Training omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

Wilt u dominante, boze, geïrriteerde of agressieve bellers makkelijker te woord staan?

omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

Heeft u last van boze bellers?
Weet u niet hoe u moet handelen bij agressieve bellers?
Vindt u het lastig om telefonisch met dominante bellers om te gaan?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws te brengen?
De training omgaan met lastig gedrag aan de telefoon zorgt dat u hier goed mee omgaat.

Opbrengst van de training

Omgaan met lastig gedrag van bellers is best moeilijk. Maar dat hoeft het niet te zijn. Het gaat erom dat u weet hoe gedrag werkt. En vervolgens hoe u het gedrag beïnvloedt, zodat u er geen last meer van heeft. Na de training omgaan met lastig gedrag aan de telefoon gaat u gemakkelijker met boze, dominante, geïrriteerde en agressieve bellers om.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • De werking van gedrag;
  • Gedrag herkennen en plaatsen;
  • Het gedrag beïnvloeden;
  • Omgaan met agressie aan de telefoon;
  • Grenzen stellen en uitsluiten;
  • Juist inspelen op klachten
  • Slim slecht nieuws brengen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hadden gehad, reageerden op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Veel praktische tips gekregen

★★★★★
5 5 1
Ik heb veel praktische tips gekregen over goed reageren op allerlei gedrag. Ik ben erg benieuwd of het toepassen me afgaat.

Levert inzicht op

★★★★★
5 5 1
- leerzaam - interactief - levert inzicht op - boeiend - prima presentatie / coach

Leuk om te doen

★★★★★
5 5 1
Aanbevelen! Door de interactie en oefenen wordt het helder. Is leuk om te doen. Mensen kunnen er veel van leren.

Veel oefenen en praktisch!

★★★★☆
4 5 1
Interessant! Leuke inleiding ivm kennis te maken (pak een plek in Nederland in gedachte). Veel oefenen en praktisch!

Sluit aan op de praktijk

★★★★☆
4 5 1
Sluit aan op de praktijk, geeft inzicht en is leerzaam

Erg handig als je veel met klantcontact bezig bent

★★★★★
5 5 1
De training geeft je een goed overzicht van hoe je een gesprek kunt draaien van negatief naar een positief gesprek. Erg handig als je veel met klantcontact bezig bent.

Soorten trainingen

U volgt de training op één van de volgende manieren:

Incompany training
Wat houdt een incompany training in?
Incompany training

In een incompany training leert u samen met de collega’s van uw team of afdeling wat omgaan met lastig gedrag aan de telefoon inhoudt. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training omgaan met lastig gedrag aan de telefoon voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Open training
Wat houdt een open training in?
Open training

De open training omgaan met lastig gedrag aan de telefoon vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 325 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op een halve trainingsdag van 13:00 tot 16:15. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

Onlinetraining
Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining omgaan met lastig gedrag aan de telefoon leert u in een volledig digitale leeromgeving wanneer u wilt en in uw eigen tempo. U kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en leuk om te volgen.

Wat kost het?

De onlinetraining omgaan met lastig gedrag aan de telefoon kost 69 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De onlinetraining omgaan met lastig gedrag aan de telefoon is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

Doordat wij uitsluitend gebruik maken van wetenschappelijk bewezen leermethoden, is deze training erg effectief. Daarnaast ervaren deelnemers deze manier van trainen als efficiënt en leuk.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de onlinetraining doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 4 uur voor nodig heeft. U staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvangt u een bewijs van deelname en 11 werkdagen lang een tip per e-mail. Tot slot kunt u tot 3 maanden na afronding van de onlinetraining contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Niet goed, geld terug

Garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten