Training klantgerichte balie/receptie

Wilt u efficiënter en klantgerichter werken aan de balie/receptie?

Training klantgerichte balieVindt u het soms lastig om telefoon en receptiewerkzaamheden te combineren?
Wilt u uw klanten gastvrij en klantvriendelijk ontvangen?
Wilt u actief inspelen op vragen van klanten en collega’s aan de telefoon, balie of receptie?
Of beter leren omgaan met het soms lastige gedrag van klanten of collega’s?
En wilt u een lastige boodschap op de beste manier overbrengen?
De training klantgerichte balie/receptie is dan de oplossing.

Klantencontact is vaak leuk, maar ook wel eens minder gemakkelijk. Soms is een probleem van een klant niet helemaal duidelijk of gedraagt een klant zich lastig. Gelukkig kunt u leren hoe u hiermee omgaat in de praktische training klantgerichte balie/receptie.

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met klanten gemakkelijk en vlot elk soort gesprek zowel aan de receptie als aan de telefoon.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Klanten gastvrij ontvangen;
  • Telefoonetiquette;
  • Actief inspelen op vragen;
  • Efficiënt afspraken maken;
  • Balie en telefoon tegelijk professioneel bedienen;
  • Omgaan met piekmomenten;
  • Gedrag van de klant herkennen;
  • Omgaan met weerstand;
  • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Op een professionele manier klachten afhandelen;
  • Slecht nieuws op een prettige manier overbrengen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vinden anderen van de training?

Wij vinden dat wij de beste training klantgerichte balie/receptie verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Erg duidelijk

★★★★★
5 5 1
Zeer aan te raden. Vooraf was ik sceptisch, maar ik heb er veel van geleerd. Erg duidelijk.

Hier heb ik wat aan.

★★★★☆
4 5 1
Hier heb ik wat aan. Het is zeer leerzaam.

Leerzaam en toepasbaar

★★★★☆
4 5 1
Duidelijke training met goede adviezen, leerzaam en toepasbaar.

Toptraining

★★★★★
5 5 1
Toptraining met een klein, fijn groepje", "Zeer prettige en leuke training", "Prima training", "Ga zo door!", "Fijn dat de groep zo klein was

Eindelijk een cursus waar je echt wat van leert

★★★★★
5 5 1
Ik vind dat je zeer dynamisch traint, en was van begin tot het eind geboeid", "Eindelijk een cursus waar je echt wat van leert. Dank!", "Goede uitleg!

Leuk en leerzaam

★★★★★
5 5 1
Oefenen met acteur en reflectie erg leuk en leerzaam", "Was een goede dag, na de eerder behandelde theorie, praktijk met acteur zeer bruikbaar.

Meer reviews

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgerichte balie/receptie op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING

Wat houdt een open training in?

Open trainingDe open training klantgerichte balie/receptie vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 890 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen, lunch (als de training langer dan een halve dag duurt) en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op twee trainingsdagen. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

Onze trainingslocaties bevinden zich in de grote steden en zijn altijd gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De open training klantgerichte balie/receptie vindt plaats op meerdere data gedurende het jaar.

BEKIJK DATA EN LOCATIES

INDIVIDUELE TRAINING

Wat houdt een individuele training in?

Individuele trainingIn de individuele training klantgerichte balie/receptie leert u zelfstandig, maar met begeleiding van een ervaren trainer. U leert waar en wanneer het u het beste uitkomt. In de individuele training sluiten theorie, opdrachten en oefeningen precies aan op uw dagelijkse praktijk. Hierdoor kunt u direct aan de slag met wat u leert op uw werkplek.

Wat kost het?

De individuele training kost 525 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De individuele training klantgerichte balie/receptie is gebaseerd op de blended learningmethode. Het bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte.

U bepaalt waar en wanneer u leert, maar met een stok achter de deur doordat we het praktijkgedeelte van tevoren inplannen. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 8 uur voor nodig heeft. Gedurende de e-learning staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt een halve dag en daarin oefenen we bij u op het bedrijf op de geleerde onderwerpen.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

SCHRIJF U IN

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn de incompany training klantgerichte balie/receptie leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens volgen ze de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer. Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen. Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we de training samen met u.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten hoeveel de investering in een incompany training klantgerichte balie/receptie voor uw organisatie is? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

VRAAG OFFERTE AAN

Hoe weet u dat u kwaliteit krijgt voor uw geld?

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. De enige voorwaarde die we stellen is, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet.

Wij verzorgden trainingen voor o.a.: