Training klantgericht en commercieel communiceren

Wilt u dat uw monteurs / consultants ambassadeur van uw organisatie zijn?

Training klantgericht en commercieel communicerenHebt u het idee dat u meer opdrachten bij bestaande klanten kunt halen?
Wilt u dat het koopproces van de klant beïnvloeden door de inzet van niet-verkopende medewerkers, zoals monteurs, technici, consultants en projectmanagers?
De training klantgericht en commercieel communiceren is dan de oplossing.

De verkoop van diensten en producten is niet meer alleen een zaak van verkopers. Ook andere medewerkers, zoals monteurs, technici en consultants, spelen een belangrijke rol daarin. Zij oefenen onbewust en onverdacht invloed uit op het verkoopproces. Als u dit gegeven benut, verhoogt u eenvoudig uw omzet. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht en commercieel communiceren.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek. Daarnaast herkent u commerciële kansen en speelt u daarop de juiste manier op in, zonder dat u iets hoeft te verkopen.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Aanmelden bij de klus;
  • Communicatie met de klant tijdens het onderzoek/reparatie/installatie:
    • Houding, stem- en woordgebruik,
    • Gesprekstechnieken zoals actief luisteren, samenvatten en doorvragen,
    • Slecht nieuws brengen,
    • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Terugkoppeling en afmelden van de werkzaamheden;
    • Instructies geven,
    • Feedback geven,
    • Adviesgesprek voeren,
    • Commerciële kansen herkennen en doorspelen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vinden anderen van de training?

Wij vinden dat wij de beste training klantgericht en commercieel communiceren verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Fantastisch, leuk, veel geleerd.

★★★★★
5 5 1
Dat het een aanrader is. Je leert er veel van en het helpt je met gesprekken voeren.

communicatie vaardigheden verbeteren

★★★★★
5 5 1
Ideale training om communicatie vaardigheden te verbeteren

Voor herhaling vatbaar

★★★★★
5 5 1
Prima, voor herhaling vatbaar.

Leuke vorm

★★★★☆
4 5 1
Veel geleerd in een leuke vorm", "Het was vooral ook leuk om de cursus te volgen

Erg leerzaam!

★★★★★
5 5 1
Veel geleerd over de verschillende gesprekstechnieken en hoe om te gaan met evt. boze klanten. Hierbij de Roos van Leary toegereikt gekregen en geleerd hoe deze toegepast kan worden. Daarnaast veel geleerd over schrijfmethoden m.b.t. e-mails naar klanten en hierbij vooral actief taalgebruik te hanteren. Rene luistert aandachtig, denkt met je mee en is erg aardig. Een leerzame training! 🙂

Boze klant? Geen probleem!

★★★★★
5 5 1
Ik vond het altijd lastig, om met boze klanten een telefonisch gesprek te voeren. René heeft mij geleerd om niet met emotie's te reageren, maar de klant op een punt te krijgen, waardoor het voeren van een gesprek naar een oplossing leidt.

Meer reviews

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht en commercieel communiceren op één van de volgende manieren:

INDIVIDUELE TRAINING

Wat houdt een individuele training in?

Individuele trainingIn de individuele training klantgericht en commercieel communiceren leert u zelfstandig, maar met begeleiding van een ervaren trainer. U leert waar en wanneer het u het beste uitkomt. In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen precies aan op uw dagelijkse praktijk. Hierdoor kunt u direct aan de slag met wat u leert op uw werkplek.

Wat kost het?

De individuele training kost 795 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De individuele training klantgericht en commercieel communiceren is gebaseerd op de blended learningmethode. Het bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte.

U bepaalt waar en wanneer u leert, maar met een stok achter de deur doordat we het praktijkgedeelte van tevoren inplannen. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 8 uur voor nodig heeft. Gedurende de e-learning staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt één dag en vindt plaats bij u op het bedrijf.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

SCHRIJF U IN

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn de incompany training klantgericht en commercieel communiceren leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens volgen ze de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer. Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen. Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we de training samen met u.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten hoeveel de investering in een incompany training klantgericht en commercieel communiceren voor uw organisatie is? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

VRAAG OFFERTE AAN

Hoe weet u dat u kwaliteit krijgt voor uw geld?

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. De enige voorwaarde die we stellen is, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: