Ga naar de inhoud

Telefoonnotitie in Thunderbird

    telefoonnotitie in thunderbird

    Terugbelnotitie aanmaken als sjabloon in Thunderbird

    Gemiddelde leestijd: 1 minuut

    telefoonnotitie in thunderbird

    Een terugbelnotitie kun je op twee manieren maken: op papier of elektronisch. We hebben eerder al geschreven hoe je een telefoonnotitie als sjabloon aanmaakt in Outlook. Maar er zijn ook organisaties die Thunderbird als e-mailclient gebruiken en ook in dit programma kun je een sjabloon maken voor een terugbelnotitie. We laten je stapje voor stapje zien hoe je dat doet.

    Sjabloon aanmaken in Thunderbird voor een terugbelnotitie

    Hoe maak je een sjabloon aan in Thunderbird? Je gebruikt daarvoor een sjabloon. Met een sjabloon kun je namelijk snel een gestandaardiseerde e-mail schrijven. In stappen leggen we je uit hoe je dit sjabloon aanmaakt.

    Stap 1: Klik op het icoon voor het aanmaken van een nieuw bericht in Thunderbird

    Stap 2: Vul de onderwerpregel en de inhoud van de e-mail.

    Stap 3: Klik op ‘Bestand’, ga naar ‘Opslaan als’ en vink het rondje bij ‘Sjabloon’ aan. Je sjabloon is meteen opgeslagen.

    Stap 4 + 5: Om je sjabloon terug te vinden, ga je naar ‘Sjablonen’ en dan zoek je naar ‘Terugbelnotitie’ en je dubbelklikt daarop.

    Resultaat

    Vervolgens opent een nieuwe e-mail en hoef je alleen nog maar het e-mailadres en achter de puntjes de overige informatie in te vullen. Zo simpel is het in Thunderbird. Succes ermee!

    Telefoonvaardigheden

    Als klanten, patiënten, cliënten of huurders telefonisch contact met je opnemen wil je een goede indruk op ze maken. Telefoneren lijkt zo makkelijk, maar er komt meer bij kijken dan je op het eerste gezicht denkt. Hoe hou je de leiding in het gesprek? Hoe neem je netjes op? Hoe verbind je door? En hoe zorg je ervoor dat een boze klant rustiger… lees verder

    Moment, ik verbind u door

    Lees alles over telefoneren. Over hoe je omgaat met inkomende en uitgaande telefoongesprekken. Maar ook of een wachtmuziekje handig is of niet, hoe je ‘nee’ zegt op een vriendelijke manier, etc. Een superpraktisch boek en boordevol tips.

    Nog meer artikelen over telefoneren: