Training professioneel telefoneren

Wilt u bellers netjes en professioneel te woord staan?

Training professioneel telefoneren

Wilt u op een éénduidige en correcte manier de telefoon opnemen of doorverbinden?
Wilt u  beter inspelen op de wensen van de beller door de juiste vragen te stellen?
Vindt u het lastig om de telefoon op te nemen bij buitenlandse bellers?
Wilt u zich zekerder aan de telefoon voelen?
In de training professioneel telefoneren komen deze onderwerpen aan bod.

Opbrengst van de training

Professioneel telefoneren houdt in dat u bellers correct te woord staat. Maar ook dat u zo snel mogelijk tot de kern van de zaak doordringt en daardoor bellers goed helpt. Na de training professioneel telefoneren staat u elke beller volgens de telefoonetiquette professioneel en correct te woord.

Onderwerpen in de training

In het programma van de training besteden we aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Telefoonmanieren en telefoonetiquette:
    • aannemen van de telefoon,
    • doorverbinden,
    • in de wacht zetten,
    • een boodschap aannemen,
    • gesprek afronden,
    • afhouden van telefonische verkopers;
  • De telefoon aannemen in een buitenlandse taal;
  • Woordkeuze en stemgebruik;
  • Inspelen op de wensen van de beller;
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • Oefenen van telefoongesprekken;
  • Handige tips.

Bij ons is leren leuk

Wij vonden dat trainingen vaak saai waren en dat je er weinig van opstak. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een actieve en energiegevende manier van trainen. Die hebben wij gevonden in breinvriendelijk trainen. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat u op een leuke en gemakkelijke manier leert en met een hoge impact.

Zelfs deelnemers die al vaker een training hadden gehad, reageerden op onze trainingen met “Ik heb tóch nog wat geleerd”. Deelnemers die helemaal geen zin in de training hadden, reageerden met “Het was echt een hele leuke training”.

Mening van anderen over onze trainingen

Handige cursus

★★★★☆
4 5 1
Handige cursus voor het telefoneren.

Doelgericht

★★★★☆
4 5 1
Doelgericht

Heel to-the-point

★★★★★
5 5 1
Erg fijne training waar je al je vragen kan stellen en daarmee geholpen wordt en fijne feedback krijgt. Ook al zit je met een groep is het ook heel individueel gericht. Eventueel nog meer focus leggen op cases en in het echt bepaalde telefoonsituaties nog meer behandelen. Heel to-the-point en duidelijke uitleg over bepaalde technieken.

Leuke en interessante training

★★★★☆
4 5 1
Bewustwording van hoe je telefoneert. Gaat echt erover nadenken. Leuke en interessante training.

Bruikbare tips gehad hoe ik sommige situaties beter kan aanpakken

★★★★☆
4 5 1
Stukje bewustwording van hoe je de telefoon aanneemt, en bruikbare tips gehad hoe ik sommige situaties beter kan aanpakken.

Zeer zinvol

★★★★★
5 5 1
Zeer zinvol. Op een leuke wijze de nodige tips gekregen, om op een correcte manier mensen te woord te staan.

Soorten trainingen

U volgt de training op één van de volgende manieren:

Incompany training
Wat houdt een incompany training in?
Incompany training

In een incompany training leert u samen met de collega’s van uw team of afdeling wat professioneel telefoneren inhoudt. De training vindt plaats bij u op kantoor of op een andere locatie. Een incompany training is vanaf 3 deelnemers een efficiënte en financieel aantrekkelijke oplossing. Bovendien is er meer ruimte voor leervragen die specifiek zijn voor uw team of afdeling.

Hoe werkt het?

De incompany training bestaat uit een intakegesprek om de casuïstiek door te nemen die we in de training gebruiken. Daarnaast krijgen de deelnemers een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Vervolgens doen ze mee de training aan de training.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Huthwaite blijkt dat 87% van wat geleerd is in de training, verloren gaat. Daarom krijgt elke deelnemer tot slot een individueel coachingsgesprek met de trainer.

