Telefoontest

Telefoontest

Wil je weten hoe klantgericht je aan de telefoon bent? Of wil je weten hoe klantgericht je medewerkers zijn? Hieronder vind je een korte test voor medewerkers die regelmatig telefonisch met klanten en leveranciers spreken. In deze telefoontest bepaal je in 10 vragen hoe klantgericht je bent. Geef antwoord op de vragen en je ontvangt direct de uitslag. De gegevens die je invult, verwerken wij niet (zie ons privacy statement).

Tests

De telefoontest

De pittige telefoontest bestaat uit 10 multiplechoicevragen. Je kunt in totaal 12 punten scoren. Vanaf 7 punten heb je een voldoende. De uitslag van de test en enkele tips ontvang je direct na het voltooien van de test. Succes!


1. Je werkt bij ABC BV. De telefoon gaat over. Je ziet dat het een buitenlijn is. Wat zeg je als je de telefoon opneemt? (1 pt)

 
 
 

2. Je werkt als receptionist(e) bij ABC BV. De telefoon gaat over. Het is de buitenlijn. Je neemt op en iemand zegt: “Goedemorgen, u spreekt met De Jong van XYZ BV. Kunt u mij doorverbinden met degene die verantwoordelijk is voor de inkoop van kantoorartikelen?”

Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

3. Je werkt als medewerker verkoop binnendienst bij ABC BV. Je hebt een klant aan de telefoon die een vraag over de levering van zijn order heeft. Je wilt deze persoon doorverbinden naar de logistieke afdeling van je bedrijf.

Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

4. Je bent telefonist(e) bij ABC BV. Een klant belt op met een vraag over het leveringsprogramma van je bedrijf. Je kan de klant niet helpen. Je verbindt de klant door met de verkoopafdeling. Daar neemt Richard de telefoon op.

Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

5. Je werkt op de verkoopafdeling van ABC BV. De telefonist(e) vertelt je dat er een boze klant aan de telefoon hangt. Je neemt de lijn over en stelt je voor. De klant reageert als volgt: “Ja, met De Jong van XYZ. Wat denken jullie wel niet? Mij een beetje oude rotzooi leveren! Jullie denken zeker, nou die De Jong die ziet het toch niet dat het oud spul is. Nou toevallig wel!”

Hoe reageer je? (1 pt)

 
 
 

6. Je werkt op de verkoop binnendienst bij ABC BV. Een klant belt op. Deze klant vertelt een warrig verhaal over een probleem dat hij heeft.

Wat doe je? (1 pt)

 
 
 

7. Wat vinden bellers niet erg als het gaat om telefoongedrag? (meerdere antwoorden mogelijk – (3 pt))

 
 
 
 
 
 

8. Hoe spel je “ABC BV” officieel volgens het Nederlands telefoonalfabet? (1 pt)

 
 
 

9. Je werkt op de verkoopafdeling van ABC BV. Je hebt zojuist van de afdeling Logistiek gehoord dat de order van XYZ BV een week later wordt geleverd. Hoe breng je dit nieuws bij meneer De Jong van XYZ BV op de juiste manier? (1 pt)

 
 
 

10. Welke middelen heb je als persoon tot je beschikking om het gedrag van een beller te beïnvloeden? (1 pt)

 
 
 

Vraag 1 van 10