Training klantgerichte balie/receptie

training klantgerichte balieWilt u efficiënter en klantgerichter werken aan de balie/receptie?

Vindt u het soms lastig om telefoon en receptiewerkzaamheden te combineren?
Wilt u uw klanten gastvrij en klantvriendelijk ontvangen?
Wilt u actief inspelen op vragen van klanten en collega’s aan de telefoon, balie of receptie?
Of beter leren omgaan met het soms lastige gedrag van klanten of collega’s?
En wilt u een lastige boodschap op de beste manier overbrengen?
De training klantgerichte balie/receptie is dan de oplossing.

Opbrengst van de training

Klantencontact is vaak leuk, maar ook wel eens minder gemakkelijk. Soms is een probleem van een klant niet helemaal duidelijk of gedraagt een klant zich lastig. Gelukkig kunt u leren hoe u hiermee omgaat in de praktische training klantgerichte balie/receptie. Na de training voert u met klanten gemakkelijk en vlot elk soort gesprek zowel aan de receptie als aan de telefoon.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Klanten gastvrij ontvangen;
  • Telefoonetiquette;
  • Actief inspelen op vragen;
  • Efficiënt afspraken maken;
  • Balie en telefoon tegelijk professioneel bedienen;
  • Omgaan met piekmomenten;
  • Gedrag van de klant herkennen;
  • Omgaan met weerstand;
  • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Op een professionele manier klachten afhandelen;
  • Slecht nieuws op een prettige manier overbrengen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Leren is leuk bij ons

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke training”.

Mening van anderen over de training

Wij vinden dat wij de beste training klantgerichte balie/receptie verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Toptraining

★★★★★
5 5 1
Toptraining met een klein, fijn groepje", "Zeer prettige en leuke training", "Prima training", "Ga zo door!", "Fijn dat de groep zo klein was

Eindelijk een cursus waar je echt wat van leert

★★★★★
5 5 1
Ik vind dat je zeer dynamisch traint, en was van begin tot het eind geboeid", "Eindelijk een cursus waar je echt wat van leert. Dank!", "Goede uitleg!

Leuk en leerzaam

★★★★★
5 5 1
Oefenen met acteur en reflectie erg leuk en leerzaam", "Was een goede dag, na de eerder behandelde theorie, praktijk met acteur zeer bruikbaar.

Erg duidelijk

★★★★★
5 5 1
Zeer aan te raden. Vooraf was ik sceptisch, maar ik heb er veel van geleerd. Erg duidelijk.

Hier heb ik wat aan.

★★★★☆
4 5 1
Hier heb ik wat aan. Het is zeer leerzaam.

Leerzaam en toepasbaar

★★★★☆
4 5 1
Duidelijke training met goede adviezen, leerzaam en toepasbaar.

Soorten trainingen

U volgt de training klantgerichte balie/receptie op één van de volgende manieren:

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn een incompany training leert u samen met de collega’s van uw team of afdeling wat klantgerichte balie/receptie inhoudt. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training klantgerichte balie/receptie voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Vraag offerte aan

OPEN TRAINING

Wat houdt een open training in?

Open trainingDe open training klantgerichte balie/receptie vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 890 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op twee trainingsdagen van 09:15 tot 16:00. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

Bekijk trainingsdata, locaties / inschrijven

Niet goed, geld terug

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten: