Ga naar de inhoud

Training omgaan met boze klanten aan de telefoon

Voor meer grip op lastige telefoongesprekken

Training omgaan met boze klanten aan de telefoon

Heb je vaak te maken met boze of veeleisende klanten?
Vind je het moeilijk om kalm te blijven in lastige gesprekken?
Wil je klachten en negativiteit beter ombuigen?
Weet je niet altijd hoe je vriendelijk nee zegt?
Wil je beter omgaan met agressie en dreigementen?
Zoek je praktische technieken voor moeilijke telefoongesprekken?

De training omgaan met boze klanten aan de telefoon biedt je de tools en technieken om lastige gesprekken effectief en professioneel te voeren.

Wat is het resultaat?

  • Na de training kun je negatief gedrag herkennen en hier professioneel op inspelen,
  • blijf je kalm en de-escaleer je lastige gesprekken,
  • ga je makkelijker met breedsprakige, veeleisende, boze of klagende bellers om,
  • kun je grenzen stellen of uitsluiten bij grensoverschrijdend gedrag,
  • zeg je op een vriendelijke en duidelijke manier ‘nee’,
  • breng je slecht nieuws effectief over,
  • beheers je je eigen stress makkelijker in uitdagende situaties.

Aan welke competenties werk je?

  • Empathisch vermogen
  • Communicatief vermogen
  • Luistervaardigheid
  • Conflictbeheersing
  • Stressmanagement

Welke onderwerpen komen aan bod?

De volgende onderwerpen kunnen aan bod komen in de training:

  • De redenen waarom mensen zich negatief gedragen
  • Verschillende soorten van negatief gedrag herkennen
  • Omgaan met negatief gedrag zoals:
    • breedsprakige bellers
    • veeleisende/denigrerende bellers
    • boze/agressieve bellers
    • klagende bellers
  • De-escaleren van lastige situaties: schelden, dreigen, discriminatie, agressie
  • Op een vriendelijke manier nee zeggen
  • Op een effectieve manier slecht nieuws brengen
  • Veel oefenen van gespreksvaardigheden
  • Handige tips

Welke trainingsvorm past bij jou?

Wij verzorgen de training omgaan met boze klanten aan de telefoon op vier verschillende manieren. Kies de trainingsvorm die het beste bij je past.

incompany trainingen

Incompany
training

Een training op maat speciaal voor jouw team of afdeling.

Open
training

In een groep trainen met deelnemers van andere organisaties.

Individuele
training

Een persoonlijk traject waarin je 1-op-1 traint met een trainer.

Online
training

In je eigen tempo leren, waar en wanneer het je uitkomt.

Wat vonden deelnemers van deze training?

Wie kozen er al eerder voor deze training?

Wij hebben de training omgaan met boze klanten aan de telefoon verzorgd voor tientallen kleine, middelgrote en grote organisaties in diverse branches. Voor organisaties in de profitsector als ook in de non-profitsector. Hieronder zie je enkele organisaties die voor ons kozen.

VD&P
Rijksoverheid
Goed
Zuyderland
Hersenstichting