Training klantgericht telefoneren

Wilt u efficiënter en klantgerichter telefoneren?

Wilt u bellers correct en vriendelijk te woord staan?
Duren uw telefoongesprekken te lang en wilt u ze vlotter afhandelen?
Wilt u uniformiteit uitstralen bij de behandeling van de telefoon?
Vindt u het lastig om telefonisch met dominante, boze, geïrriteerde of langdradige bellers om te gaan?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws per telefoon te brengen?
Werkt u op een klantcontactcentrum (KCC), service desk, receptie, verkoop binnendienst, helpdesk, callcenter of een andere plek waar u regelmatig telefonisch contact hebt?
Volg dan onze training klantgericht telefoneren.

Training klantgericht telefoneren 11

Wat levert de training u op?

Goed en klantgericht telefoneren is gemakkelijk te leren. Het gaat erom dat u de telefoonetiquette kent en toepast. Dat u uw gesprek vlot afhandelt en dat u inziet hoe gedrag bij mensen werkt. Daarmee is de beller blij en u ook. Na de training voert u dan ook gemakkelijk en vlot elk soort inkomend en uitgaand telefoongesprek.

Welke onderwerpen komen aan bod?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Omgaan met weerstand en emoties van bellers;
  • Omgaan met klachten;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Waarom kiest u voor ons?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Wat vinden anderen van deze training?

Veel interactie

“Veel rollenspellen i.p.v. theorie, waardoor er sprake is van veel interactie.”

Kelly, Webreact

Uitgebreide training

“Zeer uitgebreide training die je van het begin van een telefoongesprek tot aan lastige situaties begeleidt en onderwijst.”

Jeroen, Topjaloezieën

Zeer leerzaam

“Leuke, gezellige en zeer leerzame training met veel interactie. Super om mee te mogen doen.”

Karin, GGD Hart voor Brabant

Erg leerzaam

“Dat dit zeker een aanrader is, zeker als je ook dyslectisch bent. Goeie en leuk ervaring en erg leerzaam. Zou het zeker nog een keer doen.”

Anique, Scotch Whiskey International

Niet saai, juist wel leuk

“Veel diversiteit in oefeningen, niet saai, juist wel leuk. Ik ben gestimuleerd om beter te communiceren naar huurders.”

Rexella, REBO

Handige manier om te onthouden

“Op een leuke manier de onderdelen onder de aandacht gebracht. Handige manier om dit te onthouden. Bedankt!”

Lindsay, Verscentrum Nederland

Welke trainingsvorm past bij u?

U volgt de training op één van de volgende manieren:

INCOMPANY TRAINING

In de incompany training leert u samen met uw collega’s van uw team of afdeling. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Het is vanaf 3 deelnemers een zeer efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing voor uw trainingsvraag.

De dagelijkse praktijk vormt het uitgangspunt in onze training. Wij hebben daarvoor een uitgebreid intakegesprek en we werken met vragenlijsten om informatie te krijgen over de werksituatie en de knelpunten. Dankzij deze informatie sluiten de oefeningen in de training naadloos aan op de praktijk.

In de training werken we met een persoonlijk actieplan, zodat medewerkers concrete punten benoemen waaraan ze gaan werken. Daarnaast krijgen leidinggevenden een instrument in handen waarmee ze hun medewerkers op de werkplek begeleiden.

Na de training ontvangen de deelnemers tips en kunnen ze altijd contact opnemen met de trainer voor al hun vragen over de behandelde stof.

Wilt u weten wat een incompany training kost? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

ONLINE TRAINING

Een onlinetraining is een moderne en gemakkelijke manier van leren. u leert in een volledig digitale leeromgeving. Die leeromgeving kunt u vanaf uw telefoon, computer of tablet benaderen. U bepaalt zelf wanneer u leert. En u bepaalt ook zelf het tempo waarin u dat doet.

In de training vindt u opdrachten, video’s, geluidsfragmenten en zelftoetsen die ervoor zorgen dat u de theorie gemakkelijker opneemt. U leert zelfstandig, maar hebt u een vraag, dan kunt u altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.

Onze onlinetrainingen zijn effectief en prettig om te volgen, omdat we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden gebruiken.

INDIVIDUELE TRAINING

Een individuele training is een intensieve en zeer effectieve manier van leren. U leert daarbij de theorie zelfstandig en u oefent uw vaardigheden in de praktijk met een trainer. U bepaalt zelf waar u leert, want de theorie volgt u online. En u bepaalt daarbij ook zelf het tempo dat bij u past. Een individuele training gaat altijd door, omdat u niet afhankelijk bent van de inschrijvingen van anderen.

In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen exact aan op uw dagelijkse praktijk. Hierdoor kunt u direct aan de slag met wat u leert op uw werkplek.

In het praktijkgedeelte met de trainer oefent u uw vaardigheden en krijgt u hier direct feedback op. U verliest daardoor geen tijd doordat u moet wachten op oefeningen met anderen.

OPEN TRAINING

De open training vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Kosten van de training

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Inschrijven

De training duurt van 9:15 tot 16:15u. Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

woensdag 20 november. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsselmaandag 9 december. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeinwoensdag 22 januari. Locatie: BCN, Hoogoorddreef 5, Amsterdamdonderdag 5 maart. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsseldinsdag 12 mei. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeinvrijdag 3 juli. Locatie: BCN, Kennedyplein 204, Eindhoven

Gegevens deelnemer:

Dhr.Mevr.

Gegevens andere deelnemers:

(Bij 3 of meer deelnemers is de incompany training klantgericht telefoneren voordeliger)

Facturatiegegevens:

Opmerkingen en akkoord:

Hoe verder?

Na uw inschrijving ontvangt u van ons een e-mail over uw deelname aan de training en het verdere verloop. Ontvangt u deze niet? Controleer dan uw spambox. Bel gerust als er nog vragen zijn: 0180 328 500.

Welke garantie krijgt u van ons?

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet wat u krijgt en of het oplevert wat u ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij u de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als u onze instructies opvolgt, garanderen wij dat u de vaardigheden die u leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

U krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.