Training klantgericht telefoneren

Na de training klantgericht telefoneren staat u bellers efficiënter en klantgerichter te woord

training klantgericht telefoneren

Wilt u bellers correct en vriendelijk te woord staan?
Duren uw telefoongesprekken te lang en wilt u ze vlotter afhandelen?
Vindt u het lastig om telefonisch met boze of geïrriteerde bellers om te gaan?
Vindt u het lastig om telefonisch slecht nieuws te brengen en doet u dat per e-mail, met alle gevolgen van dien?
De training klantgericht telefoneren zorgt dat u hier goed mee omgaat.

Goed en klantgericht telefoneren lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u de telefoonetiquettes toepast. Dat u uw gesprek vlot afhandelt en dat u inziet hoe gedrag bij mensen werkt. Daarmee is de beller blij en u ook. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht telefoneren.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u gemakkelijk en vlot elk soort inkomend of uitgaand telefoongesprek.

Wat komt er aan bod in de training?

De volgende onderwerpen komen aan bod in de training:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Omgaan met weerstand en emoties van bellers;
  • Omgaan met klachten;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Onze manier van trainen is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan voor effectief leren. Dit heet breinvriendelijk trainen. Dat betekent geen saaie Powerpoints, maar wel actieve en praktijkgerichte oefeningen die wetenschappelijk bewezen effectief zijn. Het resultaat hiervan is dat u makkelijker leert en onze trainingen gegarandeerd veel meer leerrendement opleveren.

Wat vonden anderen van de training?

Heel handig voor iedereen

★★★★★
5 5 1
Dat het heel interessant is en dat je dingen leert die heel handig zijn voor iedereen.

Aanrader

★★★★★
5 5 1
De training is een aanrader. Je leert veel (goede toepassing van de theorie in de praktijk)

Doe er je voordeel mee

★★★★★
5 5 1
Ondervindt het zelf en doe er je voordeel mee.

Direct toepasbaar!

★★★★☆
4 5 1
Duidelijke toepasbare theorie i.c.m. handige praktijkvoorbeelden, zodat e.e.a. direct toepasbaar is!

Geleerd goed omgaan met bellers

★★★★★
5 5 1
Ik heb geleerd om goed om te gaan met bellers.

Zeker de moeite waard

★★★★★
5 5 1
Wat een leuk interessante learning: telefoontraining. Zeker de moeite waard.
MEER REVIEWS

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht telefoneren op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING
Open trainingWat houdt een open training in?

De open training klantgericht telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert, samen met deelnemers die werken bij andere organisaties. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert het leerproces.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormingsopdracht en krijgt u een huiswerkopdracht. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op één trainingsdag. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers zijn er?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De open training klantgericht telefoneren vindt plaats op één trainingsdag van 09:15 – 16:00. Onze trainingslocaties zijn gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De training vindt plaats op de volgende data en locaties:

  • donderdag 8 maart in Utrecht
  • vrijdag 15 juni in Rotterdam
Wat kost het?

De training kost € 525 (ex. btw) per persoon. In dit bedrag is opgenomen alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken en versnaperingen, lunch en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn niet inbegrepen.

INSCHRIJVEN NEEM EEN OPTIE
INDIVIDUELE TRAINING
Individuele trainingWat houdt een individuele training in?

In de individuele training klantgericht telefoneren leert u zelfstandig onder begeleiding van een ervaren trainer. U leert waar u wilt en wanneer het u het beste uitkomt. Het grote voordeel van een individuele training is dat theorie, opdrachten en oefeningen in de training precies aansluiten op uw dagelijkse praktijk.

Hoe werkt het verder?

De individuele training klantgericht telefoneren bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte.

U volgt de training waar en wanneer u wilt. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 4 uur over doet. Gedurende de e-learning staat er altijd een trainer tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt een halve dag en vindt plaats aan de telefoon: realistischer kan het niet.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Wat kost het?

De individuele training kost € 425 (ex. btw).

INSCHRIJVEN
INCOMPANY TRAINING
Incompany trainingWat houdt een incompany training in?

In de incompany training klantgericht telefoneren leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, nemen wij contact op om uw leervraag goed helder te krijgen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Met coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken voorkomt u dat. Wij adviseren u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

OFFERTE AANVRAGEN
GRATIS E-LEARNINGSTRAINING
E-learningstrainingWat houdt een e-learningstraining in?

De gratis training volgt u online. In de training krijgt u kennis en inzicht over klantgericht telefoneren. U leest hierover, u maakt opdrachten, u bekijkt video’s, u beluistert geluidsfragmenten en u kunt vragen stellen aan de trainer. Na afronding ontvangt u een bewijs van deelname.

Hoeveel tijd kost het?

Het volgen van de e-learningstraining duurt ongeveer 1 uur. U leert waar en wanneer u wilt en in het tempo dat bij u past.

Wat kost het?

De e-learningstraining is gratis.

INSCHRIJVEN

GarantieNiet goed geld terug garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. U loopt dus geen enkel risico.

Wij hebben trainingen verzorgd voor onder andere: