Training debiteurenbeheer en telefonisch incasseren

Wil je makkelijker je gesprekken voeren met lastige debiteuren?

Wil je de openstaande debiteurentermijn verkorten?
Ben je de smoesjes die debiteuren gebruiken helemaal zat?
Wil je je debiteuren krachtig te woord staan, zonder de klantrelatie te beschadigen?
Vind je het lastig om telefonisch je klanten op hun betalingsgedrag aan te spreken?
Onze training telefonisch incasseren is dan de oplossing.

Training telefonisch incasseren

Opbrengst van de training

Telefonisch incasseren lijkt lastig, maar hoeft dat niet te zijn. Het gaat erom dat je de juiste gesprekstechnieken toepast. Dat je de leiding in het gesprek houdt en duidelijke afspraken maakt die de debiteur ook nakomt. Hoe je dat doet, leer je in de praktische training telefonisch incasseren. Na de training voer je gemakkelijk, vlot en succesvol elk incassogesprek.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Belang van telefonisch incasseren t.o.v. e-mail;
  • Incassobeleid;
  • Verschillende soorten debiteuren herkennen;
  • Vraagtechnieken;
  • Gesprek openen;
  • Concrete afspraken maken;
  • Gesprek afsluiten;
  • Gesprekken opvolgen en inplannen;
  • Omgaan met smoezen, weerstand en klachten;
  • Oefenen van incassogesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat je op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Offerte aanvragen

De training telefonisch incasseren volg je als individuele training of incompany training binnen je organisatie. Wat voor jou de beste methode is, hangt van je situatie af. Bel ons op 0180 328 500 of vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Een selectie van onze klanten