Terugbellen bij telefonische acquisitie

Terugbellen bij telefonische acquisitie

Terugbellen bij telefonische acquisitie

Wij verzorgen nogal wat trainingen op het gebied van telefonische acquisitie. Onze aanpak is anders dat wat de meeste gewend zijn. We moeten dan ook regelmatig aangeleerd gedrag afleren en nieuw gedrag aanleren. Dat is niet altijd gemakkelijk voor de deelnemers.
Naast gedrag afleren, zien we ook dat dezelfde vragen regelmatig terugkomen. Zo willen veel deelnemers weten of je een voice-mail inspreekt en of je een prospect laat terugbellen. Terugbellen bij telefonische acquisitie: wel of niet doen? We geven je graag antwoord op deze vraag.

Voice-mail: wel of niet inspreken

Als je koud belt, dan krijg je geregeld met voice-mails te maken. De vraag is of je deze inspreekt. De achterliggende vragen zijn: waarom zou je de voice-mail inspreken? En als je het zou doen, wat ga je dan inspreken? Laten we ons eens verplaatsen in de schoenen van de prospect. Die ontvangt een voice-mailbericht van een volstrekt onbekende. Misschien vraagt die onbekende om terug te bellen. Zou je dat doen? Wij denken het niet. Misschien dat iemand uit nieuwsgierigheid terugbelt.

Laten we dan weer terug gaan naar jouw positie. Je hebt een bericht ingesproken en de prospect belt niet terug. Wat ga je dan doen? En wat gebeurt er als de prospect wel terugbelt? Ben je daarop voorbereid? Kortom een voice-mail inspreken geeft een hoop problemen.

Daarom is het beter geen bericht achter te laten. De kans dat iemand terugbelt is nihil (hoe goed je bericht ook is) en als iemand terugbelt, dan word je overvallen.

Prospect wel of niet laten terugbellen

Soms tref je een collega van degene die je wilt spreken en dan krijg je de vraag of je prospect je terug moet bellen. Doe dat niet. Dat geeft dezelfde problemen als hierboven genoemd. Daarnaast loop je het risico dat de prospect belt op het moment dat je er niet bent.

Het is als koud beller belangrijk dat je altijd aan de bal blijft. Hou het initiatief bij jezelf, zodat je controle over het proces houdt. Wij hopen dat we zo een beetje je vragen over het wel of niet terugbellen bij telefonische acquisitie hebben beantwoord.

Beter in telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie is nog steeds de snelste manier om nieuwe klanten te vinden. Het is een kunst apart om het op een goede manier te doen. Je kunt het op de klassieke manier doen, maar dat werkt niet meer. Bij ons leer je een manier die succesvol is en ook nog eens prettig is voor de prospect.

Delen

Gerelateerde artikelen