Ga naar de inhoud

Training klantgericht telefoneren

Voor efficiënte en klantgerichte telefoongesprekken

Training klantgericht telefoneren
  • Wil je bellers correct en vriendelijk te woord staan?
  • Wil je telefoongesprekken vlotter afhandelen?
  • Vind je het lastig om van breedsprakige bellers af te komen?
  • Heb je wel eens last van dominante, boze of geïrriteerde bellers?
  • Vind je het lastig om een negatief bericht te brengen?
  • Of wil je gewoon jouw telefoonvaardigheden opfrissen?

In de training klantgericht telefoneren krijg je antwoord op deze vragen en leer je de vaardigheden die je daarvoor nodig hebt.

Wat is het resultaat van de training?

  • Na de training neem je makkelijker de leiding in het gesprek,
  • ben je correct en beleefd aan de telefoon,
  • weet je beter welke vragen je moet stellen,
  • ben je je meer bewust van het effect van jouw communicatie,
  • ben je flexibeler in jouw communicatie,
  • ga je makkelijker om met lastig gedrag van bellers,
  • heb je meer zelfvertrouwen in lastige situaties.

Aan welke competenties werk je in deze training?

  • Klantgerichtheid
  • Communicatief vermogen
  • Emotionele intelligentie
  • Inlevingsvermogen
  • Assertiviteit

Welke onderwerpen komen aan bod in de training?

In het programma van deze gezellige en actieve training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon
    • doorverbinden
    • in de wacht zetten / uit de wacht halen
    • een boodschap aannemen
    • gesprek afronden
    • afhouden van telefonische verkopers
  • Leiding nemen en houden in het gesprek
  • Woorden of zinnen die je beter wel of niet gebruikt
  • Je stem effectief inzetten
  • De behoefte van de beller achterhalen
  • Gespreksvaardigheden zoals luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met dominante, boze, geïrriteerde en langdradige bellers
  • Omgaan met klachten
  • Slecht nieuws brengen
  • Veel oefenen van gespreksvaardigheden
  • Handige tips
Je leert breinvriendelijk

Waarom kies je voor ons?

  • Wij zorgen voor een leuke, gezellige en superleerzame training in een veilige leeromgeving
  • Jouw dagelijkse praktijk is ons uitgangspunt
  • Niet te veel theorie, wel veel leuke en actieve oefeningen
  • Langetermijneffect dankzij onze unieke aanpak met voor- en natraject
  • Deskundige, vriendelijke trainers met jarenlange ervaring
  • Je leert breinvriendelijk, zodat het leren actief, leuk en effectief is

Voor wie is de training klantgericht telefoneren interessant?

  • Secretariaat, servicedesk-, helpdesk-, klantenservicemedewerkers
  • Medewerkers klantcontactcentrum (KCC)
  • Medewerkers commerciële afdeling
  • Telefoniste(n)/receptioniste(n)
  • Medewerkers planning
  • Iedereen die telefonisch contact heeft met klanten, cliënten, patiënten, huurders of gasten

Wat vonden deelnemers van de training klantgericht telefoneren?

Wat kost de training klantgericht telefoneren en hoe doe je eraan mee?

Wij verzorgen de training klantgericht telefoneren op verschillende manieren. Welke trainingsvorm past het beste bij jou?

Online
training

Een volledig digitale training in je eigen tempo, waar en wanneer het je het beste uitkomt.

Individuele
training

Een persoonlijke training, één op één, onder begeleiding van een trainer.

Open
training

Een klassikale training met deelnemers van andere organisaties.

incompany trainingen

Incompany
training

Een training op maat speciaal afgestemd op de leerdoelen van je team of afdeling.

Wie kozen er eerder al voor ons?

Wij hebben de training klantgericht telefoneren verzorgd voor tientallen kleine, middelgrote en grote organisaties in diverse branches. Voor organisaties in de profitsector als ook in de non-profitsector. Hieronder zie je enkele organisaties die voor ons kozen.