Training professioneel telefoneren

professioneel telefonerenWilt u bellers netjes en professioneel te woord staan?

Wilt u op een éénduidige en correcte manier de telefoon opnemen of doorverbinden?
Wilt u  beter inspelen op de wensen van de beller door de juiste vragen te stellen?
Vindt u het lastig om de telefoon op te nemen bij buitenlandse bellers?
Wilt u zich zekerder aan de telefoon voelen?
In de training professioneel telefoneren komen deze onderwerpen aan bod.

Wat levert de training u op?

Professioneel telefoneren houdt in dat u bellers correct te woord staat. Maar ook dat u zo snel mogelijk tot de kern van de zaak doordringt en daardoor bellers goed helpt. Na de training professioneel telefoneren staat u elke beller volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord.

Wat komt er aan bod in de training?

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • De telefoon aannemen in een buitenlandse taal;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Hoe wordt de training gegeven?

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de deelnemers op een leuke en gemakkelijke manier leren en met een hoge impact. Zelfs deelnemers die al vaker een training hebben gehad, reageerden met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Wat vinden anderen van de training?

Wij vinden dat wij de beste training klantgericht telefoneren verzorgen. Maar uiteindelijk bepalen onze klanten wat ze ervan vinden. Zij zeggen het volgende erover:

Veel over mezelf geleerd

★★★★★
5 5 1
Er komen aspecten in jezelf naar boven, waarvan je niet wist dat je ze had.

Veel feedback en tips

★★★★☆
4 5 1
Dat het een leuke en leerzame training is en dat je er veel van opsteekt en ook veel feedback en tips krijgt.

Bewust leren telefoneren

★★★★★
5 5 1
Bewust leren telefoneren, dan kom je al een heel eind.

Meteen feedback op wat je doet

★★★★★
5 5 1
Goed dat je er actief mee bezig bent en meteen kunt oefenen. Daarna meteen feedback op wat je doet.

Handige cursus

★★★★☆
4 5 1
Handige cursus voor het telefoneren.

Bruikbare tips gehad hoe ik sommige situaties beter kan aanpakken

★★★★☆
4 5 1
Stukje bewustwording van hoe je de telefoon aanneemt, en bruikbare tips gehad hoe ik sommige situaties beter kan aanpakken.

Hoe volgt u de training?

U volgt de training professioneel telefoneren op één van de volgende manieren:

INCOMPANY TRAINING

Wat houdt een incompany training in?

Incompany trainingIn een incompany training leert u samen met de collega’s van uw team of afdeling wat professioneel telefoneren inhoudt. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training professioneel telefoneren voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Vraag offerte aan

OPEN TRAINING

Wat houdt een open training in?

Open trainingDe open training professioneel telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 275 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op een halve trainingsdag van 09:15 tot 12:30. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

Bekijk trainingsdata, locaties / inschrijven

ONLINETRAINING

Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining professioneel telefoneren leert u in een volledig digitale leeromgeving wanneer u wilt en in uw eigen tempo. U kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en leuk om te volgen.

Wat kost het?

De onlinetraining professioneel telefoneren kost 69 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De onlinetraining professioneel telefoneren is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

Doordat wij uitsluitend gebruik maken van wetenschappelijk bewezen leermethoden, is deze training erg effectief. Daarnaast ervaren deelnemers deze manier van trainen als efficiënt en leuk.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de onlinetraining doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 2 uur voor nodig heeft. U staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvangt u een bewijs van deelname en 11 werkdagen lang een tip per e-mail. Tot slot kunt u tot 3 maanden na afronding van de onlinetraining contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Schrijf u in

Hoe weet u dat u kwaliteit krijgt voor uw geld?

GarantieHet is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten: