Training klantgerichte balie/receptie

Na de training klantgerichte balie / receptie staat u klanten efficiënter en klantgerichter te woord

Wilt u uw klanten gastvrij en klantvriendelijk ontvangen?
Wilt u actief inspelen op vragen van klanten aan de balie / receptie?
Of beter leren omgaan met het soms lastige gedrag van klanten?
En wilt u een lastige boodschap op de beste manier overbrengen?
De training klantgerichte balie/receptie is dan de oplossing.

Klantencontact is vaak leuk, maar ook wel eens minder gemakkelijk. Soms is een probleem van een klant niet helemaal duidelijk of gedraagt een klant zich lastig. Gelukkig kunt u leren hoe u hiermee omgaat in de praktische training klantgerichte balie/receptie.

Training klantgerichte balie

Wat levert de training u op?

Na de training voert u met klanten gemakkelijk en vlot elk soort gesprek zowel aan de balie als aan de telefoon.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Klanten gastvrij ontvangen;
  • Actief inspelen op vragen;
  • Efficiënt afspraken maken;
  • Balie en telefoon tegelijk professioneel bedienen;
  • Gedrag van de klant herkennen;
  • Omgaan met weerstand;
  • Omgaan met boze, geïrriteerde of dominante klanten;
  • Op een professionele manier klachten afhandelen;
  • Slecht nieuws op een prettige manier overbrengen;
  • Oefenen van klantgesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vonden anderen van de training?

Eindelijk een cursus waar je echt wat van leert

★★★★★
5 5 1
Ik vind dat je zeer dynamisch traint, en was van begin tot het eind geboeid", "Eindelijk een cursus waar je echt wat van leert. Dank!", "Goede uitleg!

Erg duidelijk

★★★★★
5 5 1
Zeer aan te raden. Vooraf was ik sceptisch, maar ik heb er veel van geleerd. Erg duidelijk.

Leuk en leerzaam

★★★★★
5 5 1
Oefenen met acteur en reflectie erg leuk en leerzaam", "Was een goede dag, na de eerder behandelde theorie, praktijk met acteur zeer bruikbaar.

Hier heb ik wat aan.

★★★★☆
4 5 1
Hier heb ik wat aan. Het is zeer leerzaam.

Leerzaam en toepasbaar

★★★★☆
4 5 1
Duidelijke training met goede adviezen, leerzaam en toepasbaar.

Toptraining

★★★★★
5 5 1
Toptraining met een klein, fijn groepje", "Zeer prettige en leuke training", "Prima training", "Ga zo door!", "Fijn dat de groep zo klein was
MEER REVIEWS

Hoe volgt u de training?

U volgt de balietraining op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING
Wat houdt een open training in?

De open training klantgerichte balie/receptie vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert, samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Open training

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormingsopdracht en krijgt u een huiswerkopdracht. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op twee trainingsdagen. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers zijn er?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De open training klantgerichte balie/receptie vindt plaats op twee trainingsdagen van 09:15 – 16:00. Onze trainingslocaties bevinden zich in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Ze zijn gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De training vindt plaats op de volgende data:

  • donderdag 6 en 13 december
  • donderdag 14 en 21 maart
  • vrijdag 17 en 24 mei

Wat kost het?

De training kost 890 (ex. btw) per persoon. U krijgt daarbij gratis van ons alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen, lunch en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

INSCHRIJVEN
INDIVIDUELE TRAINING
Wat houdt een individuele training in?

In de individuele training klantgerichte balie/receptie leert u zelfstandig onder begeleiding van een ervaren trainer. U leert waar u wilt en wanneer het u het beste uitkomt. Het grote voordeel van een individuele training is dat theorie, opdrachten en oefeningen in de training precies aansluiten op uw dagelijkse praktijk.

Individuele training

Hoe werkt het verder?

De individuele training klantgerichte balie/receptie bestaat uit een theoriegedeelte via e-learning (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet) en een praktijkgedeelte.

U volgt de training waar en wanneer u wilt. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat er volledige aandacht is voor uw leerwensen.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 8 uur over doet. Gedurende de e-learning staat er altijd een trainer tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Als u klaar bent met de e-learning, neemt de trainer contact op voor het praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte duurt een halve dag en daarin oefenen we bij u op het bedrijf op de geleerde onderwerpen.

Na de praktijktraining kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Wat kost het?

De individuele training kost 525 (ex. btw).

INSCHRIJVEN
INCOMPANY TRAINING
Wat houdt een incompany training in?

In de incompany training klantgerichte balie/receptie leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Incompany training

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, nemen wij contact op om uw leervraag goed helder te krijgen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Met coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken voorkomt u dat. Wij adviseren u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

OFFERTE AANVRAGEN

Niet goed geld terug garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. U loopt dus geen enkel risico.

Garantie