Training professioneel telefoneren

Wil je bellers netjes en professioneel te woord staan?

Wil je op een éénduidige en correcte manier de telefoon opnemen of doorverbinden?
Wil je beter inspelen op de wensen van de beller door de juiste vragen te stellen?
Vind je het lastig om de telefoon op te nemen bij buitenlandse bellers?
Wil je je zelfverzekerder voelen aan de telefoon?
In de training professioneel telefoneren leer je professioneel en correcte de telefoon te behandelen.

Training professioneel telefoneren

Opbrengst van de training

Professioneel telefoneren houdt in dat je bellers correct te woord staat. Maar ook dat je zo snel mogelijk tot de kern van de zaak doordringt en daardoor bellers goed helpt. Na de training professioneel telefoneren sta je elke beller professioneel en correct te woord.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • De telefoon aannemen in een buitenlandse taal;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat je op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gevolgd, reageren op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in een training hebben, reageren met “Het was echt een hele leuke en leerzame training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Open

★★★★☆
4 5 1
Vriendelijke en open training

Interactief

★★★★★
5 5 1
Interactief, veel tips & tricks en bewustwording van hetgeen je al goed doet en wat je ook nog kunt verbeteren.

Leuke en interessante training

★★★★☆
4 5 1
Bewustwording van hoe je telefoneert. Gaat echt erover nadenken. Leuke en interessante training.

Bruikbare tips gehad hoe ik sommige situaties beter kan aanpakken

★★★★☆
4 5 1
Stukje bewustwording van hoe je de telefoon aanneemt, en bruikbare tips gehad hoe ik sommige situaties beter kan aanpakken.

Heel leuk en leerzaam

★★★★★
5 5 1
Dat deze training heel leuk en leerzaam is.

Je leert er echt wat van

★★★★★
5 5 1
Zinvolle training. Je leert er echt wat van.

Keuze trainingsvormen

Je volgt de training op één van de volgende manieren:

Incompany training
Wat houdt een incompany training in?

In een incompany training leer je samen met de collega’s van je team of afdeling wat professioneel telefoneren inhoudt. De training vindt plaats bij jou op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor je team of afdeling.

Zo werkt het

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken.

De deelnemers krijgen ter voorbereiding op de training een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee aan de training. In de training maken de deelnemers een zogenaamd persoonlijke actieplan. Daarmee hebben ze concrete punten in handen waarmee ze aan de slag gaan in de praktijk. Na de training ontvangen ze twee weken lang tips, waarmee ze de stof levendig houden. 

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer op basis van het persoonlijke actieplan. Daarnaast krijgen leidinggevenden een boekje en begeleiding per e-mail met daarin informatie en instructies over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen begeleiden.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we het resultaat van de training.

Investering

Een incompany training is maatwerk. Wil je weten wat de investering voor jouw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Open training
Wat houdt een open training in?

De open training professioneel telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar je in groepsverband leert. Dat doe je samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. Je wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert je leerproces.

Zo werkt het

Voorafgaand aan de training maak je een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost je ongeveer 15 minuten.

Vervolgens volg je de training. In de training maak je je eigen persoonlijk actieplan. Daarmee heb je concrete punten in handen waarmee je aan de slag gaat in de praktijk.

Na de training ontvang je nog twee weken lang tips, waarmee je de stof levendig houdt. En je mag tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al je vragen over de behandelde stof.

kosten, trainingslocaties, trainingsdata / inschrijven

Bekijk de kosten, de trainingslocaties, de trainingsdata of schrijf je in voor de training:

Onlinetraining
Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining professioneel telefoneren leer je in een volledig digitale leeromgeving wanneer je wilt en in je eigen tempo. Je kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer. In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en prettig om te volgen.

Zo werkt het

De onlinetraining professioneel telefoneren is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

Doordat wij uitsluitend gebruik maken van wetenschappelijk bewezen leermethoden, is deze training erg effectief. Daarnaast ervaren deelnemers deze manier van trainen als efficiënt en prettig.

Je bepaalt zelf het tempo waarin je de onlinetraining doet. Daarnaast leer je waar en wanneer je wilt op je laptop, tablet of mobiel.

Je staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot je beschikking om al je vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname en tips om de geleerde stof levendig te houden. Tot slot kun je tot 3 maanden na afronding van de onlinetraining contact opnemen met de trainer voor al je vragen over de behandelde stof.

Kosten / inschrijven

Bekijk de kosten van de training of schrijf je in:

Dit beloven wij

Het is best een stap om geld te investeren in een training. Je weet immers van tevoren niet wat je krijgt en of het oplevert wat je ervan verwacht. Dat begrijpen wij. Daarom doen wij je de volgende drie beloftes:

Niet goed, geld terug

Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Dan krijg je het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat je tijdens de training aangeeft dat de training niet aan je verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Leerrendementgarantie

Wij verzorgen geen training, maar een trainingstraject. Juist de begeleiding na de training is cruciaal voor het leerrendement. Als je onze instructies opvolgt, garanderen wij dat je de vaardigheden die je leert ook echt in de praktijk toepast.

Altijd een all-in prijs

Je krijgt van ons altijd een all-in prijs. Dus inclusief documentatie, pen, papier, certificaat, evt. lunch en evt. begeleiding. Er zijn dus geen verrassingen achteraf.

Een selectie van onze klanten