Training klantgerichte e-mails schrijven

Wil je heldere en klantgerichte e-mails schrijven?

Wil je korte en duidelijke e-mails schrijven?
Merk je dat mensen jouw e-mails niet goed lezen?
Vind je het lastig een moeilijke boodschap duidelijk en klantgericht op te schrijven?
Wil je leren hoe je minder tijd besteedt aan het schrijven van een e-mail?
Worstel je met het probleem hoe je een overtuigende offerte schrijft?
Onze training klantgerichte e-mails schrijven is dan de oplossing.

Training klantgerichte e-mails schrijven

Opbrengst van de training

We krijgen steeds meer informatie te verwerken op een dag. Als gevolg daarvan nemen we steeds minder de tijd om iets goed te lezen. We lezen dan ook niet, maar we scannen.

Het is daarom belangrijk je e-mails zodanig te schrijven dat je inspeelt op dit scannende gedrag. Je boodschap komt dan helder en duidelijk over. Hoe je een heldere e-mail schrijft, leer je in de praktische training klantgerichte e-mails schrijven. Na de training schrijf je elke e-mail/brief duidelijk en klantgericht zonder dat het je veel tijd kost.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Doel en doelgroep bepalen;
  • In de positie van de lezer verplaatsen;
  • Informatie selecteren en ordenen;
  • De juiste toon kiezen;
  • Helder en begrijpelijk schrijven;
  • Positief formuleren;
  • De 7 stappen voor een klantgerichte e-mail/brief;
  • Eigen e-mails/brieven inleveren en bespreken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat je op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Leuke, interessante training

★★★★☆
4 5 1
Leuke, interessante training. Veel tips over hoe je 't beste de klant kunt aanschrijven.

Leuke informatieve training

★★★★☆
4 5 1
Leuke informatieve training

Gewoon doen!

★★★★★
5 5 1
Gewoon doen!

Zeer praktijkgericht

★★★★☆
4 5 1
Handig voor specifieke gevallen. Hoop dat het blijft hangen. Zeer praktijkgericht.

De training wordt op een leuke en actieve manier aangepakt

★★★★☆
4 5 1
Een super leerzame ochtend. De training wordt op een leuke en actieve manier aangepakt, waardoor mijn concentratie er te allen tijde bij bleef.

Leerzaam

★★★★☆
4 5 1
- Leerzaam - Goede tips - Geen ouderwetse mails schrijven

Keuze trainingsvormen

Je volgt de training op één van de volgende manieren:

INCOMPANY
OPEN
ONLINE

Wat houdt een incompany training in?

In een incompany training leer je samen met de collega’s van je team of afdeling. De training vindt plaats bij jou op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 collega’s een zeer efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing voor je trainingsvraag. Bovendien is er alle ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor jouw situatie, leerbehoefte en doelstelling.

Zo werkt het

  • De incompany training begint met een intakegesprek. Daarin nemen we de casuïstiek door die we in de training gebruiken.
  • De deelnemers krijgen ter voorbereiding op de training een beeldvormingsopdracht. Daarmee krijgt de trainer een beeld van hun leerwensen en -behoeften. En ze krijgen een huiswerkopdracht, zodat ze alvast wat voorkennis hebben. Dit zorgt voor een efficiënter leerproces.
  • Vervolgens nemen ze deel aan de training. In de training maken de deelnemers een zogenaamd persoonlijke actieplan. Daarmee hebben ze concrete punten in handen waarmee ze aan de slag gaan in de praktijk.
  • Na de training ontvangen de deelnemers tips. Daardoor houden we de stof levendig en gaat het naar het langetermijngeheugen.
  • Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer een individueel oefen- en coachingsgesprek met de trainer op basis van het persoonlijke actieplan.
  • Desgewenst kunnen we de deelnemers toetsen op de opgedane kennis en vaardigheden.
  • We helpen leidinggevenden bij het begeleiden van hun medewerkers op de werkplek op basis van het persoonlijke actieplan.
  • Na afronding van de training en de oefen- en coachingsgesprekken evalueren we het resultaat van de training.

Wil je weten wat een incompany training kost? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Wat houdt een open training in?

De open training vindt plaats op een locatie in Nederland, waar je in groepsverband leert. Dat doe je samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. Je wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert je leerproces.

Zo werkt het

  • Voorafgaand aan de training maak je een beeldvormings- en huiswerkopdracht.
  • Vervolgens neem je deel aan de training.
  • In de training maak je je eigen persoonlijk actieplan. Daarmee heb je concrete punten in handen waarmee je aan de slag gaat na de training.
  • Na de training ontvang je regelmatig tips, waarmee je de stof levendig houdt.
  • Je mag tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al je vragen over de behandelde stof.

Kosten van de training

De training kost 595 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, lunch, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Datum en locatie

De training duurt van 9:15 tot 16:00u. Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

maandag 14 oktober. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeinmaandag 14 oktober. Locatie: BCN, Kennedyplein 204, Eindhovenmaandag 14 oktober. Locatie: BCN, Hoogoorddreef 5, Amsterdamdinsdag 3 december. Locatie: NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegeindinsdag 3 december. Locatie: BCN, Kennedyplein 204,Eindhovendinsdag 3 december. Locatie: Regardz, Waldorpstraat 13a, Den Haag

Gegevens deelnemer:

Dhr.Mevr.

Gegevens andere deelnemers:

(Bij 3 of meer deelnemers is de incompany training klantgerichte e-mails schrijven voordeliger)

Facturatiegegevens:

Opmerkingen en akkoord:

Hoe verder?

Na je inschrijving ontvang je van ons een e-mail over je deelname aan de training en het verdere verloop. Ontvang je deze niet? Controleer dan je ongewenste berichten in je e-mail. Bel gerust als er nog vragen zijn: 0180 328 500.

Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining leer je in een volledig digitale leeromgeving wanneer je wilt en in je eigen tempo. Je kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer. In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en prettig om te volgen.

Zo werkt het

  • Je schrijft je in voor de training. De onlinetraining is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).
  • Je ontvangt je inloggegevens en je kunt meteen aan de slag. Je bepaalt zelf het tempo waarin je de onlinetraining doet. Daarnaast leer je waar en waarmee je wilt; op je laptop, tablet of mobiel.
  • Je staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot je beschikking om je vragen te beantwoorden.
  • Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname en tips om de geleerde stof levendig te houden.
  • Tot 3 maanden na afronding van de training mag je contact opnemen met de trainer voor al je vragen over de behandelde stof.

Een selectie van onze klanten