Training klantgericht telefoneren

Wilt u efficiënter en klantgerichter telefoneren?

training klantgericht telefonerenWilt u bellers correct en vriendelijk te woord staan?
Duren uw telefoongesprekken te lang en wilt u ze vlotter afhandelen?
Vindt u het lastig om telefonisch met dominante, boze of geïrriteerde bellers om te gaan?
Of vindt u het lastig om slecht nieuws te brengen?
De training klantgericht telefoneren zorgt dat u hier goed mee omgaat.

Goed en klantgericht telefoneren lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u de telefoonetiquettes toepast. Dat u uw gesprek vlot afhandelt en dat u inziet hoe gedrag bij mensen werkt. Daarmee is de beller blij en u ook. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht telefoneren.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u gemakkelijk en vlot elk soort inkomend of uitgaand telefoongesprek.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Omgaan met weerstand en emoties van bellers;
  • Omgaan met klachten;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vinden anderen van de training?

Wij vinden dat wij de beste training klantgericht telefoneren verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Prettige manier

★★★★★
5 5 1
Op een prettige manier wordt heel veel duidelijk over klantgericht werken en telefonie.

Grote aanrader!

★★★★★
5 5 1
Grote aanrader!

Veel positieve tips

★★★★★
5 5 1
Alles wordt op een leuke manier uitgelegd. Veel positieve tips.

Leerzaam en leuk

★★★★★
5 5 1
Het was heel leerzaam en leuk

Interessant en leerzaam

★★★★☆
4 5 1
Interessant en leerzaam. Onderdeel boze klanten hopen dat je geen tring tring achter je hoort.

Informatief en positief

★★★★☆
4 5 1
Informatief, een positieve verandering die je kan toepassen werkgerelateerd en ik denk ook privé!

Meer reviews

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht telefoneren op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING

Wat houdt een open training in?

Open trainingDe open training klantgericht telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 525 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen, lunch (als de training langer dan een halve dag duurt) en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op één trainingsdag. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

Onze trainingslocaties bevinden zich in de grote steden en zijn altijd gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De open training klantgericht telefoneren vindt plaats op meerdere data gedurende het jaar.

BEKIJK DATA EN LOCATIES

INDIVIDUELE TRAINING

Wat houdt een individuele training in?

Individuele trainingIn de individuele training klantgericht telefoneren leert u zelfstandig, maar met begeleiding van een ervaren trainer. U leert waar en wanneer het u het beste uitkomt. In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen precies aan op uw dagelijkse praktijk. Hierdoor kunt u direct aan de slag met wat u leert op uw werkplek.

Wat kost het?

De individuele training kost 425 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De individuele training klantgericht telefoneren is gebaseerd op de blended learningmethode. Het bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte.

U bepaalt waar en wanneer u leert, maar met een stok achter de deur doordat we het praktijkgedeelte van tevoren inplannen. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 4 uur voor nodig heeft. Gedurende de e-learning staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt een halve dag en vindt plaats aan de telefoon: realistischer kan het niet.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

SCHRIJF U IN

ONLINETRAINING

Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining klantgericht telefoneren leert u in een volledig digitale leeromgeving waar en wanneer u wilt. U kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en leuk om te volgen.

Wat kost het?

De onlinetraining klantgericht telefoneren kost 99 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De onlinetraining klantgericht telefoneren is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

U volgt de onlinetraining waar en wanneer u wilt. Doordat wij uitsluitend gebruik maken van wetenschappelijk bewezen leermethoden, is deze training erg effectief. Daarnaast ervaren deelnemers deze manier van trainen als efficiënt en leuk.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de onlinetraining doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 4 uur voor nodig heeft. U staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvangt u een bewijs van deelname en 11 werkdagen lang een tip per e-mail. Tot slot kunt u tot 3 maanden na afronding van de onlinetraining contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

SCHRIJF U IN

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn de incompany training klantgericht telefoneren leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens volgen ze de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer. Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen. Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we de training samen met u.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten hoeveel de investering in een incompany training klantgericht telefoneren voor uw organisatie is? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

VRAAG OFFERTE AAN

Hoe weet u dat u kwaliteit krijgt voor uw geld?

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. De enige voorwaarde die we stellen is, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: