Training klantgericht telefoneren

Na de training klantgericht telefoneren staat u bellers efficiënter en klantgerichter te woord

Training Klantgericht telefoneren

Wilt u bellers correct en vriendelijk te woord staan?
Duren uw telefoongesprekken te lang en wilt u ze vlotter afhandelen?
Vindt u het lastig om telefonisch met boze of geïrriteerde klanten om te gaan?
Vindt u het lastig om telefonisch slecht nieuws te brengen en doet u dat per e-mail, met alle gevolgen van dien?
De training klantgericht telefoneren zorgt dat u hier goed mee omgaat.

Goed en klantgericht telefoneren lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat u de telefoonetiquettes toepast. Dat u uw gesprek vlot afhandelt en dat u inziet hoe gedrag bij mensen werkt. Daarmee is de beller blij en u ook. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training klantgericht telefoneren.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met alle soorten bellers gemakkelijk en vlot elk soort inkomend of uitgaand telefoongesprek.

Wat komt er aan bod in de training?

De volgende onderwerpen komen aan bod in de training:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • een boodschap aannemen,
    • goed doorvragen;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen en het gedrag van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Omgaan met weerstand en emoties van klanten;
  • Omgaan met klachten;
  • Slecht nieuws brengen;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Mijn manier van trainen is gebaseerd op modern breinonderzoek en de betekenis daarvan voor effectief leren. Dit heet breinvriendelijk trainen. Dat betekent geen saaie PowerPoints, maar wel actieve en praktijkgerichte oefeningen, zelf de theorie ontdekken, oefeningen terugzien en -luisteren en regelmatig reflecteren op uw eigen handelingen. Het resultaat hiervan is dat u makkelijker leert.

Wat vonden anderen van de training?

Leuk en gezellig

★★★★★
5 5 1
Leuke gezellige training.

Leerzaam

★★★★★
5 5 1
Leerzaam

Hoe je uit een lastige situatie komt

★★★★★
5 5 1
Maakt je bewust van het feit dat je soms onbewust in een vervelende situatie komt en hoe je daar uit komt.

Aanrader

★★★★★
5 5 1
De training is een aanrader. Je leert veel (goede toepassing van de theorie in de praktijk)

Heel handig voor iedereen

★★★★★
5 5 1
Dat het heel interessant is en dat je dingen leert die heel handig zijn voor iedereen.

Leuke leerzame training

★★★★★
5 5 1
Leuke leerzame training
MEER REVIEWS

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht telefoneren op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING
Open trainingWat houdt een open training in?

De open training klantgericht telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert, samen met deelnemers die werken bij andere organisaties. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert het leerproces.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De open training klantgericht telefoneren vindt plaats op één trainingsdag van 09:15 – 16:00. Mijn trainingslocaties zijn gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. Ik werk met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen maximaal 8 deelnemers mee aan de training. Na de training kunt u tot 3 maanden na de training contact met mij opnemen voor al uw vragen. De training vindt plaats op de volgende data:

  • woensdag 13 december in Amsterdam (gaat door, er is nog plaats)
  • donderdag 8 maart in Utrecht
  • dinsdag 15 mei in Amsterdam
  • vrijdag 15 juni in Rotterdam
Wat kost het?

De training kost € 525 (ex. btw) per persoon. In dit bedrag is opgenomen alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken en versnaperingen, lunch en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn niet inbegrepen.

INSCHRIJVEN NEEM EEN OPTIE
INDIVIDUELE TRAINING
Individuele trainingWat houdt een individuele training in?

De individuele training klantgericht telefoneren volgt u samen met mij. Ik ben uw persoonlijke trainer en ik zorg ervoor dat de training helemaal is afgestemd op uw situatie.

Hoe werkt het verder?

De individuele training klantgericht telefoneren gaat altijd door en vindt plaats op het moment dat u het beste uitkomt. De training bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij mij uitziet) en een praktijkgedeelte. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk en zeer leerzaam. Na de training kunt u tot 3 maanden na de training contact met mij opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel tijd kost het?

Het e-learninggedeelte duurt ongeveer 4 uur. U stopt en gaat verder met de training wanneer u dat wilt. Gedurende de e-learning kunt u altijd vragen aan mij stellen.
Als u klaar bent, neem ik contact met u op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt een halve dag en vindt plaats aan de telefoon met mij: realistischer kan het niet.

Wat kost het?

De individuele training kost € 425 (ex. btw).

INSCHRIJVEN
INCOMPANY TRAINING
Incompany trainingWat houdt een incompany training in?

In de incompany training klantgericht telefoneren leert u samen met collega’s. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, neem ik contact met u op om samen met u uw leervraag door te nemen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat zonder coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken, 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Ik adviseer u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

OFFERTE AANVRAGEN
GRATIS E-LEARNINGSTRAINING
Training Commercieel onderhandelenWat houdt de gratis e-learningstraining in?

In de e-learningstraining krijgt u een indruk van wat klantgericht telefoneren inhoudt.

Hoe werkt het?

U volgt de training door u hieronder in te schrijven. Vervolgens ontvangt u een e-mail met inloggegevens en daarna kunt u aan de slag. De gratis e-learningstraining is alleen toegankelijk voor deelnemers die het inschrijvingsformulier volledig invullen met een werk-e-mailadres.

Niet goed geld terug garantie

niet goed, geld terugHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijp ik. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van mij terug. U loopt dus geen enkel risico.

Ik heb klantgerichtheidstrainingen verzorgd voor onder andere: