Training professioneel telefoneren

Na de training professioneel telefoneren staat u elke beller netjes te woord

Wilt u op een correcte manier de telefoon opnemen?
Wilt u inspelen op de wensen van de klant door de juiste vragen te stellen?
Vindt u het lastig om de telefoon op te nemen bij buitenlandse bellers?
In de training professioneel telefoneren komen deze onderwerpen aan bod.

Professioneel telefoneren houdt in dat u bellers correct te woord staat. Maar ook dat u zo snel mogelijk tot de kern van de zaak doordringt en daardoor bellers goed helpt. Hoe u dat doet, leert u in de praktische training professioneel telefoneren.

professioneel telefoneren

Wat levert de training u op?

Na de training professioneel telefoneren staat u elke beller volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • De telefoon aannemen in een buitenlandse taal;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Hoe volgt u de training?

U volgt de training klantgericht telefoneren op één van de volgende manieren:

OPEN TRAINING
Wat houdt een open training in?

De open training professioneel telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert, samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Open training

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormingsopdracht en krijgt u een huiswerkopdracht. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op een halve trainingsdag in de ochtend. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers zijn er?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De open training professioneel telefoneren vindt plaats op een halve trainingsdag in de ochtend. Onze trainingslocaties bevinden zich in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Ze zijn gemakkelijk bereikbaar per openbaar vervoer en auto. De training vindt plaats op de volgende data:

  • Woensdag 12 december
  • Woensdag 23 januari
  • Donderdag 7 maart
  • Dinsdag 14 mei
  • Vrijdag 5 juli
  • Donderdag 12 september
  • Dinsdag 8 oktober
  • Woensdag 20 november
  • Maandag 9 december

Wat kost het?

De training kost 275 (ex. btw) per persoon. U krijgt daarbij gratis van ons alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen, lunch en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

INSCHRIJVEN
ONLINETRAINING
Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining professioneel telefoneren leert u in een volledig digitale leeromgeving waar en wanneer u wilt. U kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden.

Hoe werkt het verder?

De onlinetraining professioneel telefoneren is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

U volgt de training waar en wanneer u wilt. Deelnemers ervaren deze manier van trainen als erg efficiënt en leuk. Daarnaast is het erg effectief, omdat wij uitsluitend wetenschappelijk bewezen leermethoden gebruiken.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de e-learning doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 2 uur mee bezig bent. Gedurende de training staat er altijd een trainer tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvangt u een bewijs van deelname en 11 werkdagen een tip per e-mail. Tot slot kunt u tot 3 maanden na de training contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Wat kost het?

De individuele training kost 69 (ex. btw).

INSCHRIJVEN
INCOMPANY TRAINING
Wat houdt een incompany training in?

In de incompany training professioneel telefoneren leert u samen met collega’s onder begeleiding van een ervaren trainer. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie in de buurt van uw organisatie.

Incompany training

Hoe werkt het verder?

Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw organisatie. Als u een offerte aanvraagt, nemen wij contact op om uw leervraag goed helder te krijgen.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training verloren gaat. Met coaching en bekrachtiging van de geleerde vaardigheden en technieken voorkomt u dat. Wij adviseren u dan ook om na de training een coachingstraject te implementeren.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Voor vragen, nadere informatie of voor een persoonlijk trainingsadvies belt u naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan.

Niet goed geld terug garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen, krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. De enige voorwaarde die we stellen is dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet.

Garantie