★★★★★
5 5 1
Dat het een aanrader is. Je leert er veel van en het helpt je met gesprekken voeren.

Soorten trainingen

U volgt de training op één van de volgende manieren:

Incompany training
Wat houdt een incompany training in?
Incompany training

In een incompany training leert u samen met de collega’s van uw team of afdeling wat klantgericht en commercieel communiceren inhoudt. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training klantgericht en commercieel communiceren voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Individuele training
Wat houdt een individuele training in?
Individuele training

In de individuele training klantgericht en commercieel communiceren leert u één op één met hulp van een trainer. U leert wanneer u wilt  en in het tempo dat bij u past. In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen exact aan op uw dagelijkse praktijk. Hierdoor kunt u direct aan de slag met wat u leert op uw werkplek.

Wat kost het?

De individuele training kost 795 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De individuele training klantgericht en commercieel communiceren is gebaseerd op de blended learningmethode. Het bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte met een trainer.

U bepaalt wanneer en het tempo waarin u leert. Er is altijd een stok achter de deur doordat we het praktijkgedeelte met de trainer van tevoren inplannen. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw werkpraktijk en leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

Onze ervaring is dat u ongeveer 8 uur nodig heeft voor de theorie via e-learning.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt één dag en vindt plaats bij u op het bedrijf.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Niet goed, geld terug

Garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten