Ga naar de inhoud

Klantenservice training

Voor een efficiënte en klantgerichte klantenservice

Wil je klanten correct en vriendelijk te woord staan?
Wil je je klantgesprekken vlotter afhandelen?
Vind je het lastig om van breedsprakige klanten af te komen?
Heb je wel eens last van veeleisende, boze of klagende klanten?
Vind je het lastig om een negatief bericht te brengen?
Of wil je gewoon je communicatieve vaardigheden opfrissen?

Onze klantenservice trainingen helpen je om professioneel, empathisch en doelgericht te communiceren met klanten.

Voor wie zijn onze klantenservice trainingen interessant?

Onze klantenservice trainingen zijn speciaal bedoeld voor:

  • medewerkers klantcontactcentrum (PCC/KCC), servicedesk, (IT) helpdesk of klantenservice
  • eerste-, tweede- en derdelijns front office medewerkers
  • planningsmedewerkers
  • en andere medewerkers die regelmatig klantcontact hebben.

Hoeveel personen doen er mee aan de training?

Doen er 1 tot 3 personen mee aan de training, dan kun je het beste kiezen voor één van de volgende trainingsvormen.

Open training

In een groep trainen met deelnemers van andere organisaties.

Individuele training

Een persoonlijk traject waarin je 1-op-1 traint met een trainer.

Online training

In je eigen tempo leren, waar en wanneer het je uitkomt.

Bij 3 of meer deelnemers is een incompany training de beste keuze.

Incompany training

Een training op maat speciaal voor jouw team of afdeling.

Naar welke klantenservice cursus ben je op zoek?

Welke klantenservice cursus je ook zoekt, wij kunnen het verzorgen. Hieronder vind je een overzicht van de cursussen die we het meest verzorgen.

klantgericht communiceren en werken

  • Verwachtingen van klanten herkennen en overtreffen
  • Klantgericht en effectief communiceren
  • Telefonisch en digitaal communiceren
  • Klachten ombuigen in kansen
  • Conflictbeheersing en klachtenafhandeling
  • Timemanagement en prioritering

Klantgericht
telefoneren

  • Gesprekken doelgericht leiden
  • Stem, woordkeuze en houding inzetten
  • Helder en bondig formuleren
  • Actief luisteren
  • Omgaan met weerstand
  • Escalaties voorkomen
  • Een negatief bericht brengen

Omgaan met boze klanten en agressie

  • Kalm blijven onder druk
  • Empathie tonen en constructief communiceren
  • Escalaties voorkomen
  • Oplossingen bieden voor hogere klanttevredenheid, ook in uitdagende situaties

Klantgerichte
e-mails schrijven

  • Leesbare schrijfstijl
  • Heldere structuur aanbrengen
  • Duidelijk informeren, overtuigen of instrueren
  • Oplossingen duidelijk communiceren
  • ChatGPT/Co-pilot gebruiken voor klantcommunicatie
  • Klachten professioneel beantwoorden

Live
Chat

  • Korte, duidelijke en empathische berichten formuleren
  • Snel en accuraat reageren op vragen
  • Positieve indruk achterlaten
  • Omgaan met lastige situaties
  • Vriendelijke toon behouden, zelfs bij klachten

klantgerichte
balie

  • Warme eerste indruk maken
  • Stem, woordkeuze en houding inzetten
  • Actief luisteren en duidelijke informatie verstrekken
  • Omgaan met lastige situaties
  • Kalmte behouden bij drukte

Staat jouw klantenservice cursus er niet bij?

Staat de klantenservice cursus die je zoekt er niet tussen? Wil je onderwerpen combineren uit de hier genoemde trainingen? Geen probleem!

Vertel ons wat je zoekt en wij stellen een training samen die precies bij je behoefte past. Dat is qua investering vaak gunstiger dan je denkt.

Je leert breinvriendelijk

Waarom kies je voor ons?

  • Wij zorgen voor een leuke, gezellige en superleerzame training in een veilige leeromgeving
  • Je dagelijkse praktijk is ons uitgangspunt
  • Niet te veel theorie, wel veel leuke en actieve oefeningen
  • De geleerde technieken kun je direct toepassen in je werk
  • Langetermijneffect dankzij onze unieke aanpak met voor- en natraject
  • Deskundige, vriendelijke trainers met jarenlange ervaring
  • Je leert breinvriendelijk, zodat het leren actief, leuk en effectief is

Wat vonden deelnemers van onze klantenservice trainingen?

Wie kozen er al eerder voor ons?

Wij hebben klantenservicetrainingen verzorgd voor kleine, middelgrote en grote organisaties in diverse branches. Voor organisaties in de profitsector als ook in de non-profitsector. Hieronder zie je enkele organisaties die al eerder voor ons hebben gekozen.