Telefonische acquisitietest

Telefonische acquisitietest

Wil je weten of je goed in telefonische acquisitie bent? Of wil je weten of je medewerkers goed in telefonische acquisitie zijn? Hieronder vind je een korte test. Met deze telefonische acquisitietest bepaal je in 11 vragen hoe goed je bent. Geef antwoord op de vragen en je ontvangt direct de uitslag. De gegevens die je invult, verwerken wij niet (zie ons privacy statement).

Verkooptest B to B

De telefonische acquisitietest

De pittige telefonische acquisitietest bestaat uit 11 multiplechoicevragen. Je kunt in totaal 11 punten scoren. Vanaf 7 punten heb je een voldoende. De uitslag van de test en enkele tips ontvang je direct na het voltooien van de test. Succes!


1. Waarom kun je beter niet met een mobiele telefoon koud bellen? (1 pt)

 
 
 

2. De beste manier om een telefonisch acquisitiegesprek te openen is door te zeggen: (1 pt)

 
 
 

3. Als een prospect in het telefoongesprek zegt “Ik heb geen interesse.” Wat zeg je dan? (1 pt)

 
 
 

4. Hoe kom je langs de telefoniste bij telefonische acquisitie als deze vraagt: “Waar gaat het over?” (1 pt)

 
 
 

5. Welke persoonlijke middelen heb je om de klant aan de telefoon te overtuigen? (1 pt)

 
 
 

6. Je krijgt de secretaresse van de prospect aan de lijn. Wat doe je niet? (1 pt)

 
 
 

7. Je krijgt de prospect steeds niet te spreken. Hoe lang blijf je proberen hem/haar aan de telefoon te krijgen?

 
 
 

8. De telefoniste verbind je niet door naar je prospect. Ze geeft aan dat je een e-mail moet sturen. Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

9. De prospect antwoordt alleen met ‘ja’, ‘nee’ en andere korte antwoorden. Hoe komt dat? (1 pt)

 
 
 

10. Bij welke opmerking van de prospect vraag je door? (1 pt)

 
 
 

11. Bij welke opmerking van de prospect beëindig je het gesprek? (1 pt)

 
 
 

Vraag 1 van 11