Klantgerichtheidstest receptie/balie

Klantgerichtheidstest voor medewerkers die aan de receptie/balie werken

Wil je weten hoe klantgericht je bent? Of wil je weten hoe klantgericht je medewerkers zijn? Hieronder vind je een korte test voor medewerkers die regelmatig contact met klanten hebben, zowel face-to-face als via de telefoon. Met deze klantgerichtheidstest bepaal je hoe klantgericht je bent. Je vult de test in en je ontvangt direct de uitslag. De gegevens die je invult, verwerken wij niet (zie ons privacy statement).

Klantgerichtheidstest B to B

De klantgerichte receptie/balietest

De pittige klantgerichte receptie/balietest bestaat uit 10 multiplechoicevragen. Je kunt in totaal 15 punten scoren. Vanaf 10 punten heb je een voldoende. De uitslag van de test en enkele tips ontvang je direct na het voltooien van de test. Succes!


1. Wat zijn voor klanten de belangrijkste redenen om geen zaken meer te doen met een organisatie (meerdere antwoorden mogelijk – 2 pt)?

 
 
 
 

2. Er komt een klant bij je die direct tegen je begint te praten, terwijl je aan het praten bent met een andere klant. Hoe spreek je deze klant aan? (1 pt)

 
 
 

3. Waaraan ergert een klant zich in telefonisch contact? (meerdere antwoorden mogelijk – 2pt)

 
 
 
 

4. Een klant noemt je een prutser. Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

5. Wat zijn de belangrijkste vaardigheden in contact met klanten? (meerdere antwoorden mogelijk – 4 pt)

 
 
 
 
 

6. Het is tien minuten voor sluitingstijd. Er glipt nog net een klant naar binnen. Hoe vertel je de klant dat de receptie/balie gesloten is? (1 pt)

 
 
 

7. Een collega heeft een klant ten onrechte een toezegging gedaan. Je hebt de klant aan de telefoon. Wat zeg je? ( 1pt)

 
 
 

8. Hoe vaak mag een telefoon maximaal overgaan? (1 pt)

 
 
 

9. Een klant belt voor de derde keer deze ochtend. Wat denk je dan? (1 pt)

 
 
 

10. Hoeveel procent van de klanten met een klacht vertelt dit aan de organisatie waar ze het product/dienst aangeschaft hebben? (1 pt)

 
 
 
 

Vraag 1 van 10