Training klantgericht telefoneren

Wil je efficiënter en klantgerichter telefoneren?

Wil je bellers correct en vriendelijk te woord staan?
Duren je telefoongesprekken te lang en wil je ze vlotter afhandelen?
Wil je uniformiteit uitstralen bij de behandeling van de telefoon?
Vind je het lastig om telefonisch met dominante, boze, geïrriteerde of langdradige bellers om te gaan?
Of vind je het lastig om slecht nieuws per telefoon te brengen?
Werk je op een klantcontactcentrum (KCC), service desk, receptie, verkoop binnendienst, helpdesk, callcenter of een andere plek waar je regelmatig telefonisch contact hebt?
Volg dan onze training klantgericht telefoneren. Wij leren je hoe je ervoor zorgt dat je hier goed mee omgaat.

Training klantgericht telefoneren 11

Opbrengst van de training

Goed en klantgericht telefoneren is gemakkelijk te leren. Het gaat erom dat je de telefoonetiquette toepast. Dat je je gesprek vlot afhandelt en dat je inziet hoe gedrag bij mensen werkt. Daarmee is de beller blij en jij ook. Na de training voer je dan ook gemakkelijk en vlot elk soort inkomend of uitgaand telefoongesprek.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Omgaan met weerstand en emoties van bellers;
  • Omgaan met klachten;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat je op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Rustige, respectvolle manier

★★★★☆
4 5 1
Dat op een rustige, respectvolle manier heel veel uitgelegd wordt. Dank je wel!

Zeer prettige wijze van lesgeven

★★★★★
5 5 1
Goede manier van bewust worden, praktische handvatten voor de praktijk, zeer prettige wijze van lesgeven.

Informatief

★★★★☆
4 5 1
Les 2 vond ik qua info meer aan hebben. Bij les 1 mogen wel wat minder pauzes.

Duidelijke training!

★★★★☆
4 5 1
Duidelijke training! Goede leermomenten d.m.v. praktijkoefeningen!

Heel leerzaam

★★★★★
5 5 1
Dat het heel leerzaam is.

Geleerd goed omgaan met bellers

★★★★★
5 5 1
Ik heb geleerd om goed om te gaan met bellers.

Keuze trainingsvormen

Je volgt de training op één van de volgende manieren:

INCOMPANY
OPEN
INDIVIDUEEL
ONLINE

Wat houdt een incompany training in?

In een incompany training leer je samen met de collega’s van je team of afdeling. De training vindt plaats bij jou op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 collega’s een zeer efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing voor je trainingsvraag. Bovendien is er alle ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor jouw situatie, leerbehoefte en doelstelling.

Zo werkt het

  • De incompany training begint met een intakegesprek. Daarin nemen we de casuïstiek door die we in de training gebruiken.
  • De deelnemers krijgen ter voorbereiding op de training een beeldvormingsopdracht. Daarmee krijgt de trainer een beeld van hun leerwensen en -behoeften. En ze krijgen een huiswerkopdracht, zodat ze alvast wat voorkennis hebben. Dit zorgt voor een efficiënter leerproces.
  • Vervolgens nemen ze deel aan de training. In de training maken de deelnemers een zogenaamd persoonlijke actieplan. Daarmee hebben ze concrete punten in handen waarmee ze aan de slag gaan in de praktijk.
  • Na de training ontvangen de deelnemers tips. Daardoor houden we de stof levendig en gaat het naar het langetermijngeheugen.
  • Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer een individueel oefen- en coachingsgesprek met de trainer op basis van het persoonlijke actieplan.
  • Desgewenst kunnen we de deelnemers toetsen op de opgedane kennis en vaardigheden.
  • We helpen leidinggevenden bij het begeleiden van hun medewerkers op de werkplek op basis van het persoonlijke actieplan.
  • Na afronding van de training en de oefen- en coachingsgesprekken evalueren we het resultaat van de training.

Wil je weten wat een incompany training kost? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Wat houdt een open training in?

De open training vindt plaats op een locatie in Nederland, waar je in groepsverband leert. Dat doe je samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. Je wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert je leerproces.

Zo werkt het

  • Voorafgaand aan de training maak je een beeldvormings- en huiswerkopdracht.
  • Vervolgens neem je deel aan de training.
  • In de training maak je je eigen persoonlijk actieplan. Daarmee heb je concrete punten in handen waarmee je aan de slag gaat na de training.
  • Na de training ontvang je regelmatig tips, waarmee je de stof levendig houdt.
  • Je mag tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al je vragen over de behandelde stof.

Kosten van de training

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Inschrijven

De training duurt van 9:15 tot 16:00u. Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

dinsdag 8 oktober. Locatie: BCN, Hoogoorddreef 5, Amsterdamwoensdag 20 november. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsselmaandag 9 december. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeinwoensdag 22 januari. Locatie: BCN, Hoogoorddreef 5, Amsterdamdonderdag 5 maart. Locatie: BCN, Barbizonlaan 25, Capelle a/d IJsseldinsdag 12 mei. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeinvrijdag 3 juli. Locatie: BCN, Kennedyplein 204, Eindhoven

Gegevens deelnemer:

Dhr.Mevr.

Gegevens andere deelnemers:

(Bij 3 of meer deelnemers is de incompany training klantgericht telefoneren voordeliger)

Facturatiegegevens:

Opmerkingen en akkoord:

Hoe verder?

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over je deelname aan de training en het verdere verloop. Ontvang je deze niet? Controleer dan je ongewenste berichten in je e-mail. Bel gerust als er nog vragen zijn: 0180 328 500.

Wat houdt een individuele training in?

In de individuele training leer je één op één met hulp van een trainer. Je leert wanneer je wilt en in het tempo dat bij je past. In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen exact aan op je dagelijkse praktijk. Hierdoor kun je direct aan de slag met wat je leert op je werkplek.

Zo werkt het

  • Je schrijft je in voor de training. De individuele training is gebaseerd op de blended learningmethode. Het bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte met de trainer.
  • Je ontvangt je inloggegevens en je kunt meteen aan de slag. Jij bepaalt wanneer je leert en het tempo waarin je leert.
  • Wij nemen contact met je op om een datum af te spreken, waarop je het praktijkgedeelte uitvoert.
  • Op de afgesproken datum neem je deel aan het praktijkgedeelte van de training.
  • Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname en tips om de geleerde stof levendig te houden.
  • Tot 3 maanden na de training mag je contact opnemen met de trainer voor al je vragen over de behandelde stof.

Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining leer je in een volledig digitale leeromgeving wanneer je wilt en in je eigen tempo. Je kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer. In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en prettig om te volgen.

Zo werkt het

  • Je schrijft je in voor de training. De onlinetraining is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).
  • Je ontvangt je inloggegevens en je kunt meteen aan de slag. Je bepaalt zelf het tempo waarin je de onlinetraining doet. Daarnaast leer je waar en waarmee je wilt; op je laptop, tablet of mobiel.
  • Je staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot je beschikking om je vragen te beantwoorden.
  • Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname en tips om de geleerde stof levendig te houden.
  • Tot 3 maanden na afronding van de training mag je contact opnemen met de trainer voor al je vragen over de behandelde stof.

Dit beloven wij

Het is best een stap om geld te investeren in een training. Je weet immers van tevoren niet wat je krijgt en of het oplevert wat je ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij je de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Dan krijg je het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat je tijdens de training aangeeft dat de training niet aan je verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als je onze instructies opvolgt, garanderen wij dat je de vaardigheden die je leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

Je krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.

Een selectie van onze klanten