Training klantgericht en commercieel communiceren

Na de training klantgericht en commercieel communiceren levert u onverdacht een bijdrage aan het commerciële proces

Training Commerciële klantgerichtheidHebt u het idee dat u meer opdrachten bij bestaande klanten kunt halen?
Wilt u dat het koopproces van de klant beïnvloeden door de inzet van niet-verkopende medewerkers, zoals monteurs, technici, consultants en projectmanagers?
De training klantgericht en commercieel communiceren is dan de oplossing.

De verkoop van diensten en producten is niet meer alleen een zaak van verkopers. Ook andere medewerkers binnen de organisatie spelen een belangrijke rol. Zij oefenen onbewust en onverdacht invloed uit op het verkoopproces. Als u dit gegeven benut, verhoogt u eenvoudig uw omzet. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht en commercieel communiceren.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met klanten gemakkelijk en klantgericht elk soort gesprek, of dit nu bij de klant op locatie is of aan de telefoon. Daarnaast herkent u commerciële kansen en speelt u daar op de juiste manier in, zonder dat u iets hoeft te verkopen.

Wat komt er aan bod in de training?

In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en klantgedrevenheid;
  • De behoefte van de klant achterhalen;
  • Vlot communiceren;
  • Herkennen en omgaan met emoties en gedrag van de klant;
  • Gesprekstechnieken:
    • Adviesgesprek voeren,
    • Omgaan met klachten,
    • Slecht nieuws brengen,
    • Lichte commerciële gesprekstechnieken;
  • Commerciële kansen herkennen en doorspelen;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Onze manier van trainen is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan voor effectief leren. Dit heet breinvriendelijk trainen. Dat betekent geen saaie Powerpoints, maar wel actieve en praktijkgerichte oefeningen die wetenschappelijk bewezen effectief zijn. Het resultaat hiervan is dat u makkelijker leert en onze trainingen gegarandeerd veel meer leerrendement opleveren.

Wat vonden anderen van de training?

Goede training

★★★★★
5 5 1
heldere en duidelijke manier om jezelf verder te ontwikkelen met communicatieve vaardigheden

Boze klant? Geen probleem!

★★★★★
5 5 1
Ik vond het altijd lastig, om met boze klanten een telefonisch gesprek te voeren. René heeft mij geleerd om niet met emotie's te reageren, maar de klant op een punt te krijgen, waardoor het voeren van een gesprek naar een oplossing leidt.

Leerzaam, leuk, handig, duidelijk,

★★★★★
5 5 1
Erg leerzaam. Stof wordt op een fijne manier overgebracht door iemand die heel duidelijk weet waarover hij spreek. Dat wordt als erg fijn ervaren. De kennis is erg bruikbaar.

Leuke vorm

★★★★☆
4 5 1
Veel geleerd in een leuke vorm", "Het was vooral ook leuk om de cursus te volgen

Erg leerzaam!

★★★★★
5 5 1
Veel geleerd over de verschillende gesprekstechnieken en hoe om te gaan met evt. boze klanten. Hierbij de Roos van Leary toegereikt gekregen en geleerd hoe deze toegepast kan worden. Daarnaast veel geleerd over schrijfmethoden m.b.t. e-mails naar klanten en hierbij vooral actief taalgebruik te hanteren. Rene luistert aandachtig, denkt met je mee en is erg aardig. Een leerzame training! 🙂

Fantastisch, leuk, veel geleerd.

★★★★★
5 5 1
Dat het een aanrader is. Je leert er veel van en het helpt je met gesprekken voeren.
MEER REVIEWS

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht en commercieel communiceren op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING
Open trainingWat houdt een open training in?

De open training klantgericht en commercieel communiceren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert, samen met deelnemers die werken bij andere organisaties. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert het leerproces.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De open training klantgericht en commercieel communiceren vindt plaats op twee trainingsdagen van 09:15 – 16:00. Onze trainingslocaties zijn gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen maximaal 8 deelnemers mee aan de training. Na de training kunt u tot 3 maanden na de training contact met ons opnemen voor al uw vragen. De training vindt plaats op de volgende data:

  • vrijdag 2 en 9 februari in Utrecht
  • donderdag 19 en 16 april in Amsterdam
Wat kost het?

De training kost € 990 (ex. btw) per persoon. In dit bedrag is opgenomen alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken en versnaperingen, lunch en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn niet inbegrepen.

INSCHRIJVEN NEEM EEN OPTIE
INDIVIDUELE TRAINING
Individuele trainingWat houdt een individuele training in?

De individuele training klantgericht en commercieel communiceren volgt u samen met een trainer. Die zorgt ervoor dat de training helemaal is afgestemd op uw werksituatie. Daarnaast zorgt hij ervoor dat de theorie, opdrachten en oefeningen aansluiten op uw dagelijkse praktijk.

Hoe werkt het verder?

De individuele training klantgericht en commercieel communiceren gaat altijd door en vindt plaats op het moment dat u het beste uitkomt. De training bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk en zeer leerzaam. Na de training kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel tijd kost het?

Het e-learninggedeelte duurt ongeveer 8 uur. U stopt en gaat verder met de training wanneer u dat wilt. Gedurende de e-learning kunt u altijd vragen aan de trainer stellen.
Als u klaar bent, neemt de trainer contact met u op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt één dag en vindt plaats bij u op het bedrijf.

Wat kost het?

De individuele training kost € 795 (ex. btw).

INSCHRIJVEN
INCOMPANY TRAINING
Incompany trainingWat houdt een incompany training in?

In de incompany training klantgericht en commercieel communiceren leert u samen met collega’s. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, nemen wij contact met u op om samen met u uw leervraag door te nemen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat zonder coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken, 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Wij adviseren u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

OFFERTE AANVRAGEN

Niet goed geld terug garantie

niet goed, geld terugHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. U loopt dus geen enkel risico.

Wij hebben trainingen verzorgd voor onder andere: