Klantvriendelijkheidstest detailhandel

Winkel klantvriendelijkheidstest

Wil je weten hoe klantvriendelijk je bent? Of wil je weten hoe klantvriendelijk je medewerkers zijn? Hieronder vind je een korte test voor winkelmedewerkers. Met deze klantvriendelijkheidstest bepaal je in 6 vragen hoe klantvriendelijk je bent. Geef antwoord op de vragen en je ontvangt direct de uitslag. De gegevens die je invult, verwerken wij niet (zie ons privacy statement).

Klantgerichtheidstest B to B

De winkelklantvriendelijkheidstest

De pittige klantgerichtheidstest bestaat uit 6 multiplechoicevragen. Je kunt in totaal 10 punten scoren. Vanaf 5 punten heb je een voldoende. De uitslag van de test en enkele tips ontvang je direct na het voltooien van de test. Succes!


1. Je werkt in een kledingwinkel waar één kassa staat. Er staat een rij voor de kassa, omdat de kassa kapot is. Een collega is bezig het probleem met de kassa op te lossen. Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

2. Je staat in de winkel. Er zijn geen klanten aanwezig. Je mobieltje gaat over. Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

3. Een klant komt terug met een artikel, want het is kapot. De klant heeft geen bonnetje, maar je ziet wel dat het artikel uit jullie assortiment komt. Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

4. De volgende punten doe ik altijd (meerdere antwoorden mogelijk – 5 pt):

 
 
 
 
 
 
 
 

5. Een klant heeft zojuist een product bij je gekocht en afgerekend. Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

6. Het is niet zo druk in de winkel. Er zijn nog wat klanten aan het rondneuzen. Je staat met een collega bij de kassa. Wat is klantonvriendelijk? (1 pt)

 
 
 

Vraag 1 van 6