Leidinggevenden krijgen een boekje met daarin informatie over hoe ze hun medewerkers op de werkplek het beste kunnen coachen.

Na afronding van de training en de coachingsgesprekken evalueren we samen met u de training.

Wat kost het?

Een incompany training is maatwerk. Wilt u weten wat de investering in een incompany training professioneel telefoneren voor uw organisatie zou zijn? Bel dan naar 0180 328 500 of vraag een offerte aan:

Open training
Wat houdt een open training in?
Open training

De open training professioneel telefoneren vindt plaats op een locatie in Nederland, waar u in groepsverband leert. Dat doet u samen met deelnemers die bij andere organisaties werken. U wisselt daardoor onderling kennis en ervaringen uit. Dit bevordert uw leerproces.

Wat kost de training?

De training kost 275 (ex. btw) per persoon. Dat is inclusief alle trainingsdocumentatie, pen en papier, drinken, versnaperingen en een bewijs van deelname. Eventuele parkeerkosten zijn voor eigen rekening.

Hoeveel tijd kost het?

Voorafgaand aan de training maakt u een beeldvormings- en huiswerkopdracht. Dit kost u ongeveer 15 minuten. Vervolgens volgt u de training. Deze vindt plaats op een halve trainingsdag van 09:15 tot 12:30. Daarna kunt u tot 3 maanden na de training contact met de trainer opnemen voor al uw vragen.

Hoeveel deelnemers doen er mee?

Wij werken met kleine groepen, daardoor is er veel individuele aandacht. Er doen dan ook maximaal 8 deelnemers mee aan de training.

Waar en wanneer vindt de training plaats?

De trainingslocatie is heel belangrijk voor het leerproces. Daarom hebben wij gekozen voor locaties die van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast hebben ze een motiverende, frisse en moderne uitstraling en zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto en openbaar vervoer.

Onlinetraining
Wat houdt een onlinetraining in?

In de onlinetraining professioneel telefoneren leert u in een volledig digitale leeromgeving wanneer u wilt en in uw eigen tempo. U kunt daarbij altijd vragen stellen aan een ervaren trainer.
In onze onlinetraining gebruiken we uitsluitend wetenschappelijk bewezen effectieve leermethoden. Daardoor zijn onze onlinetrainingen effectief en leuk om te volgen.

Wat kost het?

De onlinetraining professioneel telefoneren kost 69 (ex. btw).

Hoe werkt het?

De onlinetraining professioneel telefoneren is een 100% digitale training (bekijk hoe e-learning er bij ons uitziet).

Doordat wij uitsluitend gebruik maken van wetenschappelijk bewezen leermethoden, is deze training erg effectief. Daarnaast ervaren deelnemers deze manier van trainen als efficiënt en leuk.

Hoeveel tijd kost het?

U bepaalt zelf het tempo waarin u de onlinetraining doet. Onze ervaring is dat u er ongeveer 2 uur voor nodig heeft. U staat er niet alleen voor. Gedurende de training staat de trainer altijd tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden.

Na afronding van de training ontvangt u een bewijs van deelname en 11 werkdagen lang een tip per e-mail. Tot slot kunt u tot 3 maanden na afronding van de onlinetraining contact opnemen met de trainer voor al uw vragen.

Niet goed, geld terug

Garantie

Het is best een stap om geld te investeren in een training. U weet immers van tevoren niet of het wat oplevert. Dat begrijpen wij. Daarom krijgt u bij ons ‘niet goed geld terug’-garantie. U loopt dus geen enkel risico.

Voldeed de training niet aan uw verwachtingen? Dan krijgt u het volledige trainingsbedrag van ons terug. Voorwaarde is wel, dat u tijdens de training aangeeft dat de training niet aan uw verwachting voldoet. Deze garantie geldt niet voor onlinetrainingen.

Een selectie van onze klanten