Training klantgericht telefoneren

training klantgericht telefonerenWilt u efficiënter en klantgerichter telefoneren?

Wilt u bellers correct en vriendelijk te woord staan?
Duren uw telefoongesprekken te lang en wilt u ze vlotter afhandelen?
Vindt u het lastig om telefonisch met dominante, boze of geïrriteerde bellers om te gaan?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws te brengen?
De training klantgericht telefoneren zorgt dat u hier goed mee omgaat.

Wat levert de training u op?

Goed en klantgericht telefoneren lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u de telefoonetiquettes toepast. Dat u uw gesprek vlot afhandelt en dat u inziet hoe gedrag bij mensen werkt. Daarmee is de beller blij en u ook. Na de training voert u gemakkelijk en vlot elk soort inkomend of uitgaand telefoongesprek.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Omgaan met weerstand en emoties van bellers;
  • Omgaan met klachten;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vinden anderen van de training?

Wij vinden dat wij de beste training klantgericht telefoneren verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Prettige training

★★★★☆
4 5 1
Dat het een prettige training was.

Leuk en leerzaam

★★★★☆
4 5 1
Leuk en leerzaam. Veel dingen passen we al toe in de praktijk. Maar door deze opfriscursus ga je er toch weer wat bewuster mee om!

Heel leerzaam

★★★★★
5 5 1
Heel leerzaam en je gaat de klant beter begrijpen.

Hoe je uit een lastige situatie komt

★★★★★
5 5 1
Maakt je bewust van het feit dat je soms onbewust in een vervelende situatie komt en hoe je daar uit komt.

Productief

★★★★★
5 5 1
Heel productief.

Erg leerzame training

★★★★☆
4 5 1
Duidelijke erg leerzame training

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht telefoneren op één van de volgende manieren:

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn de incompany training klantgericht telefoneren leert u samen met uw team of afdeling. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training klantgericht telefoneren voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Vraag offerte aan

OPEN TRAINING

Wat houdt een open training in?

Open trainingDe open training klantgericht telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op één trainingsdag van 09:15 tot 16:00. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

Bekijk trainingsdata, locaties / inschrijven

ONLINETRAINING

Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining klantgericht telefoneren leert u in een volledig digitale leeromgeving wanneer u wilt en in uw eigen tempo. U kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en leuk om te volgen.

Wat kost het?

De onlinetraining klantgericht telefoneren kost 99 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De onlinetraining klantgericht telefoneren is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

Doordat wij uitsluitend gebruik maken van wetenschappelijk bewezen leermethoden, is deze training erg effectief. Daarnaast ervaren deelnemers deze manier van trainen als efficiënt en leuk.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de onlinetraining doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 4 uur voor nodig heeft. U staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvangt u een bewijs van deelname en 11 werkdagen lang een tip per e-mail. Tot slot kunt u tot 3 maanden na afronding van de onlinetraining contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Schrijf u in

INDIVIDUELE TRAINING

Wat houdt een individuele training in?

Individuele trainingIn de individuele training klantgericht telefoneren leert u één op één met hulp van een trainer. U leert wanneer u wilt  en in het tempo dat bij u past. In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen exact aan op uw dagelijkse praktijk. Hierdoor kunt u direct aan de slag met wat u leert op uw werkplek.

Wat kost het?

De individuele training kost 525 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De individuele training klantgericht telefoneren is gebaseerd op de blended learningmethode. Het bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte met een trainer.

U bepaalt wanneer en het tempo waarin u leert. Er is altijd een stok achter de deur doordat we het praktijkgedeelte met de trainer van tevoren inplannen. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw werkpraktijk en leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

Onze ervaring is dat u ongeveer 4 uur nodig heeft voor de theorie via e-learning.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt een halve dag en vindt plaats aan de telefoon: realistischer kan het niet.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Schrijf u in

Hoe weet u dat u kwaliteit krijgt voor uw geld?

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten: